Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään muulla valkoisen kodin ähkyä?!

Vierailija
22.07.2014 |

Mulla oli kausi kun halusin valkoisen blogikodin. Nyt mulle on tullut himo räsymattoihin, lautalattioihin ja sellaiseen OIKEASTI maalaisromanttiseen kotiin. Nykyisinhän maalaisromanttisella tarkoitetaan tätä:

http://2.bp.blogspot.com/-z-Y8bd73swQ/TxcRkD4qPuI/AAAAAAAAA1M/twoxGs8i5RI/s640/unelma.jpg

mutta mulle on tullut halu palata siihen alkuperäiseen maalairomantiikkaan, eli suunnilleen tätä:

http://0.static.wix.com/media/4383d3_b11cbf48c1780aac458733133cacfb22.jpg_1024

http://www.matkailukannus.fi/layout/sivukuvat/Aapan%20tupa.jpg

Vierailin jossain blogissa missä oli supertuunattu, valkoinen koti ja alkoi ahdistamaan todella. En ikinä halua asua kodissa, joka vaikuttaa siltä että se on steriloitu kauttaaltaan. :( Varmaan olen tulossa mummoksi.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:17"]

Millaiseksi tätä tyyliä kuvataan, joka kuvissa? Jonkun keskieurooppalaisen muoti/sisustusihmisen koti lienee kai kysesssä. Kallis romanttinen/vintage-antiikkinen?

http://4.bp.blogspot.com/-NZ_AdNQU2-k/UdV91_mHbaI/AAAAAAAAT2Y/8IiWUzoJdTA/s1600/7ce5fcc487ca11e2983d22000a9f199e_7.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-9rgIioJZvaw/UdV9K1DMMLI/AAAAAAAATmo/xnWW6kYQjzc/s1600/0b8e164eae5711e180c9123138016265_7.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-ZqFwXc2T7a0/UdV96-w8qfI/AAAAAAAAT4g/Ua5VS_YoBIs/s1600/884a86403fb611e28abf22000a1f9bf5_7.jpg

[/quote]

Minusta tuo on Hippie Chic tai Boho Chic... 

Vierailija
42/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 27, seinäkankailla saat helposti väriä ja tunnelmaa ja ennenkaikkea ne valkoiset seinät piiloon :)

Meikän koti ois varmaan monelle täällä ihan kauhistus, kunnon värien sekamelska sen enempää miettimättä :D Jos tykkään jostain, laitan sen kotiini, oli siellä kodissa entuudestaan mitä värejä vaan. Matto on beige, persialaistyylisesti kuvioitu, mustan nahkasohvan päällä on iso turkoosiraidallinen päiväpeitto, vaaleanharmaalla seinällä on koko seinän kokoinen keltainen aurinko-kuvioinen kangas, muilla seinillä on pienempiä oransseja kankaita, lattiat on tummanruskeat. Ikkunoissa ei ole verhoja, vaan virkattu vaaleanruskea hartiahuivi "verhona" ja toisessa ikkunassa ikkunan levyinen batiikkivärjätty punaruskea silkkiliina. Kiinteät kaapit on korkeakiiltovalkoista, keittiön tasot lämmintä oranssihtavaa haapaa, tv-tason päällä on ruskea aurinkokuvioinen kangas lattiaan asti, taulu on auringonlaskua kuvaava puna-oranssisävyinen...

Tälleen kerrottuna kuulostaa aika sekavalta, mutta mielestäni kotini on ihana ja tunnelmallinen, eikä yhtään sotkuisan oloinenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:36"]

Jos olisin miljonääri, olisi mukava omistaa ja sisustaa monta eri tyylistä asuntoa ja vierailla näin eri tunnelmissa

[/quote]

Minä olen ajatellut, että miljönäärinä ostaisin ison talon, jossa jokainen huone olisi eri tyyliä.

21

[/quote]

Ai että olisi ihan mahtavaa kun olisi marokkolainen olohuone, maalaisromanttinen pastellinen keittiö, turkkilainen kylpylä, japanilainen työhuone, amerikkalainen pukeutumishuone, barokkityylinen makuuhuone ja välimerellinen kylppäri :)))

[/quote]

10/13/18 yhtyy tähän:) Vaikka se olisi vähän sillisalaattia niin todella hauska ajatus. Osa siis on jo sisustettu noin, meidän vanhempien kylppäri on lähinnä sitä mielikuvaa mikä on kreikkalaisesta tai italialaisesta thermestä. Maalaisromanttista ei tässä talossa varsinaisesti ole (valkoinen moderni kivitalo) muuta kuin 1800 luvulta olevia talonpoikaiskalusteita modernien seassa. Perittyjä ja itse hankittuja.

Vierailija
44/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:21"]

Minusta tällainen tyyli on ihanaa :)

http://www.moonou.com/wp-content/uploads/2011/07/3893462481_0f5585a154.jpg

Ja tämä, vähän tyylikkäämpi: 

https://lh4.googleusercontent.com/-euwCfl5vAvY/TYqT4ZREdsI/AAAAAAAABbA/mrdTKWVixIg/s1600/PH_CLT_08.jpg

Ja tällainen granny chic:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/49/a9/0a/49a90ab4fe9c589edf340b2ce98e601b.jpg

Ja:

http://www.housebeautiful.com/cm/housebeautiful/images/Km/cummings03-0410-de.jpg

[/quote]

Mä haluaisin lomatalon eteläeuroopasta jonka voisin sisustaa tuolla Granny tyylillä tai miksei tuolla 4:lläkin. Eka ei natsannut ollenkaan. 2. oli ihana mutta vaatii kämpältä paljon, ei ihan perustorppaan sovi.

10/13/18

Vierailija
45/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:17"]

Millaiseksi tätä tyyliä kuvataan, joka kuvissa? Jonkun keskieurooppalaisen muoti/sisustusihmisen koti lienee kai kysesssä. Kallis romanttinen/vintage-antiikkinen?

http://4.bp.blogspot.com/-NZ_AdNQU2-k/UdV91_mHbaI/AAAAAAAAT2Y/8IiWUzoJdTA/s1600/7ce5fcc487ca11e2983d22000a9f199e_7.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-9rgIioJZvaw/UdV9K1DMMLI/AAAAAAAATmo/xnWW6kYQjzc/s1600/0b8e164eae5711e180c9123138016265_7.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-ZqFwXc2T7a0/UdV96-w8qfI/AAAAAAAAT4g/Ua5VS_YoBIs/s1600/884a86403fb611e28abf22000a1f9bf5_7.jpg

[/quote]

Minusta tuo on Hippie Chic tai Boho Chic... 

[/quote]

Taitaa tosiaan mennä vähän kalliimpaan luokkaan kuin joku hippie tai boho, kun nuo kamat näyttää aika uniikeilta kuvissa.

Vierailija
46/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tokassa kuvassa näkyy Hermesin kymppitonnin laukkuja lattialla, joten en minäkään hippityyliseksi tuota sanoisi :-D

Vierailija
47/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis kertokaa minulle blogeja joissa EI OLE KOKOVALKOISIA sisustuksia! Kiitän etukäteen (:

Vierailija
48/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:30"]

Harva omasta mielestään hyvä sisustaja kuitenkaan ymmärtää muodin muuttumista. Hurahdetaan vaikka korkeakiiltoiseen valkoiseen ja feikkitiiliin kun ne ovat jo menossa pois muodista ja yritetään sitten 5 vuotta perustella valintoja sillä, että ei seurata muotia vaan ostetaan mistä itse tykätään. Kummasti vain tykätään siitä, mitä kaupat ovat pullollaan. Niin menivät kirsikka tai pähkinä puun värinä, siniset sohvat, kromi ja nahka kuin divaanijättisohvatkin ikuiseen tyylien kiertoon.

Oli muuten vaikeaa pari vuotta sitten löytää esim perus 15 x 15 laattaa kylppäriin kun tarjonta on joko jättikokoista tai mosaiikkia. Myy sitten kymmenen vuoden päästä sitä "ajatonta" tehosteseinäistä kämppää, jossa tuplasuihkujen takana kivat mosaiikit ja mustaksi petsattu sauna. Näähän ei oo muotijuttuja vaan ihan sitä, mikä musta tuntuu hyvältä.

[/quote]

Meillä on korkeakiiltoiset keittiökaappien ovet ja aidoista vanhoista halkaistuista tiilistä ladottu seinä keittiössä ja tykätään todella vielä näin 8 vuoden jälkeenkin:) Ihan oma valinta, en muista oliko silloin muotia vai ei?? Sopii hyvin värillisiin seiniin. Divaanijättisohvakin (tupladivaani itseasiassa) kun sopii isoon olkkariin ja meillä on aina paljon sakkia siinä löhöämässä jo omasta takaa. Mutta ei tosiaan sininen eikä nahkainen:) Mustaa saunaa ei kyllä ole; mun mielestä siinä on enemmän paluuta vanhaan - sehän jäljittelee muinaisia savusaunoja.

Mitähän muita kliseitä meiltä löytyy??

10/13/18 ja pari muuta vastausta

[/quote]

Kiva kun tykkäät.

[/quote]

Näinpä, itseä vartenhan tuo on sisustettu

Vierailija
49/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa sisäistää, että joku oikeasti saattaa viihtyä valkoisella sisutamassaan kodissa ja on sen sisustanut vain itseään ja perhettään varten? 

Vierailija
50/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi maku muuttua ihmisellä. Elän valkoisessa minimalistisessa kivitalossa ja nautin tästä todella. Liika tavarapaljous ja värit alkavat heti tökkimään jos yritän niitä lisätä. Miestäni myös joten joudun heti ne karsimaan. En sitten tiedä mummoiän lähestyessä tykkäänkö jostain ihan muusta, tuntuu mahdottomalta mutta tykkäänhän nytkin hieman erilaisesta tyylistä kuin kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
51/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:47"]Pliis kertokaa minulle blogeja joissa EI OLE KOKOVALKOISIA sisustuksia! Kiitän etukäteen (:

[/quote]Eikös KOKOVALKOISET ole harvinaisuuksia?

Vierailija
52/59 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen huvikseni, millaisilla (mieli)kuvilla välittäjät myyvät asuntoja. Kolkko kalustamaton asunto on varmaan heikosti myyvä, kun ei oikein näe suhteita eli miltä kalusteet siellä näyttävät. Kalustetuissakin on monenlaisia. Osa on niin sotkuisia, että ihmetyttää, eikö myyjällä ja välittäjällä tule mieleen kohennella paikkoja: pedata vuoteet kunnolla, katsoa, että verhot ovat asiallisen näköiset, tiskata tiskit tai piilottaa ne kuvauksen ajaksi, raivata yleensäkin ylimääräiset kamat pois.

Sitten ovat nämä kaikilla tavoin stailatut huonekaluliikkeiden esittelyhuoneistot tai ainakin siltä tuntuu. On valkoiset sohvat, matot, nojatuolit, sängynpeitteett jme. Kolkkoa, kolkkoa, ei kodikasta ja asuttavaa. Tosin asunnosta voi tietysti saada väärän kuvan, kun karvat nousevat pystyyn. Hyvä ja selke pohjakuva pelastaa paljon.

Äskettäin katselin jostain myytävää asuntoa, jossa suunnilleen kaikki oli Artekkia, vain keittiön pöytäliina oli Vallilaa. Ei sekään asunto kodilta tuntunut, kalliilta ja tylsältä vain, mitä sisustukseen tulee. Hyvin valko-harmaata oli koko kämppä. Kaikki niin tip top, ettei esimerkiksi voisi kuvitellakaan, että noiden kalusteiden keskellä asuisi lapsi. Ai niin, vuodettakaan ei ollut peitetty, jotta Marimekon pussilakana näkyi ja se, että laverikin oli Artekkia. Tuli mieleen, kumpaa siinä oikeastaan myydään, asuntoa vai Artekin tuotantoa.

Vierailija
53/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me vaan ihmiset olemme erilaisia! Minusta värikkyys ei ole välttämättä synonyymi persoonalliselle tai ainakaan kauniille tai viihtyisälle. Vaikka itse omaan kotiini haluankin vaaleaa ja selkeää skandinaavista tyyliä, pystyn kyllä esim. kyläillessä ja lehdissä ihailemaan myös hyvin toisentyylisiä koteja, jos ne vaan on hyvin tehtyjä omassa genressään. Siksi minua ihmetyttääkin miksi monet meillä vierailevista ottavat asiakseen arvostella esim. kotimme käytännöllisyyttä ( "ei passaa syödä tällä valkoisella nahkasohvalla mustikoita, heh heh ") kun itselleni ei tulisi mieleenkään arvostella kenenkään kodissa asioita jotka itse tekisin toisin. Jokainen kai laittaa oman kotinsa juuri sellaiseksi että itse viihtyy.

Minusta meillä on aivan ihanan rauhallinen, kaunis ja seesteinen tunnelma kotonamme, vaikka pääväri on valkoinen. Rakastan aitoja materiaaleja; puuta, nahkaa, pellavaa ja villaa ja myös värityksessä luonnonläheisyyttä eli valkoisen lisäksi vaaleita ruskean ja harmaan sävyjä. Minusta meillä on tosi kodikasta ja lämminhenkistä sen lisäksi että omaan silmääni on myös hyvin kaunista. Kyse on hyvin pienistä nyansseista jotka ehkä ensi näkemältä jää monilta valkoisen kammoajilta huomaamatta.

Jos olisin miljonääri, olisi mukava omistaa ja sisustaa monta eri tyylistä asuntoa ja vierailla näin eri tunnelmissa, mutta kun on vain yksi koti niin tämä yksi tyyli riittäkööt. Muunlaisia voin ihailla lehdistä.

Vielä siitä käytännöllisyydestä; meidän perheeseen kuuluu myös yksi lapsi ja yksi koira, ja silti on aina siistiä. Vai lähteekö se mustikkatahra paremmin irti esim. vihreästä kangassohvasta? Minusta valkoinen nimenomaan on tosi käytännöllinen väri; esim. lakanoista ja pyyhkeistä saa tahrat paljon paremmin ja helpommin pois kuin värillisistä. Suotta ei hotelleissa suosita valkoisia tekstiilejä. Nahkaan ei imeydy lika samalla tavalla kuin kankaaseen ja sitä voi jopa korjata.  

Vierailija
54/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:54"]

http://www.matkailukannus.fi/layout/sivukuvat/Aapan%20tupa.jpg

[/quote]

Ihan mielenkiintoinen havaintosi, että maalaisromantiikalla voidaan tarkoittaa hyvinkin erilaista tyyliä.

Itse en ole koskaan halunnut täysin valkoista sisustusta, vaikken sitä rumana pidäkään. Satun vain olemaan värien ystävä. Minusta esim. tässä esimerkissäsi on kauniit sävyt ja huonekalut. Se, mistä en henk.koht. pidä on pehmeiden istuinten puute. Ei tuolla voi heittäytyä loikoilemaan ja rentoutumaan.

Vierailija
55/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin miljonääri, olisi mukava omistaa ja sisustaa monta eri tyylistä asuntoa ja vierailla näin eri tunnelmissa

[/quote]

Minä olen ajatellut, että miljönäärinä ostaisin ison talon, jossa jokainen huone olisi eri tyyliä.

21

Vierailija
56/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki valkoista. Välillä tuli ähky ja ostin värikkäitä tyynynpäällisiä, tauluja ja huopia väripilkuiksi eikä omasta mielestä ollut enää niin steriilin näköistä. Tykkään kovasti siivota ja järjestellä paikkoja melkeinpä päivittäin ja rakastan siistiä omastamielestä kodikasta kotia. Pahoitin mieleni kun ystäväni sanoi että meillä kyläillessä tulee olo että mihinkään ei voi koskea ja epämukavan siistiä. Ollaan mieheni kanssa senverran porsaita että sohvanpäälliset ja pöytäliinat on melkein jokaviikko pesukoneessa enkä saa paskaraivaria jos joku vieras täällä "sotkee". Haluaisin että ystävänikin viihtyisivät luonani mutta en aio sisustustani ruveta muuttamaan :/

Vierailija
57/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla tehdä mitään kun menen jonkun valkoiseen kotiin, lähes lamaannun kun mietin että jääkö minun puhtaista mustista sukista sinne jotain jälkiä, uskallanko istua siniset farkut päällä valkoiselle sohvalle, uskallanko juoda kahvia ettei heidän valkoiselle uudelle matolle tule roiskeita yms.  :-D :-D :-D

Vierailija
58/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 08:58"]

Kokovalkoinen, tai melkein kokovalkoinen sisustus parilla mustalla yksityiskohdalla on niille ihan passeli joilla ei ole omaa makua, ei värisilmää, ja vaikuttavat muutenkin olevan aika tylsiä persoonia koska se persoonallisuus nimenomaan puuttuu :)

[/quote]

pelkistä väreistäkö se persoona on kiinni? Meillä on hieno valkoinen ja persoonallinen koti. Minusta riemunkirjava cittari-kirppis-romuluola on pikemminkin persoonaton ja tyylitön. Valkoisuus on teema, kuten muukin harkittu värikokonaisuus. Mutta se vaatii visiota ja visiointikykyä pitäytyä teemassa. 

Vierailija
59/59 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:00"]

[/quote]

21

[/quote]

Ai että olisi ihan mahtavaa kun olisi marokkolainen olohuone, maalaisromanttinen pastellinen keittiö, turkkilainen kylpylä, japanilainen työhuone, amerikkalainen pukeutumishuone, barokkityylinen makuuhuone ja välimerellinen kylppäri :)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä