Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi MATKUSTUS on joillekin niin tärkeää?

Vierailija
17.07.2021 |

Ja se menee niin tunteisiin että matkustavat ihmiset pitävät meitä matkustusta inhoavia jonain vihollisinaan? Onko se että pääsee jonnekin biitsille lekottelemaan jokin elämän ja kuoleman kysymys? Minä arvostan ihmistä joka osaa nautti arjestaan.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen viihtyy kotona, toinen matkoilla. Kukin käyttäköön rahansa niinkuin lystää.

Vierailija
22/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten nautin matkustamisessa kun pääsee eroon APn kaltaisista suomalaisista.

Suomessakin on helppo tavata ulkomaalaisia, tai ainakin oli ennen korona-aikaa esimerkiksi yliopiston vaihto-opiskelijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on statussymboli. Yksinkertaisen ihmisen elämäntarkoitus on julistaa asemaansa muille.

Hehheh, ehkä oli joskus 70-luvulla kun matkustaminen oli vielä kallista. Nykyään tai siis ennen koronaa :D sai lipun Lontooseen tyyliin 50 eurolla niin kyllä sen reissun pystyy vähän vähempituloisempikin tekemään ;)

Totta. Matkustelu on nykyään niin halpaa, että se on mahdollista vaikka työttömälle.

Vierailija
24/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotain ihan älyttömän jännittävää. Maailma on ihmeellinen paikka, eikä sitä voi kokea täysillä elokuvia tai saman naapuruston nurkkia katselemalla.

Uudessa maassa on kaikkea uutta ihmeteltävää ja joissain paikoissa ei ikinä tiedä, mitä sattuu. Jos tykkäät seikkailu videopeleistä niin oikealla asenteella maailma on sellainen, mutta saat itse käsikirjoittaa sen eikä ole mitään valmista peliä jonka juoneen et voi vaikuttaa.

Vierailija
25/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee vitttuuun suomesta ja tutuista kuivuun kuolleista kuvioista.

Vierailija
26/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on statussymboli. Yksinkertaisen ihmisen elämäntarkoitus on julistaa asemaansa muille.

Hehheh, ehkä oli joskus 70-luvulla kun matkustaminen oli vielä kallista. Nykyään tai siis ennen koronaa :D sai lipun Lontooseen tyyliin 50 eurolla niin kyllä sen reissun pystyy vähän vähempituloisempikin tekemään ;)

Näinpä. Ja useimmille ihmisille vaihtelunhalu ja uteliaisuus nähdä maailmaa ovat ihan normaaleja piirteitä. Itse rakastan matkustelua, sitä tunnetta, ettei tiedä mitä nurkan takana vastaan tulee. Rakastan nähdä uusia paikkoja, tutkia ja kokea historiaa, opiskella eri kieliä, tykkään kokeilla uusia asioita, eri maiden keittiöitä, nähdä ihmisiä jne.

Vierailija
27/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissi ero, jos ei itse halua matkustaa kuin että tuomitsee muiden matkustamiset. Aloittaja antaa itsestään kapeakatseisen kuvan, jonka mielikuva matkustamisesta on biitsillä lekottelu. 

Minä pidän elämyksistä, joita matkailu tarjoaa. Aloittaja saa minun puolestani saada ne omasta arjestaan.

Vierailija
28/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten nautin matkustamisessa kun pääsee eroon APn kaltaisista suomalaisista.

Mitäpä jos ratkaisisit ongelman ja muuttaisit kokonaan sinne, missä on kivaa eikä näy mailla halmeilla suomiurpoja?

Win-win -tilanne ja mekin päästäisiin sinusta eroon.

■ 𝐦𝐮𝐦𝐦𝐨 ■

Vierailija
29/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä herätä minussa minkäänlaisia tunteita, minä ilmeisesti sinussa sitäkin enemmän.

t. Nainen, joka on matkustellut tähän mennessä kuudella eri vuosikymmenellä ja aikoo matkustella jatkossakin

Vierailija
30/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tai siis ennen koronaa :D sai lipun Lontooseen tyyliin 50 eurolla niin kyllä sen reissun pystyy vähän vähempituloisempikin tekemään ;)

Huomaa, ettet tiedä pienituloisen elämästä mitään. Pienituloisella ei ole varaa mennä viikoksi hotelliin asumaan ja ravintoloihin syömään, ostamaan lippuja julkisiin jne.jne. edes omassa kotikaupungissaan. Se matkan hinta ei ole sama kuin lennon hinta.

Vierailija
31/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elän sellaista 50-luvun elämää. On vain vähän vaatteita, yksinkertaista ruokaa, matkustan kotimaassa joka toinen tai kolmas vuosi. Huonekalut on olleet kohta 20 vuotta samat. Hoidan kotiani, kunnostan ja korjaan tarvittaessa. Olen onnellinen näin.

Sen kun elät omaa suppeaa elämääsi, mutta älä tyrkytä sitä muille.

Vierailija
32/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saa instaan kuvia!

jotta muut olisi kateellisia.

Vierailija
33/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihtelun vuoksihan suurin osa matkustelee. Ja siinä sivussa tutustuu toisiin maihin ja niiden asukkaisiinkin jos hyvä tsägä käy, tosin harvinaista kai se on.  Sitten on niitä, jotka matkustelee tai matkusteli pakonomaisesti ja mahdollisimman pitkälle ja uusiin paikkoihin, vähän jää maku niistä että siinä oikeastaa paetaan itseä ja omaa tylsyyttä. Sitten on niitä, jotka oikeastaan matkustavat vain tavan vuoksi, kun kerta muutkin. Heidän matkansa eivät tuo edes välttämättä mitään vaihtelua heidän elämäänsä - samaa makaamista ja kaljan kittaamista mitä voi tehdä missä tahansa, milloin tahansa.

Itse en ole koskaan välittänyt ns. aurinkolomista, eivät ole minun juttu. Nuorempana tuli reppureissattua lähes koko mualima, mutta näin vanhemmiten sekään ei enää houkuttele. Kaupunkilomia suosin, mutta kun on tullut luettua kaikkia niitä harmeja, mitä holtittomasta ahneesta turismista aiheutuu paikallisille, niin nekin on menettänyt paljon hohtoaan. Vanhat, perinteiset turistipaikat kanarilta benidormiin nostavat arvoaan - ne on luotu turismille, paikalliset käy siellä töissä ja sitä oikeaa paikallista elämää turismi ei pilaa, ne onjo pilattu joskus sata vuotta sitten. Ei tarvitse leikkiä 'olen tutustumassa vieraaseen kulttuuriin', vaan voi nauttia lämmöstä, ruuasta, juomista, ehkä kuntoilusta ja urheilusta ja lämpimistä öistä. Tähtitaivaan kuvaaminen ja zoomailu onnistuu yöllä merellä tai hieman syrjemmällä.

Vierailija
34/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä matkustellut monissa eri maissa mutta en mä siihen matkusteluun ole niin ihastunut kuitenkaan. Mukavahan se on ollut tietysti monia suurkaupunkeja nähdä. Mulle matkustaminen on jotenkin vaivalloista. Pakkaan aina liikaa tai liian vähän. Aina saa odottaa jotain ja jossakin, varsinkin lentokentällä. Olen ruokarajoitteinen aikuinen joten sopivaa ruokaa ei tahdo löytyä. Toki voin kokeilla uusia ruokia mutta kun ne ei vaan maistu.

Vierailija
35/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä elän sellaista 50-luvun elämää. On vain vähän vaatteita, yksinkertaista ruokaa, matkustan kotimaassa joka toinen tai kolmas vuosi. Huonekalut on olleet kohta 20 vuotta samat. Hoidan kotiani, kunnostan ja korjaan tarvittaessa. Olen onnellinen näin.

Sen kun elät omaa suppeaa elämääsi, mutta älä tyrkytä sitä muille.

Ei hän tyrkyttänyt yhtään.

Vierailija
36/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihmisiä, jotka inhoavat ihan kaikkea mukavaa, mukaan lukien matkailu. Kiva päästä pois täältä säännöllisin väliajoin, ettei itse muutu samanlaiseksi.

Vierailija
37/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että matkustelusta pitävä pitäisi matkustelua inhoavaa vihollisenaan.

Vierailija
38/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big in Japan kirjoitti:

Koska ainakin itselleni on tärkeää nähdä tätä palloa eri kulmilta ennen kuin heitän lusikan nurkkaan.

Jos olisi ollut ja olisi edelenkin mahdolisuus matkustaisin ilman muuta ulkomaille,en pailmaan,en juomaan vaan lajentamaan omaa elämääni.Kuten lainatun tekstin sanat.Kohdata eri kultureita, heidän historiaa.ym

Vierailija
39/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva käydä Bhutanissa kertomassa kehitysmaalaiselle, miten valtion taloutta olisi tarkasteltava sekä lainauksia Shakespearilta kuningas Learista. Työmatkoista saa paljon lentopisteitä, jos lentää kalliissa bisnesluokassa ja niitä voi sitten käyttää hyödykseen, onhan ne yksityisiä pisteitä, eikä kuulu muille, joten niitä ei tarvi reportoida työnantajalle.

Vierailija
40/85 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap muuten tarkoitat arjella? Oma arkihan voi olla vaikka miten kivaa, ja esim. itse tykkään arjesta, mutta vietän silti tosi mielelläni juhlapäiviä, kuten lasten synttäreitä, joulua. juhannusta, pääsiäistä, ja tykkään tehdä muutakin kuin jokapäiväiseen elämään liittyviä asioita. Koetko sinä, että jos poikkeaa välillä rutiineista, se tarkoittaa ettei viihdy omassa elämässään?

Ja miksi sitten matkustus on tärkeää - no, koska se on kivaa, mielenkiintoista, siitä saa vaihtelua. Ihan samalla lailla on kiva mennä mökille tai vaikka syödä aamiaista puutarhassa, vaikka keittiössäkin voisi.