Vauvan värit ja pigmentit.
Milloin vauvan ripset ja kulmat alkavat kasvaa, sekä saamaan väriä?
Entä milloin silmien väri alkaa vakiintumaan? Ja milloin tulee esiin lapsen todellinen hiustenväri?
Mielenkiinnolla seuraillaan. :)
Kommentit (11)
Minun vauvalla on vaaleanrusehtavat hiukset, mutta ripset ja kulmat ihan olemattoman vaaleat. Tämmöisiksikö ne jäävät vai tummuvatko vielä kasvaessa?
Silmien väri vakiintuu viiden vanhana. Hiusten väri voi muuttua paljonkin ihan lapsuuden aikana. Kyllä jo puolen vuoden ikäisen hiukset ovat sen väriset kuin tulevat jonkin aikaa olemaan. Vuoden vanhalla on ripset ja kulmat.
Meillä oli vauvalla jos syntyessään pitkät ripset, toki ovat kasvaneet. Kulmiakin oli. Silmät olivat syntyessään melko tumman siniset, noin 4-6 kuukauden kuluessa olivat taipuneet jo sen verran ruskeiksi, että arvasin, että eivät enää takaisin sinisiksi muutu. Nyt 1v7kk ja ihan tummanruskeat silmät. Hiukset taas olivat perus"maantienväriset" syntyessään, niistä en osaa niin tarkasti sanoa, mutta kyllä 7-9 kuukauden iässä oli jo blondi. Nyt ihan valkotukkainen, toki aurinkokin on vaalentunut. Missä iässä sitten osaakaan sanoa, tuleeko ristiverinen kuin isästään vai jääkö blondiksi kuin äitinsä.
Täällä "väritön" lapsi. Ikää puolivuotta, mutta karvat ovat värittömiä tai valkoisia. Silmät siniset.
oivoi. sen näkee sitten itä tulee.
Meidän vauvalla oli tummat ripset jo syntyessään, kulmatkin mutta tummuivat iän myötä lisää.
Meillä oli toisella lapsella tosi pitkät ja mustat ripset heti syntyessään. Toisella ei näyttänyt olevan ripsiä lainkaan (tarkkaan katsottuna tosi lyhyet ja vaaleat). Tämäkin "ripsetön" vauva on nyt 2 kk ikään mennessä kasvattanut itselleen varsin pitkät ripset ja värikin on alkuperäisestä tummunut. Kulmakarvat ovat molemmilla olleet vaaleahkot alusta saakka.
Mun tytöllä oli syntyessään pikimusta tukka ja tummat kulmakarvat ja ripset. Silmät oli tumman siniset. Sitä mukaa kun vauvatukkaa lähti, tuli ihan blondia hiusta tilalle, kulmat ja ripset pysyi tummina ja silmät vaaleni taivaan sinisiksi. Nyt tyttö on kymmenvuotias ja hiukset on alkanu tummua, mutta on vieläkin aika vaaleat. Minä itse olen ollut samanlainen; syntyessä musta tukka, lapsena blondi ja nyt aikuisena on vaalean ruskea. Silmät on siniset ja kulmat ja ripset tumman ruskeat.
Mulla on ollut aiemmin ihan mustatukkaista ja ruskeasilmäistä poikaa kera pitkien ripsien ja tummien kulmien. Nyt on kummallakin vaalean ruskeat hiukset, nappisilmät ja pitkät, ihanat tummat ripset ja kulmat. Ikää heillä 14v ja 12v. Pieni 2-viikkoinen pikkuveli syntyi vaaleilla ripsillä ja kulmakarvoilla, tummilla hiuksilla ja silmät siniset. Näyttäisi vähän vihertävän, mutta katsotaan kuinka käy. Ripset tuntuu kasvaneet nyt parin päivän aikana ja iha kuin olisi tummuneet vähän, erottuvat selkeämmin. Eri isä. Ex oli tummahiuksinen ja tummat silmät, tämän pienen isä ruskeahiuksinen, hieman punertavaan taittuen ja vihreät silmät.
Oma hiustenväri vakiintui 13 vuotiaana, kun murrosikä oli ohi. että hetken saat seurailla tilannetta:)
vauvat tuntuvat muuttuvan tummista vaaleiksi jopa. Entä vaaleista tummiksi?