Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielensäpahoittaja äidit

Vierailija
22.07.2014 |

Lapsellista valittaa mutten kestä enää näitä wt-äitejä. Joka asiassa ollaan puolustuskannalla ja jokainen ystävämielinen neuvo tarkoittaa, että väheksyn heitä äiteinä. Sanoi sitten, että turvaistuin olisi hyvä olla selkä menosuuntaan ihan turvallisuus syistä, tai sitten neuvolatäti on sanonut että 3-vuotiaana pitäisi jo lapsen puhua!!! Mikä rikos ja vittuilua tulee sen jälkeen näiltä äideiltä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkai sitten ollut väärässä. Punainen lanka on tässä olvinaan ollut se ettei saisi edes ehdottaa. Eihän se istuin juttukaan toimi kaikilla, mutta miksi siitä pitää HERMOSTUA. Sitä kai yritin sanoa.

Ap

Vierailija
2/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:08"]Onko mulla nyt sitten epäturvallista kun lapsi istuu palkki-istuimessa kasvot menosuuntaan ja autona yksi markkinoiden turvallisimmista autoista? Vai pitäisikö ostaa toinen istuin ja toivoa ettei pahoinvoiva lapsi oksenna ja tukehdu?

[/quote]

Kyse siitä miten reagoi. Tässä tapauksessa suuttui.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:08"]

Onko mulla nyt sitten epäturvallista kun lapsi istuu palkki-istuimessa kasvot menosuuntaan ja autona yksi markkinoiden turvallisimmista autoista? Vai pitäisikö ostaa toinen istuin ja toivoa ettei pahoinvoiva lapsi oksenna ja tukehdu?

[/quote]

Ääääääääää..

A) Jos lapsesi on tarpeeksi painava, ja pitkä, hän voi istua kasvot menosuuntaan. Niskatuki olisi kuitenkin hyvä olla.

B) Se auton turvallisuus ei vaikuta millään tavalla siihen, jos vaikka joku vierellä ajava ihminen tekee ajovirheen ja törmää teidän autoonne. Se auton turvallisuus ei vaikuta siihenkään, jos sinä vaikka satut saamaan sairaskohtauksen ajaessasi, auto lähtee vesiliirtoon, tai olosuhteet muuttuvat todella nopeasti ja kirkas ilma onkin yht´äkkiä sellainen että et näe paria metriäkään eteesi ja otat ja törmäät edellä olevaan autoon (Jälkimmäinen skenaario on mahdollinen, olen tämän todistanut, ilman tuota törmäämis osuutta). Tämän kohdan pointti on se, että auton turvallisuusluokitus ei muuta sitä tosiasiaa, että suurin osa kolareista johtuu ajovirheistä. Se kolari voi sattua sinullekin, vaikka ajaisit maailmankaikkeuden turvallisinta ajoneuvoa.

Vierailija
4/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:08"]Onko mulla nyt sitten epäturvallista kun lapsi istuu palkki-istuimessa kasvot menosuuntaan ja autona yksi markkinoiden turvallisimmista autoista? Vai pitäisikö ostaa toinen istuin ja toivoa ettei pahoinvoiva lapsi oksenna ja tukehdu?

[/quote]

Ehkä ap tarkoittaa juuri tätä....

Vierailija
5/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko, ap, että tämä ketju todistaa mielensäpahoittajien olemassaolon ;)

Riittävän itsenäinen, aikuinen ihminen kestää oman mielipiteen vastaiset kannanotot provosoitumatta. Erilaisissa näkemyksissä on kyse asioista, mutta provosoitujalle ne luultavasti herättävän kokemuksen oman itsen kyseenalaistamisesta. Siksi mieli pahoittuu.

Vierailija
6/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:09"]Huomaatko, ap, että tämä ketju todistaa mielensäpahoittajien olemassaolon ;)

Riittävän itsenäinen, aikuinen ihminen kestää oman mielipiteen vastaiset kannanotot provosoitumatta. Erilaisissa näkemyksissä on kyse asioista, mutta provosoitujalle ne luultavasti herättävän kokemuksen oman itsen kyseenalaistamisesta. Siksi mieli pahoittuu.

[/quote]

Tarkotatko nyt minua? Myönnetään että olisin kai selvemmin ja paremmin selittää kantani. Pointti tosiaan se miten palaute otetaan vastaan ja pienistäkin asioista nostetaan iso meteli.

Ap

Vierailija
7/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut sinua, ap. Miksi tarkoittaisin, kun emme tunne toisiamme. Tarkoitin ilmiötä, josta kirjoitit ja joka provosoi. Jälkimmäisessä kappaleessa kirjoitin myös yleisellä tasolla. Mukavaa päivän jatkoa!

Vierailija
8/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee toiselle sanomaan että toisin olisi turvallisempaa -niin miksi ajattelet että se kiitollisena ottaa tuon tiedon vastaan? Et kertonut minkä ikäisen taaperon istuimesta vittuilit. Mutta jos oletetaan että kaukalossa ollaan ehkä n. 1 vuosi niin luultavasti selkämenosuuntaan on ollut toisen vuoden? Eli lapsi saattaa olla päälle 2- vuotias? Sitten sinä siinä nuuskuttelet vieressä että on turvatonta, voi voi..

Onko sinulle kaikki noin mustavalkoista? Ei missään ole koskaan varaa toimia oman ajatuksen ja kokemuksen voimalla? Olen itse siirtänyt lapset selkä menosuunnasta n. 2 ja rapeat. En ole odottanut SYNTYMÄPÄIVÄÄ. Miksikö? Ensinnäkin minun lapset on pitkiä ja jalat on suussa siellä selkämenosuuntaan kopassa ja toisekseen jos lapseni olisi syntyneet vaikkapa 3 kk ennenaikaisesti niin olisi ehkä SYNTYMÄLTÄÄN vanhempia mutta kooltaan saattaisivat olla pienempiä? Miksi sinulla ei ole tilannetajua?

Eihän tuo ole turvatonta. Yhtälailla onnettomuudessa kaikki pyrkii ulos autosta. Myös sinä ilman turvavyötä ajaessasi tai takanasi olevat tavarat/matkustaja jota ei ole kiinnittetty. 

Vierailija
9/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Ap, annanpa nyt pienen viisauden siemenen, jonka olen tässä liki 50 vuoden taipaleen aikana oppinut kantapään kautta. Älä hermostu ja ota tätä henkilökohtaisena kritiikkinä - enhän sinua edes tunne, joten en halua vittuillakaan - mutta mieti hiljaa itseksesi.

Nimittäin. Iso osa ihmisten välisestä kitkasta johtuu siitä, että ihmiset eivät osaa tulkita toisistaan sitä, miksi joku valittaa ongelmistaan. Haluaako hän neuvoja vai haluaako hän vain lohtua.

Tuntuu, että sinä ap et ehkä ole huomannut noiden eroa. Eivät ihmiset yleensä ole tyhmiä, ja jos he valittavat jostain elämässään olevasta riesasta, he eivät ole kiinnostuneita kuulemaan jotain besserwisserointia, vaan haluavat lohdutusta. Että unohda ihmeessä jotkut neuvolatädin kommentit siinä tilanteessa, ja ilmaise vain kuulleesi heidän murheitaan ja ottavasi osaa.

Jos he kaipaavat neuvoja, he yleensä kysyvät sitä itse. Että tiedätkö sinä, miten tämä istuin kannattaisi kiinnittää autoon? Siinä yhteydessä voit kertoa, mitä neuvoja olet lukenut Liikenneturvan sivuilta ja mitä neuvolassa on sanottu.

Neuvoessakin kannattaa pitää mielessä, että aika harva neuvo on ns. absoluuttinen totuus. Useimmista asioista on olemassa hyvin perusteltavissa olevia päinvastaisiakin neuvoja. Voit esittää omasi, mutta koska päätökset usein ovat jonkinasteisia kompromisseja, se nauvon saaja todennäköisesti soveltaa eri neuvoja ja sinun ei pidä alkaa inttää, saati loukkaantua siitä, jos juuri sitä sinun neuvoasi ei noudatetakaan.

Joo, olet toki oikeassa siinä, että jotkut loukkaantuvat kovin herkästi, mutta ihan ystävyydellä muistutan, että ehkä sinä puolestasi tyrkytät kärkkäästi neuvoja silloin, kun niitä ei kaivata - ja tavalla, joka tulkitaan omahyväiseksi ja sen vuoksi herättää vastaanväittämistä.

Ei minulla muuta, koetetaan opetella tulkitsemaan toisiamme rauhantahtoisesti...

Vierailija
10/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:09"]Huomaatko, ap, että tämä ketju todistaa mielensäpahoittajien olemassaolon ;)

[/quote]

Tarkotatko nyt minua? Myönnetään että olisin kai selvemmin ja paremmin selittää kantani. Pointti tosiaan se miten palaute otetaan vastaan ja pienistäkin asioista nostetaan iso meteli.

Ap

[/quote]

Jos palaute on arvostelevaa niin siitä varmasti toinen ottaa itseensä. Tuskin sinäkään tuollaisia tyhmyyksiä kuuntelesit? Koska valintahan on tehty ja varmasti vanhempi on tiennyt suosittelut selkämenosuuntaan ajatuksesta. Muttei se ole missään kiellettyä, eikä lapsi joudu vaaraan jos tehdään toisin.

Sekin on vaarallisempaa jos istuin on väärin kiinnitetty, sitä ei vaihdeta onnettomuuden jälkeen uuteen TAI väärän kokoinen lapsi istuu kopassa/istuimessa jossa ei kuuluisi olla.

Vierailija
11/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:46"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Jos palaute on arvostelevaa niin siitä varmasti toinen ottaa itseensä. Tuskin sinäkään tuollaisia tyhmyyksiä kuuntelesit? Koska valintahan on tehty ja varmasti vanhempi on tiennyt suosittelut selkämenosuuntaan ajatuksesta. Muttei se ole missään kiellettyä, eikä lapsi joudu vaaraan jos tehdään toisin.

Sekin on vaarallisempaa jos istuin on väärin kiinnitetty, sitä ei vaihdeta onnettomuuden jälkeen uuteen TAI väärän kokoinen lapsi istuu kopassa/istuimessa jossa ei kuuluisi olla.

[/quote]

Minusta ei ole arvostelevaa todeta, että suositusten mukaa sen ja sen ikäisen lapsen tulisi istua niin ja näin tai että 3-vuotiaat yleensä osaavat puhua. Nämähän ovat faktoja. Eri asia on antaa ymmärtää, että idiootti olet, kun et ole 3-vuotiasta jo puheterapiaan hommannut - tämä on arvostelua. En ymmärtänyt ap:n tekstistä, että hän olisi arvostellut ns. mielensäpahoittajsäitejä vaan esim. heidän valintojaan. Nämä ovat eri asioita.

Vierailija
12/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:38"]

Lapsellista valittaa mutten kestä enää näitä wt-äitejä. Joka asiassa ollaan puolustuskannalla ja jokainen ystävämielinen neuvo tarkoittaa, että väheksyn heitä äiteinä. Sanoi sitten, että turvaistuin olisi hyvä olla selkä menosuuntaan ihan turvallisuus syistä, tai sitten neuvolatäti on sanonut että 3-vuotiaana pitäisi jo lapsen puhua!!! Mikä rikos ja vittuilua tulee sen jälkeen näiltä äideiltä.

[/quote]

Opettele kirjoittamaan, tämä viestisi on niin sekava, ettei siitä ota erkkikään selvää. P.S. Katso peiliin, wt-väellä on ongelmia kirjoittamisen suhteen.

Vierailija
13/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:46"]Ihanko oikeasti uskot, että jos neuvolan neuvot eivät ole heidän mielestään hyviä, niin stten sinä neuvomalla sasisit jotain muutosta aikaan heidän käytöksessään?

[/quote]

Siis minä en ole neuvonut, sivusta olen tätä saanut seurata. Eikä ne neuvolantädit ole oikeassa aina, en sitä sano. Minua kyrsii kun ovat niin lapsellisia.

Ap

[/quote]

mun mielestä sä olet lapsellinen. Onko sun neuvot aina ne oikeat?

Vierailija
14/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:59"]Jos menee toiselle sanomaan että toisin olisi turvallisempaa -niin miksi ajattelet että se kiitollisena ottaa tuon tiedon vastaan? Et kertonut minkä ikäisen taaperon istuimesta vittuilit. Mutta jos oletetaan että kaukalossa ollaan ehkä n. 1 vuosi niin luultavasti selkämenosuuntaan on ollut toisen vuoden? Eli lapsi saattaa olla päälle 2- vuotias? Sitten sinä siinä nuuskuttelet vieressä että on turvatonta, voi voi..

Onko sinulle kaikki noin mustavalkoista? Ei missään ole koskaan varaa toimia oman ajatuksen ja kokemuksen voimalla? Olen itse siirtänyt lapset selkä menosuunnasta n. 2 ja rapeat. En ole odottanut SYNTYMÄPÄIVÄÄ. Miksikö? Ensinnäkin minun lapset on pitkiä ja jalat on suussa siellä selkämenosuuntaan kopassa ja toisekseen jos lapseni olisi syntyneet vaikkapa 3 kk ennenaikaisesti niin olisi ehkä SYNTYMÄLTÄÄN vanhempia mutta kooltaan saattaisivat olla pienempiä? Miksi sinulla ei ole tilannetajua?

Eihän tuo ole turvatonta. Yhtälailla onnettomuudessa kaikki pyrkii ulos autosta. Myös sinä ilman turvavyötä ajaessasi tai takanasi olevat tavarat/matkustaja jota ei ole kiinnittetty. 

[/quote]

Oikeassa varmasti olet. Haluan kuitenkin korostaa, etten ole tuputtanut neuvoja, enkä tosiaankaan vittuillut. Ja kun aikansa tämä äiti räyhäsi pyysin anteeksi, että mainitsin asiassa. En ymmärrä kyseistä käytöstä.

Ap

Vierailija
15/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:46"]Ihanko oikeasti uskot, että jos neuvolan neuvot eivät ole heidän mielestään hyviä, niin stten sinä neuvomalla sasisit jotain muutosta aikaan heidän käytöksessään?

[/quote]

Siis minä en ole neuvonut, sivusta olen tätä saanut seurata. Eikä ne neuvolantädit ole oikeassa aina, en sitä sano. Minua kyrsii kun ovat niin lapsellisia.

Ap

[/quote]

[/quote]

Ei. Mutta puoli vuotiasta en laittaisi istumaan kasvot meno suuntaan.

Ap

Vierailija
16/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:38"]

[/quote]

Opettele kirjoittamaan, tämä viestisi on niin sekava, ettei siitä ota erkkikään selvää. P.S. Katso peiliin, wt-väellä on ongelmia kirjoittamisen suhteen.

[/quote]

Puolustaudun sillä että puhelimella kirjoitan. :D

Ap

Vierailija
17/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:59"]Jos menee toiselle sanomaan että toisin olisi turvallisempaa -niin miksi ajattelet että se kiitollisena ottaa tuon tiedon vastaan? Et kertonut minkä ikäisen taaperon istuimesta vittuilit. Mutta jos oletetaan että kaukalossa ollaan ehkä n. 1 vuosi niin luultavasti selkämenosuuntaan on ollut toisen vuoden? Eli lapsi saattaa olla päälle 2- vuotias? Sitten sinä siinä nuuskuttelet vieressä että on turvatonta, voi voi..

[/quote]

Ehkä minulla ei ole tilannetajua. Mutta jos rauhallisesti mainitaan asiasta niin miksi pitää raivostua? Oltaisiin mielellään kuultu äidin perustelut valinnalle.

Ap

Vierailija
18/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mut miten niin muka auton turvallisuus ei vaikuta tilanteessa, jossa toinen auto törmää? Autossa on ajamiseen vaikuttavia turvallisuustekijöitä ( esim. ABS- jarrut, ajonvakautusjärjestelmä...) ja törmäystilanteessa vaikuttavia (airbag, korin rakenne...). Nimim. itse vanhalla, turvattomalta autolla ajaja.

Vierailija
19/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukjea koko ketjua. Mutta lähelle muutti ap.n tapainen njeuvojaäiti. Tosi rasittava. Joka asiaan sekaantui neuvomaan ja aivan kuin minun olisi pitänyt perustella hänelle jokainen tekemäni asia. Ärsyynyin niin, että välillä panin ihan överiksi ja selitin mitä sattuu. Piti minua todella huonona äitinä ja sanoikin sen melko suoraan. No oma lapsensa kärysi varastamisesta ha tupakanpoltosdta jo neljännellä luokalla. Isommaksi kasvaessaan calgeet ja muut vain lisääntyi ja yläasteella oli pahin koulukiysaaja. Äitinsä juoksi haukkumassa muita vanhempia, vaikka olisi kannattanut kjeskittyä omaan pergeeseen. Ai niin ja omat lapseni ovat hyvin menestyneet

Vierailija
20/40 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:46"]Ihanko oikeasti uskot, että jos neuvolan neuvot eivät ole heidän mielestään hyviä, niin stten sinä neuvomalla sasisit jotain muutosta aikaan heidän käytöksessään?

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ei. Mutta puoli vuotiasta en laittaisi istumaan kasvot meno suuntaan.

Ap

[/quote]

Muistaakseni sellaisiakin kaukaloita jopa on, ja ne on ihan turvallisia, Suomessa myytäviä. Mutta eihän se nyt sinulle kelpaa.. :) Mitä jos pitäisit pääsi kiinni? Koska ei kukaan puolivuotiastaan ota edes kaukalosta turvaISTUIMEEN jos lapsi on täysi vauva eikä selvästikään ole fyysisesti mahdollista istua lysähtämättä istuimessa.

Johonkin jää nyt ap.n maalaisjärki, kerro minkä ikäisestä lapsesta puhutaan ja miten sinä "neuvot" toista noin että toinen ottaa sen arvosteluna.

PS. Anteeksipyyntö pitää olla vilpitön, jonka toinen voisi antaa anteeksi. Mutta jos anteeksi- on sinulle vaan sana niin pitäisikö mennä jollekin ilmaisutaidonkurssille? Nolohan sinä olet. Et edes anteeksi osaa pyytää vaan hätkähdyt kun toiset pahastuu "neuvoistasi" joita tuskin edes kaivataan.