Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen Hämeenkadun ohikulkijoita häiritsevät feissarit

Vierailija
17.07.2021 |

Miksi Hämeenkadulla feissarit lähestyvät ohikulkijoita, jotka selkeästi osoittavat, etteivät halua tulla häirityiksi? Jos siis feissari näkee, ettei ohikulkija edes käännä päätään edelliselle feissarille toisesta firmasta, niin hän aloittaa samanlaisen lähestymisen? Eivätkö he ymmärrä häiritsevänsä ohikulkijoita? Kenenkään ei pitäisi joutua kuuntelemaan minkään firman asioista kulkiessaan kadulla, kun ei halua aloittaa keskustelua.
Meinaan pelkkä ”Hei!” riittäisi. Ja jos iihen ei tule reaktiota, niin heidän kuuluisi antaa olla.
Pahoitin mieleni tosi paljon kävellesäni taannoin siitä ohi kaksi kertaa. Jälkimmäisellä kerralla sanoin minua häirinneille feissareille, että ”älä häiritse minua”. Kumpikaan ei pyytänyt anteeksi.
Sen sijaan he sanoivat ”hyvä päivänjatkoa”. Ensi kerralla sanon heille, että ”älä siinä toivottele hyvää päivänjatkoa häirittyäsi toista, vaan pyydä anteeksi / pahoittele”!
He varmaan yrittävät esittää itselleen viatonta ja hienoa ihmistä, joka toivoo jopa hyvää itselleen vihaisesti vastaavalle ohikulkijalle tai kuvittelevat aiheuttavansa vihaisesti kommentoineelle nolon fiiliksen toivotuksillaan. Sorry, ette aiheuta. Edelleen ohikulkija kokee teidän käyttäytyneen loukkaavsti JA ajattelee, että jos olisitte pyytäneet anteeksi, se olisi edes jotain. Jos ette OSAA käyttäytyä siellä kadulla vielä.
Tosiaan, käytöstapojen mukaista olisi sanoa ohikulkijalle vain ”Hei”, ei sen enmpää tai korkeintaan Hei, olen Greenpeacesta / Amnestysta /jne” mutta jättää ohikulkija rauhaan.
Nyt he ikään kuin kuvittelevat keskustelevansa kanssasi ja antavat sinun tuntea itsesi ”törkeäksi”, ellet vastaa heille mitään. Kuitenkaan minä en ole tullut sinne kaupungille keskustelemaan heidän kanssaan, joten minulla on totta kai oikeus kulkea ohi kääntämättä edes päätäni. Niin teinkin, ensin.
Mutta kun he toimivat taas samoin palatessani samaa reittiä, sanoin heille, että älä siinä häiritse ihmisiä!
Sääliksi käy, jos jonkun esim. ruokatuntireitti kulkee tuosta.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissari tuli eteeni, esti matkan jatkumisen. Alkoi pajattaan sitä opeteltua, loppui nopeasti. Kysyin, otatko suihin nieletkö mällit.

Vierailija
2/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ratikasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette Tampereen autiossa keskustassa? Sehän on nykyään kuin lentokentän kiitorata… ja onnistuneen pormestarivalinnan seurauksena, ette tule parempaa saamaan kun sama ”elävöittämisen kuningatar” pistää tampesteria vielä enemmän sileäksi.

Vierailija
4/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita siis enää varmaan ole missään muualla, ainakaan noin aggressiivisina ja häiritsevinä? Yksittäisiä feissareita varmasti on, mutta he osaavat yleensä käyttäytyä, eli eivät nostata ohikulkijoissa sen ihmeemmin tunteita. Mutta nämä..! Mieleni teki mennä vetämään turpaan aggressiivisimpia heistä :D

Minusta he nolasivat itseään, outoa, että Greenpeace ja Amnesty hyväksyvät oman julkisuuskuvansa tekemisen pahaksi. En vastusta näiden yritysten ajamia asioita, laisinkaan, mutta minulla ei vain ole läpi elämäni kestävää innostusta elää ja hengittää kyseisten firmojen korjaamia epäkohtia. Vaikka se olisi feissarista miten ikävää tahansa, heidän pitäisi kyetä silti kohdistamaan tarjontansa VAIN kiinnostuneille.

Vierailija
5/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feissari tuli eteeni, esti matkan jatkumisen. Alkoi pajattaan sitä opeteltua, loppui nopeasti. Kysyin, otatko suihin nieletkö mällit.

Huh huh, missä? Joskus ysärillä joo, tuo oli vielä tavallista, kun he eivät osanneet hommiaan, mutta edelleen..? Mä olisin varmaan lyönyt, jos olisi estänyt etenemistäni.

Vierailija
6/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä samaa Rautatiaseman ympäristössä. Viime aikojen juttu on kysyä, Hei, voinko kysyä, oletko onnellinen? Siitä sitten alkaa joku myyntiyritys, en ole jäänyt odottamaan.

Tuohon olen vastannut hymyillen "Oletko sinä" ja jatkanut eteenpäin. Jos kysytään Hei, saanko häiritä? vastaan et.

Samalla harmittaa heidän puolestaan.

Vierailija
7/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ovat niin ärsyttäviä. Yksi kävi melkein iholle, vaikka sanoin monta kertaa, etten ole hänen asiastaan kiinnostunut. Tuli eteeni seisomaan ja kaakatti asiaansa, kun yritin päästä ohi, änki hän aina eteeni. Käännyin sitten takaisin tulosuuntaani ja feissari valitsi uuden uhrin.

Käyn Tampereella harvoin, mutta kyllä nämä tyypit muuten mukavaa kokemusta syövät.

Vierailija
8/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääs.

Vierailija
9/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä samaa Rautatiaseman ympäristössä. Viime aikojen juttu on kysyä, Hei, voinko kysyä, oletko onnellinen? Siitä sitten alkaa joku myyntiyritys, en ole jäänyt odottamaan.

Tuohon olen vastannut hymyillen "Oletko sinä" ja jatkanut eteenpäin. Jos kysytään Hei, saanko häiritä? vastaan et.

Samalla harmittaa heidän puolestaan.

Mä jaksoin vielä nuorena tällaista leikkimielistä keskustelua ventovieraiden kanssa, nyt lähes viisikyppisenä en yhtään . Siksi ihmettelin kovasti, että tätä enää edes tapahtuu missään. Heillä todellakin tuntui olevan agendana ihan oikeasti HÄIRITÄ. Ilmeisesti olivat saaneet niin paljon ikävää kuraa niskaansa, että kaikki aito hyvyys ja ohikulkijoista välittäminen oli täysin loppunut näiltä noloilta tapauksilta.

Feissaroinnissa ei itsessään ole minusta mitään väärää tai noloa, on ihan ok koittaa kadulla värvätä tukijoita. MUTTA. Siinä ei saisi häiritä ohikulkijoita aloittamalla keskustelua, jota toinen ei halua käydä. Aivan kuin minulla ei ole velvollisuutta jutella puhelinmyyjän kanssa, minulla ei ole velvollisuutta jutella feissarin kanssa. He eivät EDES kysyneet, että voimmeko keskustella tai haluatko, johon olisi voinut sanoa ”ei kiitos”, vaan puhe oli vaan sellaista suoraa pälpätystä mennen aiheeseen. Minun aikaani yritettiin varastaa, jotta he voisivat toteuttaa häiriintynyttä markkinointiaan keskellä katua ja julkista tilaa.

Vierailija
10/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välitätkö eläimistä?"

Huikkaa feissari.

Kysymys johon on pakko vastata niin, että se tukee ostopsykologiaa.

Helvetti nämä manipuloi ihmisiä loistavasti, kaikki markkinointikikat käytössä.

90% tuotosta meneekin kiinalaisen miljardoorin taskuun ja 5% feissareiden palkkoihin. Sitten ehkä 5% kaikesta mitä tulee menee niille eläimille.

Älkää siis ikinä menkö näihin. Nämä ovat käveleviä huijaajia, käytännössä. Siis ne omistajat, työntekijät tekevät vain töitä. Kritisoikaa sitä omistajaa, ei työntekijöitä.

Vierailija
11/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo tullut selväksi että maailman rohkein, fiksuin, tervepäisin av-mammarotu traumatisoituu totaalisesti feissareista, ei sitä omaa erityisherkkyttä tarvitse joka viikko esitellä muille

Vierailija
12/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus pari vuotta sitten feissareista, mutta kuvittelin alan siistiytyneen ja toimimman jotenkin rauhoittuneen, koska ilmiöhän tuntui kadonneen katukuvasta joiksikin vuosiksi, niin ajattelin, että ovat kehittyneet. Mutta ei.

Sen takia tuo kokemus Hämeenkadulta järkyttikin, meinaan siis ihan noiden työntekijöiden puolesta. He eivätolleet saaneet yhtään tuon kehittyneempää ohjeistusta työnsä tekoon, vaikka joissain feissareiden ohjeissakin ihan lukee, että ohikulkijoita EI SAA HÄIRITÄ. Niin eivätpä itse ainakaan olleet saaneet oman alansa ohjeita itsellen. Eihän tuollaisesta voi syntyä edes hyvää myyntiä, se kun heidän tavoitteenaan kuitenkin on.

En oikein tiedä, kenen osalta olisin eniten kauhistunut. Koko homma tuntui olevan yksi iso kusetus. Sekä feissareille että kohderhmälle eli asiakkaille.

Voihan se olla, että Greenpeace ja Amnesty ovat kouluttaneet työntekijänsä, mutta nämä eivät ole pysyneet opeteteussa, koska myyntiä ei ole tullut tarpeeksi.

Silti.

Olipa törkeää porukkaa, tekisi mieli soittaa poliisille heistä.

Vierailija
13/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo tullut selväksi että maailman rohkein, fiksuin, tervepäisin av-mammarotu traumatisoituu totaalisesti feissareista, ei sitä omaa erityisherkkyttä tarvitse joka viikko esitellä muille

En traumatisoitunut feissareista, pikemminkin minä sanoin heill, että älkää häiritkö ja aion ensi kerralla saoa, jos siihen vastataan, että ”hyvää päivänjatkoa”, että ”ei, sä et loukattuasi ohikulkijaa toivota hänelle hyvää päivänjatkoa, vaan sä pahoittelet, että häirotsit! Sä pyydät anteeksi, että häiritsit! Jos haluat esiintyä sinä sjw:nä, ja hyvyyden enkelinä ihmiseksi, mikä kuvittelet olevasi!”

Veikkaan, että pikku pirjo saattaa siinä hieman traumatisoitua. Siksi, heidän omaksi parhaakseen, toivoisin heille kehittyneempää käyttäytymistä ja ohikulkijoiden rauhan kunnioitusta tuolla kaduilla.

Ap

Vierailija
14/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele päin, sano ei kiitos, pyydä nimi ja yritys, kuvaa kännykällä. Käyttäävät hyväkseen suomalaisten " en mä kehtaa" toimintatapaa.

Vierailija
15/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan turhaan podet huonoa omaatuntoa, siitä tuo aggressiosi nimittäin kielii.

He tekevät työtään, älä siis turhia hermostu. Sanot vaan heti: "ei kiitos" ja jatka matkaa ottamatta katsekontaktia. Säästät heidänkin aikaansa siinä. Näin minä toimin lähiostarillani Myyrmannissa, jossa feissareita on ollut useampia jo vuosia. Ja toimin noin ihan ilman omantunnonvaivoja!

Vierailija
16/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätpä ole minusta kovin kummoisia, joskin kierrän kun voin. Kuulokkeet päässä kun kulkee, niin yleensä älyävät olla kysymättä mitään. Jos joku on joskus kysynyt, niin asia hoituu siten, että olipa kysymys mikä tahansa vastaan ystävällisesti hymyillen "ei kiitos!" ja jatkan matkaa. Hekin tekevät vain työtään eikä minulla ole mitään syytä olla heille törkeä, vaikka tällainen myyminen auttamattoman vanhanaikaista ja toimimatonta onkin.

Ei ole jäänyt itselleni eikö toivottavasti heillekään paha mieli näistä kohtaamisista, kun ei ota asiaa niin vakavasti.

Vierailija
17/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En traumatisoitunut feissareista, pikemminkin minä sanoin heill, että älkää häiritkö ja aion ensi kerralla saoa, jos siihen vastataan, että ”hyvää päivänjatkoa”, että ”ei, sä et loukattuasi ohikulkijaa toivota hänelle hyvää päivänjatkoa, vaan sä pahoittelet, että häirotsit! Sä pyydät anteeksi, että häiritsit! Jos haluat esiintyä sinä sjw:nä, ja hyvyyden enkelinä ihmiseksi, mikä kuvittelet olevasi!”

Veikkaan, että pikku pirjo saattaa siinä hieman traumatisoitua. Siksi, heidän omaksi parhaakseen, toivoisin heille kehittyneempää käyttäytymistä ja ohikulkijoiden rauhan kunnioitusta tuolla kaduilla.

Ap

Sulla ap viiraa päästä. Ne tekee (huonosti palkattua) työtään, älä ota sitä noin henkilökohtaisesti....

Vierailija
18/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeimmistä syistä miksi muutin pois Tampereelta pikkukaupunkiin oli, että pääsin eroon feissareista. Ei niitä feissareita ja muita kerjäläisiä yksin Hämeentiellä ollut vaan kaikissa muissakin paikoissa, jos yritin etsiä kiertoteitä joilla olisin päässyt asioimaan esim. kauppahallissa. Joka päivä joutui kerran pari tuntemaan mielipahaa siitä, että joutui olemaan töykeä innokkaalle feissarille.

Jatkuva ahdistelu on saanut minut inhoamaan myös ihmisoikeuksia, eläinten oikeuksia, ympäristönsuojelua, teleoperaattoreita, sanomalehden tilauksia ja sähkölaitoksia.

Vierailija
19/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koronarajoituksista luovutaan, niin feissarit ja kerjäläiset valtaavat jälleen Hämeenkadun .

Vierailija
20/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta käsi torjuvasti, katso poispäin ja sano ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi