Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva ikäero lapsille

Vierailija
22.07.2014 |

Mikä on mielestänne sopiva ikäero lapsille?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 3 vuotta on tosi toimiva!

Vierailija
2/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tämä kymmenen minuutin ikäero on osoittautunut aivan loistavaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai että nuorempi kävelee itse tai on seisomalaudalla,sekä on poissa vaipoista. Eli 2-3v.

Vierailija
4/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei voida kukaan tietää, mikä on kenenkin elämäntilanteessa sopiva ikäero lapsille. jollekin sen on hädin tuskin se vuosi, toiselle voi olla vaikka 6 vuotta.

Vierailija
5/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen minkä koette jaksavanne!! Ei ole mitään yhtä ja oikeaa (yleisesti kannustetaan pieneen).

Jos koette että tykkäätte tosi paljon pikkulapsielämästä niin sitten kaksi pienellä ikäerolla on varmaan ok. Jos taas kaipaatte aikuisten juttuja niin ei ole mitään estettä odottaa ja nauttia hetki elämästä yksilapsisena joka huomattavasti vähemmän intensiivistä.

Vierailija
6/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:23"]Sellainen minkä koette jaksavanne!! Ei ole mitään yhtä ja oikeaa (yleisesti kannustetaan pieneen).

Jos koette että tykkäätte tosi paljon pikkulapsielämästä niin sitten kaksi pienellä ikäerolla on varmaan ok. Jos taas kaipaatte aikuisten juttuja niin ei ole mitään estettä odottaa ja nauttia hetki elämästä yksilapsisena joka huomattavasti vähemmän intensiivistä.

[/quote]

Hyvin kommentoitu! 1 ja 2 lapsisessa perheessä on IIISO ero!

Vierailija
7/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä alapeukutuksia jos kannustetaan miettimään ikäeroa, minkä itse kokee hyväksi ja kokee jaksavansa. Sitten ku tämä mamma on pyöräyttänyt maailmaan toisen tenavan pienellä ikä erolla ja tulee tänne sanomaan, että on niin raskasta sitten haukutaan lyttyyn, että miksi teit lapset pienellä ikäerolla.

Vierailija
8/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen että äiti kokee sen oikeaksi. Itse tähtään ehkä johonkin 4-5 vuoden ikäeroon, kun 2-wee ei vieläkään nuku kokonaisia öitä eikä mulla kyllä ole kuukautisiakaan, ei sillä. Alunperin ajattelin että lyhyt ikäero, mutta kyllä tää vauva otti alkuunsa kaikki luulot pois meiltä vanhemmilta. Tälle lapselle on parempi, että se saa nyt huomiota pienenä ja kasvaa rauhassa ja että vanhemmat saavat palautua. Ja mä en ole sellainen äiti, että eläisin hymy huulilla uhmiksen ja joidenkin tiheän imun kausien kanssa yhtä aikaa. Haluan ehdottomasti kokea tän uudestaan, mutta luulen etten voisi kokea yhtään mitään tässä vaiheessa uudestaan. Ei mulla olisi aikaa "nauttia raskaudesta" tai ihmetellä pikkuvauvaa jos mulla olisi yhtä aikaa itsemurhataapero siinä. Isomman lapsen voi myös ottaa vähän mukaankin siihen odotukseen, se voi puhua ajatuksistaan ja se ymmärtää paremmin mitä tapahtuu.

Vierailija
9/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivin ikäero sinun perheessäsi on se ikäero, joka sinun lapsillasi on.

Vierailija
10/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva on nyt 4kk ja haluaisin jo toista kovin mutta kuukautiset eivät ole alkaneet. Imetän

Vierailija
11/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kovin yksilöllistä. Meillä pieni ikäero on ollut loistoratkaisu, mutta täytyy myöntää, että lapsemme ovat aina olleet poikkeuksellisen hyväunisia ja muutenkin perustyytyväisiä ja terveitä.

Ja lapset jo kouluiässä, edelleen todella läheisiä toisilleen (vähän niinkuin kaksoset)

Vierailija
12/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:05"]Minun vauva on nyt 4kk ja haluaisin jo toista kovin mutta kuukautiset eivät ole alkaneet. Imetän

[/quote]

Katso ihmeessä ensin minkälainen on uhmakas 2v tai näsäviisas 4v ;) vauvoihin on helppo hullaantua! Ne ei yritä tehdä hulluksi tietoisesti!

Vierailija
13/13 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukupolvi