Missä voisi oppia ns. maalaisjärkeä ja suhteellisuudentajua?
Ainoat vähäiset aikuiselämäni läheiseni ovat kohdelleet minua törkeästi ja oudosti. Mitä kautta voisin oppia, mikä on normaalia ja mikä ei ole normaalia? Olen esim. seurustellut ainoastaan vakavalla tavalla väkivaltaisten ja tunnekylmien tai epävakaiden miesten kanssa. Lähin ystäväni on oikeasti manipuloiva ja tunnekylmä. Äitini kaltoinkohteli minua, kun olin lapsi.
Osa sukulaisistani on ylikilttejä ja olen itsekin sellainen. Muuta ystäväpiiriä ei ole ollut koskaan ja lapsena olin koulukiusattu. Sosiaaliset taitoni ovat keskivertoa paljon huonommat ja aikuisenakin päädyn helposti ulkopuoliseksi ja kiusatuksi. Mikä avuksi?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Tarviit terapiaa.
Olisiko muita vaihtoehtoja? Toisaalta ainoa keino saada tasapainoista juttuseuraa olisi maksaa se rahalla, 120 euroa / tunti terapeutille, kun ei tosiaan ole muita tasapainoisia ystäviä. :(
T. Ap
Opettele tunnistamaan omat rajasi ja pitämään niistä kiinni. Helpommin sanottu kuin tehty, joten terapeutti voi auttaa tässä. Ylilyöntejä tulee varmasti aluksi tai voi olla vaikea määritellä ensimmäistäkään rajaa, mutta kyllä se siitä tasoittuu. Samalla pääset irti kiusatun roolista.
Tarviit terapiaa.