Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kehtaa mennä hammaslääkäriin

Vierailija
21.05.2014 |

Varmaan kaikissa takahampaissa reikiä.. hampaat ovat suorat mutta todella keltaiset ja niitö reikiä näkyy olevan. En vaan kehtaa kenenkään edessä avata suutani.. entä jos ne repii etuhampaat irti :,((( siihen en kyllä suostu eikä minulla ole rahaa mihinkään tekohampaisiin. . Auttakaa

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Liian kauan lykkäsin hammaslääkärille menoa. Mutta josta ihmeestä sain voimaa soittaa itselleni ajan ja sattui todella ihana hammaslääkäri. Kyllä niitäkin on. Hän hoiti varmaan kymmenen hammasta kuntoon ja nyt on hyvä olla.

Kokeile pestä hampaat niin, että kun olet laittanut tahnaa harjaasi, niin dippaat sen ruokasoodaan. Sitten harjaat normaalisti. Sooda valkaisee jonkin verran hampaita. Silloin tällöin voi tehdä.

Hei, mee sinne hammaslääkäriin !

Vierailija
2/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 2, tuskin olet pahimpia tapauksia joita ovat nähneet... Hammaslääkäreillä kun käy tavisten lisäksi myös esim. alkoholisteja, narkomaaneja, tyyppejä joilta muuten vaan on voinnut jäädä hampaiden hoito jo kymmeniä vuosia sitten. Siitä perspektiivistä katsoen joku ihan siisti tavallinen ihminen, jolle nyt on tullut vähän reikiä ja hammaskiveä kun ei ole muutamaan vuoteen käynyt hammaslääkärissä, on ihan perusrutiinia, ei mitään hävettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis hammaslääkärissä olen viimeksi käynyt 15-vuotiaana, olen nyt 23.. eli.

Vierailija
4/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normitilanne, näitä on paljon. 

Voit vaikka sanoa että kärsit hammaslääkärifobiasta mutta nyt vihdoin uskaltauduit paikalle. Nämä eivät ole mitään harvinaisia tapauksia. 

Eivät ne hampaita kisko luvatta. :)

Katsovat aluksi tilanteen ja tekevät toimenpidesuunnitelman. Ei ne ekalla kerralla ala mihinkään isoihin hommiin.

Vierailija
5/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies meni yksityiselle hammaslääkärille kun pelkäs käyntiä niin paljon et tarvi nukutuksen.Samalla ne sitten paikkas koko purukaluston.Tästä siis aikaa reilu vuosi ja sitä ennen oli käynyt hammaslääkärillä <- 2001

Vierailija
6/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 13:25"]Varmaan kaikissa takahampaissa reikiä.. hampaat ovat suorat mutta todella keltaiset ja niitö reikiä näkyy olevan. En vaan kehtaa kenenkään edessä avata suutani.. entä jos ne repii etuhampaat irti :,((( siihen en kyllä suostu eikä minulla ole rahaa mihinkään tekohampaisiin. . Auttakaa

[/quote]

Sama tilanne. Mulla on kyllä rahaa mutta en ole käynyt hammaslääkärissä 15 vuoteen joten en kehtaa mennä.

Vierailija
7/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole nolompaa mennä hammaslääkäriin siinä vaiheessa kun niitä hampaita ei enää ole kun kaikki ovat mädäntyneet ja tippuneet pois.

Vierailija
8/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt mä voin tsempata sua! Mulla oli vuosi sitten ihan sama tilanne, tiesin että oli reikiä ja muutama poskihammas oli ihan juureen asti rikki jo.. Hammaslääkäriin en mennyt koska pelkäsin ja sitten lopulta ei enää kehdannut. Olin käymättä reilusti yli 15 v. Lopulta se särky sitten oli paha että varasin ajan yksityiseltä, pelotti mennä ja pelotti avata suu koska mietin että se haukkuu mut tai nauraa tai kauhistelee :( Mutta ei, oli tosi ammattimainen vaan ja katsoi hampaat normaalisti. Sitten katseltiin hoitosuunnitelmaa ja sovittiin käynnit. Pari kk sitten kävin viimeisen käynnin, muutama poistettiin mutta ei ilman lupaa :D 

Vierailija
9/9 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärit on aina nähnyt pahempiakin tapauksia. Kannattaa mennä, ei tuo tilanteesi tuosta itsestään ainakaan parane. He ovat koulutettuja työhönsä, eikä heitä tuollainen hetkauta. Ajattele sitä tunnetta, kun olet saanut hampaasi kuntoon ja voit hymyillä vapaasti milloin ja missä tahansa. Varmasti on sen arvoista.