This is us! Miksi tämä sarja on mennyt minulta ohi?
Aivan ihanan järisyttävä sarja! Pistää joka jaksossa itkemään. Luin, että Amerikassa yksi katsotuimmista sarjoista. En ole kuullut kenenkään Suomessa katsovan. Onneksi aloitin uusinnoista ja koukussa edelleen.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin silloin kun se alkoi, mutta en tykännyt.
Kolmosista yksi kuolee synnytyksessä, niin otetaanpa sairaalasta toinen vauva tilalle, oh yeah, niinhän se käy.Ennen vanhaan kaikki oli yksinkertaisempaa. Olen kuullut ihan Suomestakin tarinoita, että on adoptoitu lapsi ihan tuosta noin vaan, kun vanhemmat kuolleet.
Juu, mutta eikö omat kaksi riittäneet, piti saada vielä kolmas kun yksi oma kuoli. Eipä paljon surtu vauvan kuolemaa. Sori, mutta on minusta niin hölmö ja epäuskottava lähtöasetelma sarjalle.
No surtiinhan sitä. Mutta tietenkin tuo oli epäuskottava juttu, mutta onneksi pääsin yli asiasta, koska rakastan sarjaa. En ole koskaan ennen nähnyt vastaavaa, että hahmojen menneisyydestä paljastetaan vähitellen yhä lisää ja lisää, mielestäni tämä tekee sarjan ihan ainutlaatuiseksi. En tiedä, onko koskaan ennen tehty tuollaista toteutusta, mutta itse en ole ainakaan nähnyt.
Lostissa oli! Tykkäsin siitäkin, vaikka nyt ehkä tuntuisi lapselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt markkinoida tätä tutuille, mutta tuntuu, että haluavat pysytellä Salkkari-linjalla. On totta, että sarja on vähän kliseinen ja välillä amerikkalaisuus paistaa läpi. Mutta se tunteiden käsittely on vallan mahtavaa.
Mita vikaa on siina jos amerikkalaisuus paistaa lapi amerikkalaisessa sarjassa? Paistaako suomalaisissa sarjoissa ranskalaisuus lapi? Epailen.
Kliseet paistavat läpi. Esimerkiksi tummaihoisen Randalin tarina.
Ehka se ei olekaan klisee.
This Is Us, an American drama on NBC, has made headlines for its efforts to be more inclusive. From the start, series creator Dan Fogelman brought in Black directors and writers. In fact, This Is Us boasts a 30% Black core writing staff when the industry standard is just 5%.
Tämä valitettavasti paistaa läpi sarjassa. Tai en tiedä, onko Randallin tarkoitus ollakin sarjan päähahmo ja loput Pearsonit sivuhahmoja? Luulin itse, että sarjan keskiössä ovat sisarukset ja Rebecca (+Jack), mutta ilmeisesti ei. Todella suuri osa jaksoista keskittyy Randalliin ja hänen läheisiinsä, esim. William, Deja, Tess ja Beth. Missä on Tobyn oma jakso, jossa valotetaan hänen menneisyyttään? Tai Miguelin, joka on paitsi Rebeccan puoliso, oli myös Jackin ystävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt markkinoida tätä tutuille, mutta tuntuu, että haluavat pysytellä Salkkari-linjalla. On totta, että sarja on vähän kliseinen ja välillä amerikkalaisuus paistaa läpi. Mutta se tunteiden käsittely on vallan mahtavaa.
Mita vikaa on siina jos amerikkalaisuus paistaa lapi amerikkalaisessa sarjassa? Paistaako suomalaisissa sarjoissa ranskalaisuus lapi? Epailen.
This Is Us, an American drama on NBC, has made headlines for its efforts to be more inclusive. From the start, series creator Dan Fogelman brought in Black directors and writers. In fact, This Is Us boasts a 30% Black core writing staff when the industry standard is just 5%.
Tämä valitettavasti paistaa läpi sarjassa. Tai en tiedä, onko Randallin tarkoitus ollakin sarjan päähahmo ja loput Pearsonit sivuhahmoja? Luulin itse, että sarjan keskiössä ovat sisarukset ja Rebecca (+Jack), mutta ilmeisesti ei. Todella suuri osa jaksoista keskittyy Randalliin ja hänen läheisiinsä, esim. William, Deja, Tess ja Beth. Missä on Tobyn oma jakso, jossa valotetaan hänen menneisyyttään? Tai Miguelin, joka on paitsi Rebeccan puoliso, oli myös Jackin ystävä?
Juuri näin. Tätä olen itsekin miettinyt. Ajattelin, että tummaihoiselle annetaan eniten ruutuaikaa, mutta en viitsinyt sanoa ääneen. Mutta nytpä sai selityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin tosi paljon jaksoa Tobysta ja hänen menneisyydestään. Toivottavasti sellainen on tulossa. Olen katsomassa sarjaa uusintana.
Mun lempisarja. Harmi jos 6.kausi on vika mutta totta tuokin että tämä vitoskausi ei enää ollut niin hyvä kuin muut. Joten ihan hyvä että loppuu eikä väkisin jatketa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tätä olen itsekin miettinyt. Ajattelin, että tummaihoiselle annetaan eniten ruutuaikaa, mutta en viitsinyt sanoa ääneen. Mutta nytpä sai selityksen.
Ihmetteletkö koskaan, jos valkoinen päähenkilö saa eniten ruutuaikaa?
Tykkään tosi paljon sarjasta, mitta välillä sortuu stereotypioihin. Miksi Tessin kaapista ulos tullessaan piti leikata hiukset lyhyiksi ja muuttaa tyyliä poikamaiseksi? Ei nykyään lesbot enää ole välttämättä poikamaisia.
Mulla on tähän sarjaan viha/rakkaus-suhde. Tykkään ja toisaalta moni asia ärsyttää. Kliseisyys.
Tykkään tosi paljon Katesta. On varmasti oikeassa elämässäkin käynyt läpi paljon kaikkea syömiseen liittyvää. Osaa sen takia niin aidosti käsitellä ylipainoon liittyviä tunteita.
Minut tämä sarja sai aina itkemään. Piti lopettaa. Alkoi jotenkin ahdistaa ne ainaiset ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tosi paljon sarjasta, mitta välillä sortuu stereotypioihin. Miksi Tessin kaapista ulos tullessaan piti leikata hiukset lyhyiksi ja muuttaa tyyliä poikamaiseksi? Ei nykyään lesbot enää ole välttämättä poikamaisia.
Totta.
Minä taas en löydä mitään negatiivista sarjasta. Aivan ihana!
En ainakaan itse muista. Katson nyt kakkoskauden loppua ja siinä väläytettiin tulevaisuutta. Tämäkin tosi mielenkiintoinen juttu!