Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihi mies ja tuhlaileva vaimo

Vierailija
17.07.2021 |

Kellään kokemuksia tästä yhtälöstä? Ahdistaa! Olen se tuhlaileva vaimo. 😬 Tuntuu, että mitä enemmän mies pihistelee, sitä enemmän itse sorrun tuhlailemaan. Tuhlaan melkein puolet palkastani. Mies säästää tulevaisuuden ja pahan päivän varalle. Haluaisin itsekin oppia säästämään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen muija oli ihan järkyttävä tuhlari. Osti kaksi laatikkoa kaljaa ja ison 1,5 l limukan. Mihin hittoon tarvii niin paljon limukkaa? Toinen huti tuli uusista imurin pusseista. Osti uusia vaikka entiset oisi voinut tyhjentää. Moista luonnovarojen tuhlaamista en hyvällä katso. Rahanmenosta nyt puhumattakaan.

Viimeinen temppu siltä oli kutsua sukunsa syömään. Ei auttanut edes ero. Sitä laskua karhuaa vieläkin vouti, paikalliset pikaruokalat ja porvoon kaupunki.

Vierailija
2/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassu reagointitapa tuo tuhlaus. Itselläni myös rahasta tarkka mies. Olen oppinut häneltä säästäväisyyttä ja ensimmäistä kertaa elämässäni olen onnistunut saamaan säästöön muutaman kymppitonnin ja kokoajan säästän lisää.

Mutta kyllä minä myös ostelen. Mutta ostelen asioita joista tulee hyvä mieli. Esim jotain herkkua tai kivaa vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassu reagointitapa tuo tuhlaus. Itselläni myös rahasta tarkka mies. Olen oppinut häneltä säästäväisyyttä ja ensimmäistä kertaa elämässäni olen onnistunut saamaan säästöön muutaman kymppitonnin ja kokoajan säästän lisää.

Mutta kyllä minä myös ostelen. Mutta ostelen asioita joista tulee hyvä mieli. Esim jotain herkkua tai kivaa vaatetta.

Kerro mulle miten sen teet. Anna jotain vinkkejä! Pystyn kyllä säästämään, mutta sitten tuhlaan ne säästöt todella nopeasti.

Jos kymppitonnin yrittäisin säästää, niin siinä menisi useampi vuosi.

Suurin ongelmani on nettikaupoista tilailu. En edes tarvitse kaikkea, mitä tilaan, eikä ne vaatteet ja kengät ole sellaisia, kuin mainoksissa. Eli n. 90% on hutiostoksia.

Nyt viime aikoina olen palauttanut paketit. Pitäisi vielä opetella olemaan tilaamatta.

Ap

Vierailija
4/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen muija oli ihan järkyttävä tuhlari. Osti kaksi laatikkoa kaljaa ja ison 1,5 l limukan. Mihin hittoon tarvii niin paljon limukkaa? Toinen huti tuli uusista imurin pusseista. Osti uusia vaikka entiset oisi voinut tyhjentää. Moista luonnovarojen tuhlaamista en hyvällä katso. Rahanmenosta nyt puhumattakaan.

Viimeinen temppu siltä oli kutsua sukunsa syömään. Ei auttanut edes ero. Sitä laskua karhuaa vieläkin vouti, paikalliset pikaruokalat ja porvoon kaupunki.

Ei imurin pussia voi tyhjentää kuin pari kertaa, sen jälkeen se hajoaa.

Vierailija
5/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, 5 L limukka tuhlausta😮???

Onpa varsinainen tuhlari!!

🤣🤣

Vierailija
6/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ei turhan ostamattomuus ole mahdollista :/

Kohta olet sitten tiineenäkin.

Vierailija
7/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen ollut raskaana 4 kertaa ja kaikki mennyt kesken. Kiitos vain sinulle kommentistasi. Ehkä mielestäsi sain mitä ansaitsin.

Ap

Vierailija
8/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap joku kirjoitti aikaisemmin toiseen ketjuun että kun tekee nettiostoksia niin hän otti säännön että lähettää tilauksen vasta seuraavana päivänä. Käytännössä kun seuraavana päivänä katsoo niitä vaatteita joita aikoi tilata tuntuvat turhalta ja jättää tilauksen tekemättä. Hän kuitenkin nautti siitä tavaroiden keräämisestä tilauksen edelleen vaikka jättää ne sitten kuitenkin ostamatta.

Vierailija
9/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen ollut raskaana 4 kertaa ja kaikki mennyt kesken. Kiitos vain sinulle kommentistasi. Ehkä mielestäsi sain mitä ansaitsin.

Ap

Olen pahoillani ap että olet kokenut noin monta keskenmenoa. Voisiko osa ostelustasi johtua siitä että lohdutat itseäsi ostamalla. Eli saat ostamisesta hyvän olon tunnetta?

Vierailija
10/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vain tarpeellista. Viimeisen vuoden aikana en ole ostanut yhtään vaatetta. Vieläkin kaapit pursuaa. Olen päättänyt käyttää ensin kaikki loppuun ja sitten vasta ostan uutta. En ole ostanut myöskään kenkiä enkä laukkuja. Hiuksiakin olen leikkauttanut vain kaksi kertaa vuodessa.Auto on parkkipaikalla. Ajoa on noin 15 km viikossa. Haluan, että ötökät voivat hyvin. Kauhulla katselen autourheilua. Se on turhaa ilmaston saastuttamista. Ap. Ala säästämään rahaa ja luontoa.

Vierailija
11/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei imurin pussia voi tyhjentää kuin pari kertaa, sen jälkeen se hajoaa.

Tyhjentelin samaa pussia pitkästi toista vuotta kun siihen mieleen ei löytynyt uusia pusseja. Kertoja en laskenut mutta vähintään toistakymmentä kertaa. Lopulta ostin uuden imurin. Vieläkin ärsyttää miksi niitä pölypusseja pitää olla niin piip montaa eri mallia.

Vierailija
12/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies on sika jos alkaa vihjaileen rahankäytöstä ,tai ei maksele kiltisti muita menoja .

Vierailija
13/13 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kun luin Konmari-kirjan ja aloin katsomaan vähän eri silmin mitä sitä nyt ihminen _oikeasti_ tarvitsee elääkseen ihan hyvää ja mukavaa elämää. Tein arvomaailmapohdintaa; vaikka mulla olisi maailman upeimmat vaatteet ja hienoin laukku ja kampaus viimeisen päälle näytän silti kehnolta kun vyötäröllä on 10kg ylipainoa, laitoinkin rahat kuntosaliin ja perustason treenikamoihin. Ei kaduta.

Tosi kulunut sanonta mutta parhaat asiat on ilmaisia; jos läheinen kuolisi niin eipä paljo paskan väliä paljonko merkkirättejä olisi kaapissa tai että onko mitkä kengät jalassa. Omia halpoja suosikkeja on läheisten kanssa vietetty laatuaika, ei usein vaadi paljon rahaa mutta vähän viitsimistä ja aktiviteettia. Sitten tykkään monista elämän pienistä iloista (hyvä ruoka, liikunnan jälkeinen fiilis, mukaansatempaava leffa/sarja/kirja), näistäkään ei isoja kuluja kerry kun on kirjastot ja netflixit keksitty. Ruokaakin voi laittaa itse ja panostaa oikein kunnolla kattaukseen, ei aina tarvi mennä ravintolaan.  Kolmantena oma hyvä terveys, aloin arvostamaan sitä vasta kun olin sen menettää ja nyt pidän tiukasti kiinni siitä. Tämä vaatii rahaa salikortin tai yksinkertaisimmillaan lenkkariparin verran ja sen että katsoo mitä suuhunsa laittaa.

Katso vaikka noita Saksan tulva-alueen kuvia; siinä meni yhdessä viikossa ihmisiltä koti, kaikki tavarat, autot, joillakin henki lähtenyt tai läheisiä hukkunut. Vertaa siihen mitä itse teet nettikaupoissa ja herää, elämä on tässä ja nyt ja se ei paremmaksi muutu vaikka yrittäisit ostaa itselle jotain hyvää mieltä ja täytettä.