1750€/kk käteen, elääkö sillä?
Kommentit (13)
Alle 1500 käteen ja elätän sillä itseni Helsingissä. Kolmasosa menee vuokraan. Pitää elää tulojensa mukaan.
Meillä jää molemmilla 1840e ja elätämme itsemme lisäksi kolme teiniä Helsingissä.
Elääkö? Kyllähän ihminen hengissä pysyy hyvinkin pienellä summalla. Meillä jää puolison kanssa käteen keskimäärin 3300 E yhteensä ja elossa ollaan koko perhe: minä, mies ja lapsi. Kenelläkään ei ole edes vakavia ravitsemuksellisia puutoksia.
On elämistä ja "elämistä". Riippuu kovin paljon siitä miten käsitteet ymmärrät. Me varmasti elettäisiin tuolla summalla, mutta ei se mitään elämää olisi. Ainakaan näin pk-seudulla.
1460 e kuukaudessa. Siitä maksetaan vuokra ja laskut. Elossa ollaan, mies ja minä.
Mä saan juuri tuon saman verran, asun Länsi-Suomessa, mutta tiukkaa silti tekee, kun on sairaseläkkeellä oleva mies sekä kaksi koulutettavaa teiniä vielä jakamassa pottia.
Kyllä mä ainakin elän ihan hyvin. Ei tarvii kauheesti pihistellä ja jää säästöönkin. Näin kehyskunnassa ;)
Helposti. Me ja mieheni olemme molemmat (osa-aika)työssäkäyviä ja samalla opiskelijoita ja eletään molemmat yhteensä 1220 eurolla kuussa. Asumiskulujen viivan alle jää vähän alle 600 euroa. Monta vuotta elätty näin ja hengissä selvitty. Odotan sitä päivää kun mahdollista tehdä kokopäivätöitä ja saada tuo 1750 euroa käteen per henkilö. :D
No kyllä elää, jollei vuokrasi ole 1750 ja maksat sen yksin. Menojen suuruudestahan se riippuu, daa...?
Jos täältä kysyt niin eipä alle 4000 euron kuukausituloilla per henkilö elä millään. Kyllä sillä oikeasti elää, ainakin mä pärjäisin ihan hyvin yksinkin sellaisella palkalla, toki ne 250 000 euron omakotitalot saattais jäädä ostamatta mutta mulle riittää hyvin vähempikin.
Ollaan eletty vähemmälläkin. Hoitovapaalla ollessa minulle jäi käteen ehkä 800 e lapsilisät mukaan luettuna ja miehellä ehkä reilut pari tonnia jos huomioi maataloudenkin tulot. Nyt menen töihin ja käteen jää ehkä 1700 e lapsilisineen joten se summa tuntuu jotainkuin luksukselta, hyvin elää siis.
Miksi täällä kyselet? Jos ei homma pysy muuten hanskassa niin tee vaikka excelillä taulukko, johon kirjaat tulot ja menot: kiinteät kulut, arvioidut toistuvat menot, satunnaiset menot. Hyvin pienellä vaivalla saat ohjelmoitua itsellesi juuri sopivan taulukon, joka näyttää, paljonko jää käteen. Voit myös tehdä kaksi rinnakkaistaulukkoa, joista toiseen kirjaat arvioidun budjettisi, toiseen toteutuneen. Tee tätä jonkin aikaa, niin sinulla on konkeettista tietoa siitä, miten pärjäät ja onko jossain karsittavaa.
1810€, sillä elää kaksi ihmistä josta toinen on alaikäinen lapseni.