Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi MATKUSTUS on joillekin niin tärkeää?

Vierailija
17.07.2021 |

Ja se menee niin tunteisiin että matkustavat ihmiset pitävät meitä matkustusta inhoavia jonain vihollisinaan? Onko se että pääsee jonnekin biitsille lekottelemaan jokin elämän ja kuoleman kysymys? Minä arvostan ihmistä joka osaa nautti arjestaan.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihmisiä, jotka inhoavat ihan kaikkea mukavaa, mukaan lukien matkailu. Kiva päästä pois täältä säännöllisin väliajoin, ettei itse muutu samanlaiseksi.

Kun se matkustelu ei ole kaikkien mielestä mukavaa.

Tämä. Mä en tiedä mitään niin inhottavaa kuin lentäminen, sillä sitähän se matkailu on. Istuu polvet suussa jossain pierunhajuisessa koneessa huutavien mukuloitten keskellä. Vihaan jo lentokenttiäkin. Matkalla stressaa kun en osaa paikallista kieltä (turha ilkkua että opettele, ei ole aikaa eikä kiinnostusta), pitää vahtia omaisuuttaan ettei sitä varasteta ja käyttää julkisia kulkuvälineitä ihmislauman puristuksessa.

Tietty joku patikkaloma lappiin ei ole tällainen mutta moniko näistä matkushulluista sinne suostuisi lähtemään?

Vierailija
62/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihmisiä, jotka inhoavat ihan kaikkea mukavaa, mukaan lukien matkailu. Kiva päästä pois täältä säännöllisin väliajoin, ettei itse muutu samanlaiseksi.

Kun se matkustelu ei ole kaikkien mielestä mukavaa.

Tämä. Mä en tiedä mitään niin inhottavaa kuin lentäminen, sillä sitähän se matkailu on. Istuu polvet suussa jossain pierunhajuisessa koneessa huutavien mukuloitten keskellä. Vihaan jo lentokenttiäkin. Matkalla stressaa kun en osaa paikallista kieltä (turha ilkkua että opettele, ei ole aikaa eikä kiinnostusta), pitää vahtia omaisuuttaan ettei sitä varasteta ja käyttää julkisia kulkuvälineitä ihmislauman puristuksessa.

Tietty joku patikkaloma lappiin ei ole tällainen mutta moniko näistä matkushulluista sinne suostuisi lähtemään?

On jo kertaalleen käyty patikoimassa Lapissa. Ei sitä montaa kertaa tarvitse kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, no minä olen tuon lainaamasi viestin kirjoittaja ja puhun kyllä paikallisille ja päädynkin yleensä aina aika ikimuistoisiin seikkailuihin

Mitä "seikkailuja"? Yritetäänkö sut kidnapata tai jotain? Vai s e k s i seikkailujako tarkoitat? Ne vasta halveksittavia ovatkin.

Vierailija
64/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big in Japan kirjoitti:

Koska ainakin itselleni on tärkeää nähdä tätä palloa eri kulmilta ennen kuin heitän lusikan nurkkaan.

Tuossa se ilmastonmuutoksen syy tulikin pähkinän kuoressa.

Mieletön itsekkyys, minun pitäisi nähdä ja kokea kaikki.

Vierailija
65/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Big in Japan kirjoitti:

Koska ainakin itselleni on tärkeää nähdä tätä palloa eri kulmilta ennen kuin heitän lusikan nurkkaan.

Riittää kuin te ilmastohysteerikot pysytte kotona, ettekä matkustele mihinkään ilmastokokouksiin tai -mielenosoituksiin.

Vierailija
66/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esittää kysymyksen niin eihän sitä kannata esittää asenteellisesti - siis tilanteessa, jossa haluaa ihan aitoja oikeita vastauksia.

Neutraali, yksinkertainen kysymys riittää.

Vierailija
67/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan lentomatkustamista, ja siksipä en tykkää enää matkustaa, mutta pakkohan se on, jos aikoo sukulaisia ja ystäviä tavata. Koronan vuoksi on nyt pysytelty visusti kotona, ja pysytään vielä kesään 2022 saakka. Katsotaan sitten mikä on maapallon tilanne.

Automatkoista tykkään todella paljon, varsinkin jos ei mennä tukka putkella paikasta a paikkaan b, vaan edetään rauhallisesti uudet paikat ja tilanteet huomioiden. Toisaalta inhoan yöpyä hotelleissa, joten automatkailukin on siinä mielessä ikävää, koska jossakinhan sitä pitää yöpyä.

Vierailija
68/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on arjen vastapainoa.

Vierailija
69/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan lentomatkustamista, ja siksipä en tykkää enää matkustaa, mutta pakkohan se on, jos aikoo sukulaisia ja ystäviä tavata. Koronan vuoksi on nyt pysytelty visusti kotona, ja pysytään vielä kesään 2022 saakka. Katsotaan sitten mikä on maapallon tilanne.

Automatkoista tykkään todella paljon, varsinkin jos ei mennä tukka putkella paikasta a paikkaan b, vaan edetään rauhallisesti uudet paikat ja tilanteet huomioiden. Toisaalta inhoan yöpyä hotelleissa, joten automatkailukin on siinä mielessä ikävää, koska jossakinhan sitä pitää yöpyä.

On se hankalaa, kun kaikki inhottaa.

Vierailija
70/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Big in Japan kirjoitti:

En tehnyt lapsia, joten koen, että omalta osaltani hiilijalanjälki on kuitattu.

Vierailija
71/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä 2/3 naisella ikähaarukassa 22-35v on maininta matkustelusta. Löytääkö tavismies joka matkustaa max kerran vuodesss enää naista?

Vierailija
72/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä ap et kysy tätä matkustelevilta tutuiltasi? Et kehtaa?

Jos on kerran mahis päästä pois peräkylistä niin miksi sinne pitäis jäädä?Mieluummin tutkailen roomalaisia raunioita omin silmin paikan päällä kuin katselen kuvista.

Vierailija
73/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on virkistävää. Ja hei, voi matkustaa muuallekin kuin aurinkorannoille. Kaupunkilomat on kivoja, paikallishistoria useinkin mielenkiintoista. Eikä matkoilla tarvitse shoppailla. Itsekin matkustan usein pelkällä käsimatkatavaralla lyhyehköt reissut enkä osta mitään kledjuja tms.

Tykkään olla myös kotona. Aina on ihana tulla kotiin reissun jälkeen.

Vierailija
74/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se hankalaa, kun kaikki inhottaa.

Ei kaikki inhota, vain lentomatkustaminen ja (huonoissa) hotelleissa yöpyminen. Näitä on tullut koettua ja harrastettua niin paljon, että enää ei jaksa. Joka kyläpahasessa kun ei ole kunnollista yöpaikkaa eli siis korkeatasoista hotellia. Inhottaa kaikki kuppaset ja epäsiistit hotellit. Mentiin kerran yöpymään Suomessa isohkon kaupungin hyväksi mainostettuun hotelliin, mutta olihan se epäsiisti. Ei ilmeisesti ollut työvoimaa tarpeeksi siivoamaan yleisiä tiloja ja huoneita. Pölyä ja hiuksia huoneen lattialla ja kylpyhuone huonosti siivottu. Ei kiitos. Hotellihuoneessa tärkeintä on siisteys, eikä tarvitse olla mikään pramea. Olen minä luksushotelleissakin yöpynyt, eikä niissä ole ollut moitittavaa. Eli kun vaivaudun lähtemään johonkin, ja vielä maksankin siitä, niin odotan vähintäänkin, että hotellihuoneessa on siistiä.

Vierailija
75/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on ainoa asia mikä maksaa, mutta mistä myös rikastut.

Vierailija
76/85 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä ja perhettä on kiva nähdä ihan livenä välillä.

Paikallinen ruoka maistuu paremmalta siellä kaukana sen sijaan että käy kotimaassa etnisessä ravintolassa jonka ruoka on vähän sinnepäin. Noin vaan yhtenä esimerkkinä.

Rannallakin yritetään makoilla, olemme oppineet sen vasta nyt 50+ iässä. Se tekee ihan hyvää hektisen työn jälkeen. Kuitenkin suurin osa päivästä liikkeellä

Tälläkin hetkellä ollaan reissussa mutta kotimaan kierroksella. Kyllähän ne muikut maistui paremmilta Kuopiossa kuin kotona tehtynä. Olen myös uinut 9 eri järvessä, sekin olisi mahdotonta kotoa käsin

Vierailija
77/85 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiaan kauheaa pröystäilyä, kun keskituloinen ylläpitää lomillaan yhteyksiä sukulaisiinsa ja välillä ne sukulaisetkin käyvät Suomessa.

Vierailija
78/85 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiva koti ja raskas työ, jota teen etätyönä hyvin pitkälti. Lomalla pitää päästä vaihtamaan maisemaa. Minulla on rahaa valita matkani, voin tehdä kaukomatkoja, kulttuurimatkoja, rantalomia jne. Nykyisin kiinnostaisi eniten ehkä aktiivilomat. Paikan päällä majoitun hyvissä hotelleissa tai airbnb:ssä. Ahdas hotellihuone ei ole omakohtainen valintani, vaan tilava huoneisto. Lomalla tykkään katsella maisemia, nähtävyyksiä, ehkä uida. On ihanaa syödä hyvissä ravintoloissa ja hemmotella itseään terasseilla.

Vierailija
79/85 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti paljoakaan asiaa, mutta onhan se outoa, että oma koti on niin ikävä paikka, jotta sieltä on päästävä pois.

No ei ole koti ikävä paikka. Olen tehnyt etätöitä vuodesta 2012 ja on se mukava välillä käydä katsomassa muitakin maisemia kuin olla kotona sen 365 päivää vuodesta. No nyt koronan takia en ole kyllä. matkustanut 

Vierailija
80/85 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaa voi muuallekin kuin biitsille. Itse olen tykännyt kaupunkilomista.

Minä taas tykkään vuoristolomista. Tosi rentouttavaa patikoida ja ihastella maisemia.