Onkos tämä nyt ihan laillista? Eräs lehti. Kirjautuneena nettisivun kautta voi tehdä kaikkea muuta... mutta et perua tilausta!
Pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun (joka todennäköisesti rupeaa tyrkyttämään jotain uutta tarjousta tms kyseisestä lehdestä).
Muistelen, että joku pykälä olisi, että peruutuksen pitää olla yhtä helposti tehtävissä kuin tilauksenkin, eli jos voi tilata nettisivulta, pitäisi voida myös perua.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mikä lehti
Ihan normihomma. Itse yllätyin iloisesti kun peruutin erään lehden tilauksen puhelimitse, eikä minulle tyrkytetty mitään tilalle, eikä ole tullut tyrkkyjä sähköpostiin tai puhelimeenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normihomma. Itse yllätyin iloisesti kun peruutin erään lehden tilauksen puhelimitse, eikä minulle tyrkytetty mitään tilalle, eikä ole tullut tyrkkyjä sähköpostiin tai puhelimeenkaan.
Ne virittelee sulle jotain ansaa siellä. Älä luovuta vielä, vaan pysy tarkkana.
Lehdet sahaa omaa oksaansa tällä kikkailulla. Tilaukset jatkuvat automaattisesti kestotilauksena, tai jos tilaus on alun alkaen määräaikaistilaus, se on ihan rutosti kalliimpi. Sitten kun tartut siihen kestotilaustarjoukseen, niin tulet huomaamaan kuinka hankalaa tilauksen peruuttaminen on. Lopputulema on, että jää kaikki lehdet tilaamatta.
Pakkohan se tilaus on voida perua. Onko sulla joku jatkuva tilaus vai?
Sen kun soitat, jos se on ainoa keino, ja sinustahan se on kiinni, otatko ne tyrkytykset vastaan vai et.
SANOT VAAN TIUKASTI ETTÄ EI KIITOS!
Samaa ihmetellyt toisen mediakonserni Keskisuomalaisen lehden kohdalla.
Yritin sanoma oy:n verkkosivustolla lakkauttaa rakennuslehden kestotilauksen. Ei onnistunut. Sivusto on tieten rakennettu sellaiseksi labyrintiksi, että palaat aina takaisin samaan lähtöpisteeseen. Lopulta sitkeällä puhelinsoitolla sain aspan nalkkiin, ja peruutuksen tehtyä. En ikinä enää tilaa.
Tilauksen voi perua soittamalla 0700-alkuiseen maksulliseen numeroon 29.2. klo 23:30 - 23:31 välisenä aikana.
Siis sieltä soveltavan löytyy palautelomake jolla voi tehdä peruutuksen
Vierailija kirjoitti:
Siis sieltä soveltavan löytyy palautelomake jolla voi tehdä peruutuksen
Sivulta piti siis kirjoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Siis sieltä soveltavan löytyy palautelomake jolla voi tehdä peruutuksen
Niin, ei ole nappulaa, jolla voisi irtisanomisen hoitaa online, vaan pitää kommunikoida ensin asiakaspalvelun kanssa. Tuo on vähän väärin kyllä, koska tilauksen voi tehdä online.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sieltä soveltavan löytyy palautelomake jolla voi tehdä peruutuksen
Niin, ei ole nappulaa, jolla voisi irtisanomisen hoitaa online, vaan pitää kommunikoida ensin asiakaspalvelun kanssa. Tuo on vähän väärin kyllä, koska tilauksen voi tehdä online.
No joo, mutta simppeli lomake, ei tarvitse soittaa sentään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Lehdet sahaa omaa oksaansa tällä kikkailulla. Tilaukset jatkuvat automaattisesti kestotilauksena, tai jos tilaus on alun alkaen määräaikaistilaus, se on ihan rutosti kalliimpi. Sitten kun tartut siihen kestotilaustarjoukseen, niin tulet huomaamaan kuinka hankalaa tilauksen peruuttaminen on. Lopputulema on, että jää kaikki lehdet tilaamatta.
Just näin. Tästä syystä en enää tilaa mitään. On liian iso riski, että jos jonkun tilauksen haluaa lopettaa, se on niin hankalaa ja paikkaa netissä ei löydy helposti, missä lopettaa, etten ole pitkään aikaan tilannut enää mitään. Sama Facebookin ym kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sieltä soveltavan löytyy palautelomake jolla voi tehdä peruutuksen
Niin, ei ole nappulaa, jolla voisi irtisanomisen hoitaa online, vaan pitää kommunikoida ensin asiakaspalvelun kanssa. Tuo on vähän väärin kyllä, koska tilauksen voi tehdä online.
No joo, mutta simppeli lomake, ei tarvitse soittaa sentään mihinkään.
Joku soittaa sieltä sinulle... tässä olisi nyt supererikoistarjous, eiköhän laiteta tulemaan...?
Eräs nimeltä mainitsematon huijarifirma (Sector Alarm) tekee tätä, kun yrität irtisanoa, sieltä ruvetaan heti soittamaan ja tyrkyttämään uutta sopimusta...!
No ei ole. Taisi Elisa saada moitteet kuluttajaviranomaisilta samantyyppisestä toiminnasta?
Kertoo aina negatiivista ja kertoo epätoivosta, kun asiakkaista ryhdytään pitämään kiinni väkisin.
Se kertoo, että ei edes itsekään uskota siihen tuotteeseen, eli ihmiset olisivat, pysyisivät ja palaisivat asiakkaiksi vapaaehtoisesti.
Se kertoo myös, ettei osata tehdä myyntiä ja asiakaspalvelua positiivisen kautta. Väkisin ja kikkailemalla yritetään saada ja pitää asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se tilaus on voida perua. Onko sulla joku jatkuva tilaus vai?
Sen kun soitat, jos se on ainoa keino, ja sinustahan se on kiinni, otatko ne tyrkytykset vastaan vai et.
SANOT VAAN TIUKASTI ETTÄ EI KIITOS!
Hyvä akku ja rautaiset hermot oltava kun jonotuksessa kuuntelet särisevää pskaa musiikkia.
On muuten yleistä, lehtiä voi tilata netistä noin vain, sähkösopimuksen voi tehdä netissä, hankkia liittymän, mutta jos sen haluaa irtisanoa tai perua niin sitten pitää mennä liikkeseen henkkareiden kanssa tai ainakin soittaa. Ei voi vain klikkailla netissä että lopetan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sieltä soveltavan löytyy palautelomake jolla voi tehdä peruutuksen
Niin, ei ole nappulaa, jolla voisi irtisanomisen hoitaa online, vaan pitää kommunikoida ensin asiakaspalvelun kanssa. Tuo on vähän väärin kyllä, koska tilauksen voi tehdä online.
No joo, mutta simppeli lomake, ei tarvitse soittaa sentään mihinkään.
Joku soittaa sieltä sinulle... tässä olisi nyt supererikoistarjous, eiköhän laiteta tulemaan...?
Eräs nimeltä mainitsematon huijarifirma (Sector Alarm) tekee tätä, kun yrität irtisanoa, sieltä ruvetaan heti soittamaan ja tyrkyttämään uutta sopimusta...!
Ei niille ole pakko vastata. Ja jos vahingossa vastaa, niin katkaisee vaan puhelun heti.
Mikä lehti