Voihan kamala kampaaja
Olipahan kampaajakäynti. Varasin leikkauksen, johon kuuluu pesu ja föönaus. Perillä selitin kampaajalle että pitkät hiukset haluan kerroksittain leikattavan, jotta pidennys näyttää luonnolliselta. Hän sitten alkoi leikata ja en huomannut mitään poikkeavaa.
Tosin hiusten pesua en saanut, hiukset märäksi suihkepullolla + föönaus. Hiuksia vilautti pelillä, en edelleenkään huomannut vikaa. Maksoin ja lähdin, kampaaja laittoi hiukset letille.
Kotona avasin hiukset ja itku meinasi tulla. Kerroksittain leikatut hiukset ovat sieltä täältä leikelty kuin "palasiksi". On tikkusuoraa leikkausjälkeä , osa hiuksista 10cm - 5cm lyhennyksillä. Näyttää aivan kamalalta.
Ymmärrän että osittain näyttää tältä myös raitojen takia, mutta eipä värjäys tätä pelasta.. Kampaaja oli työläinen, otanko huomenna yhteyttä kampaamon omistajaan vai nielenkö tappioni ja maksan muualle korjauksen?
Kommentit (23)
"Ikinä en ole kampaajalta tyytyväisenä ulos tullut ja sentäs olen n. 40v kampamopalveluja käyttänyt."
"Se on aivan mahdoton ammattiryhmä. luulisi heidän olevan tietoinen hiusten hyvinvoinnista, mutta ei."
"Olen ilmoittanut kantani kulloiselle kampaajalle, mutta ovatko niin umpi tyhmiä vain muutenvain leipääntyneet ammattiinsa, etteivät noteeraa sanomisiani liioin toiveitani."
"Olen jaksanut aina suhtautua kuitenkin ystävällisesti uuteen kampaajaan luullen josko tämä olisi se kadoksissa ollut timantti ja ammattikuntansa ylpeys. Mutta ei."
Huh huh! Minua alkoi naurattaa tuo 40 vuoden piina "kaameiden" kampaajien kynsissä. Toivoin vuodatuksen olevan hurttia huumoria, mutta se taisi olla turha toive. Onneksi en ole kampaaja eikä minusta sellaiseen käsityöläisammattiin olisikaan.
Ketjun aloittajan kannattaisi mennä selvittämään asia kampaamoon aluksi sen ei-toivotun käsittelyn tekijän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:21"]
Ikinä en ole kampaajalta tyytyväisenä ulos tullut ja sentäs olen n. 40v kampamopalveluja käyttänyt.
Se on aivan mahdoton ammattiryhmä. luulisi heidän olevan tietoinen hiusten hyvinvoinnista, mutta ei.
Aina revitään ja raastetaan, milloin vesi niin kuumaa että päänahka palaa samoin föönaukset. Tulikuuman
ilman kanssa kiskotaan pyöröharjalla niin että ihme jos on karvaakaan tallella käsittelyn jälkeen.
Uusin villitys näillä kähertäjillä on latuskaharja jolla lähmitään hiukset pitkin päänpintaa ja sähköisiksi.
Olen ilmoittanut kantani kulloiselle kampaajalle, mutta ovatko niin umpi tyhmiä vain muutenvain leipääntyneet ammattiinsa, etteivät noteeraa sanomisiani liioin toiveitani.
Olen jaksanut aina suhtautua kuitenkin ystävällisesti uuteen kampaajaan luullen josko tämä olisi se kadoksissa ollut timantti ja ammattikuntansa ylpeys. Mutta ei.
Nyt olen jo parin vuoden ajan hoitanut itse hiuksiani ja antanut kasvaa. Hoitelen öljyillä ja käsittelen hellästi. Nyt on pikät hyvä kuntoiset kiiltävät hiukset, ei kuivaksi korpuksi raastetut.
[/quote]
No tuskin ne vuoden aikana tehdyt kampaamokäynnit on niitä hiuksia "kuivaksi korpuiksi raastetuiksi" on tehnyt. Ei, vaikka kävisit kampaajalla kuukauden välein. Kyllä se syypää löytyy kun katsoo peiliin, omista hiustenhoitotottumuksista.
Mulla meni viime viikolla kampaamo reissu samaan tyyliin. Vastalaitetut pidennykset kynittiin ihan liian lyhyiksi. Ensi viikolla uusi pidennys, jota en anna kenenkään urpon pilata.
Kun valitin kampaamoon, sain 20 euron lahjakortin.
Hui kamala, mitä se työläisparturi meni tekemään. Työläinen, ettäs kehtaakin leikellä ihmisten hiuksia!
Kannataa käskeä kampaajaa välillä keskeyttämään ja näyttämään peilillä, et voi luottaa heidän ammattitaitoonsa.
En tiedä mikä siinä on, mutta kampaajat ovat tyhmin ihmisryhmä mitä maa päällään kantaa. Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä kuten asiakas ohjeistaa ja kommunikoida epäselvissä tilanteissa? :(
Huoh, enpä tarkoittanut pahaa tuolla "työläinen" sanalla, lähinnä mietin että menenkö huomenna hänen juttusilleen vai otanko kampaamon omistajaan yhteyttä. Valitettavasti lopputulos on surullisen hirveä :( täytynee napata kuva..
Ap
Jos haluaa välttyä näin kamalalta pettymykseltä, niin pitää koko ajan valvoa, että ei pääse sattumaan ylivetoa. On se kumma, nutta niin tosi. Vai halusiko pailata hienot pidennyksesi? Onko näin psykoja, jos käy toisen letti oikeen kateeksi. Mulla kokemus kauneushoitolasta, joka teki mesorollerihoitoja. Otin onneksi selvää etukäteen hoidon kulusta. Kosmetologi väitti, että rolleria voi käyttää 10 kertaa. Rolleria ei voi käyttää hoitoihin kuin max. 5 krt, muuten se voi jättää arpia kasvoihin, jos rollerin piikit eivät ole tarpeeksi terävät. Henkilö teki hoitoja sen 5 krt ja sen jälkeen otin ja häivyin koko hoitolasta. Muutenkin hoidot kävivät inhottaviksi: teki työnsä hutaisten äkkiä vähän sinne päin, vastaili puhelimeen hoidon aikana ja juoksi kassalla. Mielestäni ei pessyt edes siinä vaihdon aikana käsiään. Saikin jäädä ilman rahojani.
Menet liikkeeseen takaisin ja vaadit korjausta, mielellään joltain toiselta parturilta. Tai rahat takasin.
Ikinä en ole kampaajalta tyytyväisenä ulos tullut ja sentäs olen n. 40v kampamopalveluja käyttänyt.
Se on aivan mahdoton ammattiryhmä. luulisi heidän olevan tietoinen hiusten hyvinvoinnista, mutta ei.
Aina revitään ja raastetaan, milloin vesi niin kuumaa että päänahka palaa samoin föönaukset. Tulikuuman
ilman kanssa kiskotaan pyöröharjalla niin että ihme jos on karvaakaan tallella käsittelyn jälkeen.
Uusin villitys näillä kähertäjillä on latuskaharja jolla lähmitään hiukset pitkin päänpintaa ja sähköisiksi.
Olen ilmoittanut kantani kulloiselle kampaajalle, mutta ovatko niin umpi tyhmiä vain muutenvain leipääntyneet ammattiinsa, etteivät noteeraa sanomisiani liioin toiveitani.
Olen jaksanut aina suhtautua kuitenkin ystävällisesti uuteen kampaajaan luullen josko tämä olisi se kadoksissa ollut timantti ja ammattikuntansa ylpeys. Mutta ei.
Nyt olen jo parin vuoden ajan hoitanut itse hiuksiani ja antanut kasvaa. Hoitelen öljyillä ja käsittelen hellästi. Nyt on pikät hyvä kuntoiset kiiltävät hiukset, ei kuivaksi korpuksi raastetut.
Laita kuva niin kerrotaan onko se niin kamala.
No minulla ainakin on ihan loistava kampaaja joka osaa asiansa. Ei tarvitse vahtia mitä tekee ja tulos on aina hyvä.
Laita vain kuva. Joku täällä saattaa osata vinkata millaisella kampauksella/leikkauksella tyyliä voi korjata.
Laita kuva. Suttaa vaikka paintilla naama niin että vain hiukset näkyy.
Mä suosin opiskelijakampaamoja, tekijä on vielä varovainen, kuuntelee ja opekin valvoo ja auttaa tarvittaessa. Pyydän tosin aina ihan perus tasapitkän leikkauksen, em pidä ollenkaan kerrostetuista..
Mulla kans kun olin about 9 v menin kampaajalle leikkauttamaan otsista pois silmiltä sanoin sitten että vähän lyhyemmäksi niin ei tulis silmille kampaaja alkoi sitten leikata ja en huomannut mitään erikoista kunnes katsoin peiliin. Mun otsis oli tyyliin 1cm mittainen pystyynsojottava hirvitys sanoin tästä kampaajalle että piti vain vähän leikata niin kampaaja vastaa "sä oot niin pieni että ei se sua haittaa" tosiaan seuraavana päivänä koulukuvaus äitin kanssa suoraan kampaamosta ostaan kaikkeee millä pysty tota peittelemään laitettiin siihen sitten sellainen etutukkaperuukki
Itsekään en ole kovin tyytyväisenä lähtenyt montaakaan kertaa kampaajalta. Viimeksi pyysin selkeää vaalennusta, kampaajan mielestä se kannatti tehdä raidoittamalla. Tämä sopi minulle, ja koko tukka myös värjättiin jotta saatiin aiemman punaisen värin jämät pois. Tukka oli lopulta selkeästi tummempi. Pyysin kerroksittain leikkausta, kampaaja leikkasi tasasuoran, mutta korjailtiin sen verran että lopputulos oli jotenkin tyydyttävä. Aikaa tähän koko juttuun meni yli neljä tuntia. Tukka ei sinällään ollut pahan näköinen, mutta jos maksan reilusti yli satasen niin haluaisin myös olla täysin tyytyväinen lopputulokseen.
Edellinen kampaaja värjäsi punaiseksi, tuli ihan kirkuvan punainen punertavan sijaan ja lisäksi värjäyksen jälkeen jo oli n puolen sentin juurikasvu. Kaverini peruutti ajan tälle nähtyään tukkani.
Jatkossa värjään itse ja opettelen leikkaamaan itse
Ei voi olla totta! Mulla kävi aivan samoin eilen. Otti vielä saman maksun kuin pesun ja stailauksen kanssa, 45 euroa! Pätkittäisiä hiustupsuja siellä täällä, onkohan tämä nyt jokin uusi muoti vai kävinkö samalla kampaajalla!?
Otan heti kuvan kun pääsen töistä kotiin. En ole ikinä aikaisemmin valittanut kampaajasta joten siksi kyselin kannattaako edes mennä paikanpäälle vai onko se tosiaan oma moka kun en siellä tarkistanut tukkaa. Tosin vähän ihmettelen sitä kun ei pesuakaan ollut.. Pidennyksiä ei voi sinänsä pelastaa kun osa on kynitty n.10cm mittaiseksi (niskassa, harvakseltaan). Pidennykset olivat 60cm ja niistä piti leikata kerroksittain jotta asettuu omaan tukkaan. Pidennykset ovat nyt pisimmillään hieman alle 40cm, lyhimmät 10cm.
Ap