Mukava, merellinen asuinalue Helsingissä?
Olemme muuttamassa Helsinkiin, emmekä tiedä kaupungista paljoakaan. Haluaisimme asua rauhallisella ja turvallisella, merellisellä asuinalueella. Googlailun ja tuttavien kanssa keskustelun perusteella olen kuullut paljon hyvää keskustan kaupunginosista (esim. Eira, Kruununhaka). Haluaisin kuitenkin kuulla lisää mielipiteitä Helsingissä asuvilta ihmisiltä. Ensisijaisina kriteereinä siis meren läheisyys, rauhallisuus, viihtyisyys. Matkustamme parin viikon kuluttua viikonlopuksi Helsinkiin katsastamaan joitakin mahdollisia asuinalueita. Mitä suosittelette?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:05"]
Kruununhaka, Eiranranta ja Katajanokka, jos pankkitilillä vaan on fyrkkaa.
[/quote] pankkitilillä ei kannata pitää fyrkkaa mutta jos on isot tulot ja vakaa työpaikka (kuka takaa?) ja entistä myymällä saa esim 250 000 niin hyvät mahikset saada kämppä hyvältä alueelta mutta pienet tulot niin voi katsoa kaupungin kämppiä
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:35"]
Kiitos ehdotuksista, nyt onkin alueita tutkittavana kun matkustamme Helsinkiin. Vuokra-asuntoa tosiaan etsimme, koska emme vielä tiedä kuinka kauan asumme Helsingissä. Helsinkiin rajaamme nyt ainakin aluksi asunnon etsinnän, vaikka ei minulla mitään Espoota vastaan ole. Budjettimme on väljä, eikä aiheuta rajoituksia alueen suhteen. Olemme lapsiperhe, mutta se ei meidän perheemme kohdalla välttämättä aiheuta erityistoiveita asuinalueen suhteen. Kiitos avusta!
ap
[/quote] onko työpaikka? Mikäli on niin suunnista työpaikan mukaan, mikäli länsiosassa työpaikka Hgissä niin mieleen tulee Lauttasaari
Muuttakaa ensin vuokralle ja katselkaa sieltä käsin, että millaisia alueita on Helsingissä. Ei sellaista monen sadan tuhannen sitoomusta kannata tehdä, joidenkin nettisuosittelujen perusteella, kun ihmisiä on kuitenkin niin erilaisia. Moni tykkää noista elitistisemmistä alueista, mut niissä tosiaan parkkiongelmia. Itse harkitsisin varmaan Arabianrantaa noilla spekseillä.
En ymmärrä Laru-hehkutusta... rumia, 60- ja 70-luvun kerrostaloja täynnä koko saari! Muutama hassu uudiskohde rannoilla, mutta suurimmaks osaks asuntokanta on vanhentunutta.
Marjaniemi on ikävästi slummialueiden kyljessä (Roihuvuori ja Itäkeskus), muuten ihan kiva alue. Ei tosin mitään palveluja, lähimmät itiksessä.
Vuokra vai omistusasunto? Omakotitalo, rivari, paritalo vai kerrostalo. Oleellista mitkä tulot ja paljonko on nk omaa rahaa joka tulee esim kodista joka myydään missäpäin asustat tai jostain muusta.
jos ja ilmeisesti kun rahaa löytyy, muuttaisin ehdottomasti munkkiniemeen, jos olet perheellinen. jos et, tai olette lapseton pariskunta, lähtisin ihan etelään. Eiraan en muuttaisi, mutta ullanlinna ja kaartin kaupungin tsekkaisin. Itse olen asunut munkassa ja nykyään kruununhaassa. kruununhaka on ihana, helsingin ihanin. mutta lasten kanssa miettisin kyllä tosiaan munkkiniemeä, ja monen jo ehdottamaa lauttasaarta, miksei lehti ja kuusisaartakin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:00"]
Espoo
[/quote]
ah, espoo, tuo merellinen HELSINGIN asuinalue.
Kiitos ehdotuksista, nyt onkin alueita tutkittavana kun matkustamme Helsinkiin. Vuokra-asuntoa tosiaan etsimme, koska emme vielä tiedä kuinka kauan asumme Helsingissä. Helsinkiin rajaamme nyt ainakin aluksi asunnon etsinnän, vaikka ei minulla mitään Espoota vastaan ole. Budjettimme on väljä, eikä aiheuta rajoituksia alueen suhteen. Olemme lapsiperhe, mutta se ei meidän perheemme kohdalla välttämättä aiheuta erityistoiveita asuinalueen suhteen. Kiitos avusta!
ap
Haluatko asua kaupungissa vai käykö kauempana keskustasta? Paljonko sinulla on varaa maksaa?
Munkkiniemi on ihana.
Kruununhaka, Eiranranta ja Katajanokka, jos pankkitilillä vaan on fyrkkaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:58"]
Haluatko asua kaupungissa vai käykö kauempana keskustasta? Paljonko sinulla on varaa maksaa?
Munkkiniemi on ihana.
[/quote]
Kiitos vinkistä! Pikaisen googlettamisen perusteella Munkkiniemi vaikuttaa kauniilta paikalta. Meille sopii hyvin myös vähän kauempana keskustasta asuminen.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:57"]En ymmärrä Laru-hehkutusta... rumia, 60- ja 70-luvun kerrostaloja täynnä koko saari! Muutama hassu uudiskohde rannoilla, mutta suurimmaks osaks asuntokanta on vanhentunutta.
[/quote]
Samat sanat. Ja niistäkin muutamasta hassusta rantatalosta on järjettömän ruma näkymä: ei todellakaan mihinkään saaristoon tai avomerelle vaan Jätkäsaareen, Länsisatamaan ja Ruoholahteen.