Antaisitko 6 miljoonasta osan siskolle?
Jos saisit yllättäen rahaa vaikka noin kuusi miljoonaa, niin antaisitko siitä tyyliin 500 tuhatta ainoalle siskollesi/veljellesi?
Kommentit (36)
En antaisi, koska tuosta tulee kohtuullisen iso lahjavero.
Jotain voisin antaa, mutten puoltamiljoonaa.
Juu. Myös vanhoille vanhemmille hankkisin palveluasunnon . jos nyt sitten suostuisivat.
Jäishän mulle vielä 4,5 mio. Tästä lähtisi muutama sata tuhat nuoremman lapsen ensiasuntoon ja vanhemman asuntolainaan, sekä pari kymppiä uuteen autoon niin loput, vajaa 4 mio menisi varainhoitoon.
Varmaan maksaisin talonsa remontin.
Tietenkin. Minä pidän sisarestani ja hän pitää minusta.
Isän uudelle luuseriperheelle en antaisi yhtään mitään.
En varmasti antaisi, niin on mulkku ihminen.
Isoveljelle antaisin, velipuolelle en
Kolme sisarusta löytyy, kuudella miljoonalla ostaisin varmaan useamman sijoitusasunnon, jossa voisivat elää. Pistäisin kuitenkin osan rahoista tuottoisempaan sijoituskohteeseen ja aloittaisin jonkin oman yleishyödyllisen yhdistystoiminnan työkseni ja harrastuksekseni, ja voisin palkata heitä sinne tai rahoittaa heidän omia yritysideoitaan. En vaan jakelisi rahaa. Luulen että näin saavutettaisiin suurin hyöty, lahjoista kuitenkin menee verot, mikä vaan vähentäisi summaa ja varmaan enemmän tuottaisin kuitenkin verovaroja pitkässä juoksussa noilla sijoituksilla.
Vaikea on mennä lahjoittelemaan, kun ei halua olla väleissä eli en.
Varmaan kuudesta millistä antaisin 100 000 siskolle, toiset 100 000 siskon miehelle ja heidän kummallekin lapselleen 100 000.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Myös vanhoille vanhemmille hankkisin palveluasunnon . jos nyt sitten suostuisivat.
Jäishän mulle vielä 4,5 mio. Tästä lähtisi muutama sata tuhat nuoremman lapsen ensiasuntoon ja vanhemman asuntolainaan, sekä pari kymppiä uuteen autoon niin loput, vajaa 4 mio menisi varainhoitoon.
Elatus on verovapaata.
En tiedä. Emme juuri ole tekemisissä. Ystävilleni antaisin, lapsille ja tädilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kolme sisarusta löytyy, kuudella miljoonalla ostaisin varmaan useamman sijoitusasunnon, jossa voisivat elää. Pistäisin kuitenkin osan rahoista tuottoisempaan sijoituskohteeseen ja aloittaisin jonkin oman yleishyödyllisen yhdistystoiminnan työkseni ja harrastuksekseni, ja voisin palkata heitä sinne tai rahoittaa heidän omia yritysideoitaan. En vaan jakelisi rahaa. Luulen että näin saavutettaisiin suurin hyöty, lahjoista kuitenkin menee verot, mikä vaan vähentäisi summaa ja varmaan enemmän tuottaisin kuitenkin verovaroja pitkässä juoksussa noilla sijoituksilla.
Oletko kuullut sanontaa, mitä pidempi matka, sen tyhmempi mies?
Hauskaa jakaa rahaa jota ei ole! 😂
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kuudesta millistä antaisin 100 000 siskolle, toiset 100 000 siskon miehelle ja heidän kummallekin lapselleen 100 000.
Ja niin näistä jokainen maksaisi lahjaveroa melkein 25 000 e.
On niin krypä ihminen ettei saisi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin näistä jokainen maksaisi lahjaveroa melkein 25 000 e.
Käteisenä näppiin, niin verottaja etkä edes Sinä tietäisi yhtään mitään...
Kyllä antaisin, ja enemmänkin. Yksi veli minulla.