Siis nyt ***** soikoon!!! (anoppi)
Mua niin raivostuttaa nyt, etten tiedä, kuinka ihmeessä saan mitään asiallista tekstiä aikaan...!
Eli. Miehen kanssa ollaan suunniteltu koiran hankinta jo pitkään puhuttiin siitä ennen esikoistamme. Poikamme on nyt 6 kk vanha, joten ihan ei vielä aika ei riittäisi pennulle. Ongelma on nyt anoppi, joka ei ole allerginen koirille tai muillekkaan eläimille.
Olen erittäin koirarakas ihminen, kotona ollut aina koira ja nämä viimeiset 8 vuotta miehen kanssa ilman koiraa on ollut aina jotenkin sellaisia, että jotain puuttuu. En osaa selittää sitä, mutta koira kuuluu elämääni.
Anoppi ei hyväksy koiraa millään tasolla. En hänen mielipiteitänsä noteeraa, koska ei osaa järkevästi perustella omaa näkemystään. Seuraavat kommentit saavat karvani pystyyn:
" jos te haluatte minusta eroon, niin ottakaa koira!"
" älkää pilatko lapsen elämää koiralla, anna lapsen elää rauhassa ilman koiraa" <- ehkä mä oon tässä se rämäpää, mutta mä en vaan ymmärrä tuota, antakaa elää rauhassa... Siis wat? Musta on vissiin tullu kauhea vajakki anopin mielestä kun meillä oli kotona koiria parikin kappaletta.
" hurtat vaan tappaa ihmisiä"
" minua ei teillä enää näy, jos hurtta tulee"
Mua niin vihastuttaa ja raivostuttaa, että mä voisin saada isonkin riidan aikaan, mutta en halua huutaa mieheni äidille, vaan haluaisin keskustella rakentavasti, Mutta hän on se, joka aina alkaa raivoamaan. Mä en vaan jaksa enää. Koirahan siis hankitaan jonain päivänä joka tapauksessa, sanoi anoppi mitä tahansa, en kysele häneltä lupaa. Mutta mua raivostuttaa!!!!!!!***!! En mäkään uhkaile heitä jollain, että jos appiukko lähtee vielä kerrankin hirvi-ja sorsametsälle (josta MINÄ en tykkää) tappamaan eläimiä, niin lastenlasta ette enää näe!
Kommentit (31)
Mä ainakin huutaisin halleluja jos anpppi ilmottais ettei tuu meille enää jos hankimme jotain! Hankkisin varuulta 2 ylimääräistä päälle niin johan tepsii!
Sanot anopille, että jos hän ei halua enää tulla teille koiran hankkimisen jälkeen, niin sinä ja miehesi kyllä kunnioitatte hänen päätöstään.
Puhut asiaa mutta alapeukutin koska itse inhoan koiria!
Ehkä anoppi pelkää koiria eikä kehtaa myöntää sitä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:19"]Ehkä anoppi pelkää koiria eikä kehtaa myöntää sitä?
[/quote]
Niin en tiedä... Luulen, että hänen vihansa pohjautuu hänen lapsuudestaan, jossa heillä oli metsästyskoiria, joita hänen täytyi kuulemma "24/7 lenkittää ja ruokkia". Hän varmaan luulee, että poikamme joutuisi tekemään saman. Asia ei todellakaan ole niin.
Hommatkaa tämmöinen, niin anopin sydän sulaa: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpkA9hagGn4MN7bMZV6qewyrCRoIlqdRIAGcBriPRKu6AOGg5cfw
Tuo kuulostaa omalta äidiltäni. Hänellä ei hierrä koira tai eläimet, mutta kyse on yrityksestä käyttää valtaa. Meillä tyypillisiä kommenttejä on matkan varrella ollut.
- jos tuo runo luetaan häissänne, hän ei häihin tule
- jos häissämme tarjotaan viiniä, hän ei tule häihin (on uskovainen, me emme, hän tuli häihin kuitenkin)
- jos lapset viette siihen maahan (Turkki aurinkolomalle) ja ne sairastuu, hän ei ikinä anna anteeksi
- jos meillä on kissa vielä lapsen syntyessä, niin teemme lapsesta tahallaan allergisen (no olihan se kissa vielä lapsen syntyessä elossa, kuoli vanhuuteen lapsen ollessa pari vuotta, lapsella ei allergioita)
- jos emme pese ikkunoita kaksi kertaa vuodessa, hän ei kehtaa sanoa, että se on hänen tyttärensä koti (no ei pestä edelleenkään kahdesti vuodessa)
- kun muutimme toiseen kaupunkiin kauemmaksi äidistäni, hän uhkasi ettei ikinä tule kylään, kun matkustaminen on niiiin vaivalloista ja hänen kiusakseen kuulemma muutamme, etäisyys kasvoi 20 km --> 100 km (onpa häntä kuitenkin täällä näkynyt)
Teette niin kuin miehenne kanssa parhaaksi koette. Eiköhän se anoppi kuitenkin kylään tule tai jos ei tule, niin sehän on vain häneltä itseltään pois.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:26"]Hommatkaa tämmöinen, niin anopin sydän sulaa: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpkA9hagGn4MN7bMZV6qewyrCRoIlqdRIAGcBriPRKu6AOGg5cfw
[/quote]
Heh, aika hassua, kun juuri olemme halunneet Berninpaimenkoiraa :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:26"]Hommatkaa tämmöinen, niin anopin sydän sulaa: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpkA9hagGn4MN7bMZV6qewyrCRoIlqdRIAGcBriPRKu6AOGg5cfw
[/quote]
Heh, aika hassua, kun juuri olemme halunneet Berninpaimenkoiraa :D
[/quote]
Ap siise
Riippuu varmaan rakistakin, minkä aiotte. Jos joku doberi tai vast ni voi olla ettei teillä käy kukaan muukaan...niin kävi miehen siskolle. Mut hei, on ainakin koira seurana ; )
Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, jotka kuvittelevat pystyvänsä päättämään muiden asioista näinkin isossa asiassa. Asia ei anopille kuulu millään tasolla ja jos noin sekavasti ihminen käyttäytyy, onkin varmaan ihan paikallaan ettei teillä enää käy.
Meillä on koirat ja lapset eläneet suloista rinnakkaiseloa aina, lapset osaa kunnioittaa eläimiä ja kohdella niitä kauniisti.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:28"]Tuo kuulostaa omalta äidiltäni. Hänellä ei hierrä koira tai eläimet, mutta kyse on yrityksestä käyttää valtaa. Meillä tyypillisiä kommenttejä on matkan varrella ollut.
- jos tuo runo luetaan häissänne, hän ei häihin tule
- jos häissämme tarjotaan viiniä, hän ei tule häihin (on uskovainen, me emme, hän tuli häihin kuitenkin)
- jos lapset viette siihen maahan (Turkki aurinkolomalle) ja ne sairastuu, hän ei ikinä anna anteeksi
- jos meillä on kissa vielä lapsen syntyessä, niin teemme lapsesta tahallaan allergisen (no olihan se kissa vielä lapsen syntyessä elossa, kuoli vanhuuteen lapsen ollessa pari vuotta, lapsella ei allergioita)
- jos emme pese ikkunoita kaksi kertaa vuodessa, hän ei kehtaa sanoa, että se on hänen tyttärensä koti (no ei pestä edelleenkään kahdesti vuodessa)
- kun muutimme toiseen kaupunkiin kauemmaksi äidistäni, hän uhkasi ettei ikinä tule kylään, kun matkustaminen on niiiin vaivalloista ja hänen kiusakseen kuulemma muutamme, etäisyys kasvoi 20 km --> 100 km (onpa häntä kuitenkin täällä näkynyt)
Teette niin kuin miehenne kanssa parhaaksi koette. Eiköhän se anoppi kuitenkin kylään tule tai jos ei tule, niin sehän on vain häneltä itseltään pois.
[/quote]
Tutun kuuloista. Ei pelkästään tuosta koira-asiasta ole sanonut noin kiivaasti, myöskin, jos muutamme toiseen kaupunkiin, ei hän ole tulossa käymään. Hänkin on uskovainen. Vaikka ei sillä varmaan mitään yhteyttä. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:32"]Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, jotka kuvittelevat pystyvänsä päättämään muiden asioista näinkin isossa asiassa. Asia ei anopille kuulu millään tasolla ja jos noin sekavasti ihminen käyttäytyy, onkin varmaan ihan paikallaan ettei teillä enää käy.
Meillä on koirat ja lapset eläneet suloista rinnakkaiseloa aina, lapset osaa kunnioittaa eläimiä ja kohdella niitä kauniisti.
[/quote]
Tätä mieltä minäkin olen. Vaikka kuinka on lapsen vanhempi, ei hän enää voi vaikuttaa aikuisiällä hankintoihin, varsinkaan noin tylysti. Ap
Jos anoppi niin sanoo ette hanki sillä siisti kunnioita hänen mieli piteitä
Anoppisi todennäköisesti pelkää koiria. En mäkään ymmärrä teitä koira ihmisiä lainkaan ja jos olisin sun anoppi niin aattelisin Kyl negasti koiranhankinnassa. musta Se nyt vaan oon pöljää. Mutta en mä kyll varmaan sanoisi mitään aiheesta, pitäisin mölyt mahassa. Hoitoon en kyll koiria ottaisi
Minusta teidän tulee pulison kanssa istua alas ja keskustella säännöt selviksi. Ja kun sitten saatte perheen säännöt selviks,i kumpikin ilmoittaa omille vanhemmilleen mitä on teidän perheen säännöt. Vanhemmat ei saa terrorisoidan lasten perheiden elämää. Mutta lapset perheineen ei saa terrorisoidan vanhempiensa elämää. Jos tyttäreni perhe ostaisi koitan, niin minä joutuisin sanomaan heille että mistavat sitten etsiä sille eri hoitajan ja asuntooni sitä ei tuotaisi. Kun tulisivat käymään niin koiralle hoitaja muualle. Ja jos menisin lapsenlikaksi niin lapset hoitasin mutta koiraa en suostuisi hoitamaan. Mutta he itse päättäisivät ostavatko koiran vai eivät sillä itse he hoitavat sen ja kustantavat.
Tehkää yhteiset pelisäännöt. Elämä on silloin helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:55"]
Minusta teidän tulee pulison kanssa istua alas ja keskustella säännöt selviksi. Ja kun sitten saatte perheen säännöt selviks,i kumpikin ilmoittaa omille vanhemmilleen mitä on teidän perheen säännöt. Vanhemmat ei saa terrorisoidan lasten perheiden elämää. Mutta lapset perheineen ei saa terrorisoidan vanhempiensa elämää. Jos tyttäreni perhe ostaisi koitan, niin minä joutuisin sanomaan heille että mistavat sitten etsiä sille eri hoitajan ja asuntooni sitä ei tuotaisi. Kun tulisivat käymään niin koiralle hoitaja muualle. Ja jos menisin lapsenlikaksi niin lapset hoitasin mutta koiraa en suostuisi hoitamaan. Mutta he itse päättäisivät ostavatko koiran vai eivät sillä itse he hoitavat sen ja kustantavat.
[/quote]
Muuten kuulostaa ihan kohtuulliselta, mutta et voi oikeasti vaatia, että koira vietäisiin hoitoon kun tulet vierailulle.
Kaikkien ei tarvitse koirista pitää, eikä niitä tosiaan ottaa hoitoon yms. Se on ihan ymmärrettävää. Mutta jos joku kieltäytyisi tulemasta kotiin koirani takia, niin siinähän pysyisi sitten poissa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:55"]
[/quote]
Muuten kuulostaa ihan kohtuulliselta, mutta et voi oikeasti vaatia, että koira vietäisiin hoitoon kun tulet vierailulle.
Kaikkien ei tarvitse koirista pitää, eikä niitä tosiaan ottaa hoitoon yms. Se on ihan ymmärrettävää. Mutta jos joku kieltäytyisi tulemasta kotiin koirani takia, niin siinähän pysyisi sitten poissa.
[/quote]
Nyt luin väärin, eihän siitä ollut puhetta, vaan että eivät koiraa sinun kotiisi toisi. Se on täysin ymmärrettävää.
t. 18
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:31"]Riippuu varmaan rakistakin, minkä aiotte. Jos joku doberi tai vast ni voi olla ettei teillä käy kukaan muukaan...niin kävi miehen siskolle. Mut hei, on ainakin koira seurana ; )
[/quote] niin mikä dobermannissa ongelma?jotkut omat pelot vai?rotu siinä missä muutkin,ei ole agressiivininen perusluonteeltaan.mut jos joku ihmisen hylkää koiran takia niin ei pä paljon häviä kun lähtee elämästä.
Minä karsin koiraihmiset elämästäni. Koiranomistajat ovat lähes poikkeuksetta itsekeskeisiä, säännöistä piittaamattomia idiootteja. Olen alkanut vihaamaan koiria, viattomia luontokappaleita, vain siksi kun ikinä ei voi tietää onko vastaantuleva koiranomistaja idiootti, joka ei osaa koiraansa kouluttaa ja se aggressioissaan tulee kimppuun. "Mutta hei, kyllähän mä voin tätä meidän Hurttaa ulkoiluttaa vapaana, ku ei se kellekään tee mitään!"- koiranomistajia on aivan liikaa.