Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

superläskille apua

Vierailija
22.07.2014 |

Tänään vaaka näytti 130 kg. Pituutta 175. Kunto surkea, menen autolla kaikkialle. Haluaisin nopean startin, sillä pelkään että epäinnistun jos etenee hitaasti. 7 vuotta sitten laihdutin Reductilin avulla 20 kg, painoin silloin 86. Nyt tulleet takaisin moninkertaisesti. Kilpirauhasen liikatoiminta aiemmin, nyt arvot lähellä vajaatoimintaa. Muuten terve. Ikä 40v. Ei motivaatiota liikkua, joten ruokavalio olennaisin. Onko jotain vähähiilarisia pussikeittoja, sillä pelkään jatkuvaa nälkää, se voi kaataa hankkeen. Kiitos avustanne, haukkukaa tai neuvokaa, mitä vaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suositteli ainakaan mitään Cambridge-kuureja, kun noita kilpirauhashäiriöitä. Saat vielä kehosi entistäkin sekavampaan tilaan. Juttele hoitavan lääkärisi kanssa, joka voi ohjata sinut ravitsemusterapeutille, jossa niin ruokavalio, liikunta kuin sairautesikin otetaan huomioon.

Vierailija
22/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Ehdin jo vähän innostua tuosta Cambridgestä.. t. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä oman alueen valmentajalta tosta kilpisrauhas jutusta! Ei varmasti estä turvallista laihdutusta jollakin tasolla!!!

http://www.cambridgeohjelma.fi/main/fi/mik%C3%A4-cambridge-on%3F#

Vierailija
24/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei se kiloihin suoraan vaikuttaisikaan, aloita hyötyliikunta ja käytä autoa vain tarvittaessa. Kirjoitit että kuntosi on huono, fyysinen kuntoilu voi virkistää mielialaa mikä taas voi selventää tavoitteitasi myös painonpudotuksen suhteen.

Itsekin olen samassa jamassa, painoa liikaa ja kilpirauhasongelmia. Yritän syödä mahdollisimman hyvin ja pitää huolen ainakin siitä että ravinto on hyvää ja vaihtelevaa: riittävästi hyvälaatuisia proteiineja, kuitupitoisia kasviksia ja viljoja jne. Kilpirauhasen toimintahäiriön aiheuttamat erityistarpeet kannattaa ottaa huomioon ruoka-aineiden valinnassa (tästä saa lisätietoja esim. Kaisa Jaakkolan Hormonidieetti-kirjassa).

Onhan kilpirauhasongelma hyvässä hoidossa? Kannattaa suhtautua realistisesti painoon (niinkuin tunnut tekevänkin) ja luottaa ammattilaisen neuvoihin etenkin jos ne pikadieetit kiinnostavat (oma lääkärini ainakin kielsi kaikki vlcd:t ym).

Tärkeintä olisi, että kokonaiskuva on selvillä: fyysinen terveys hoidossa, päämäärä selvillä ja motivaatio riittää tarvittaviin muutoksiin. Tsemppiä!

Vierailija
25/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt vaan mut kilpirauhasen vajaa tai liikatoiminta ei ole esteenä edes Cambridge ohjelman alimmalle tasolle. Itse olin sillä 10 viikkoa ja jatkoin 2 tasolla. Yhteensä 35kg tippunut ja kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastan. :)

Vierailija
26/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:12"]

Luovu tuosta ajatuksesta, että haluaisit nopean startin. Miksi sinun pitäisi laihtua nopeasti? Kitukuurit johtavat vain repsahduksiin. Aika kuluu joka tapauksessa samalla nopeudella, laihduit tai et. Hidas laihduttaminen on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kärsiä nälästä, ja kilot pysyvät paremmin poissa (se laihduttamisen jälkeinen tavoitepainossa pysyminen on sitten oma taistelunsa ja yllättäen monelle vielä vaikeampi). Terveisin 47 kg laihduttanut

[/quote]

Voisitko kertoa tarkemmin miten sait pudotettua 47kg?

[/quote]

Kiinnostaa minuakin. Välttelitkö hiilareita, jopa karppasit? T. Ap

[/quote]

Anteeksi viivästys, olin pyöräilemässä (15 km). Ihan Diabetesliiton ohjeilla laihdutin ja aluksi pyrkimys oli pudottaa kilo kuukaudessa, tosin pääsin tavoitteeseeni aikaisemmin kuin olin suunnitellut. Melkein kaksi vuotta siinä silti meni. Välttelin huonoja (= nopeita) hiilihydraatteja, mutta söin kyllä runsaasti hyviä hiilihydraatteja, kuten kaurapuuroa, ruisleipää ja hedelmiä.

Karppaus olisi kohdallani ollut aika hankalaa, koska minulla on mahdollisimman vähäsuolainen ruokavalio, ja muutenkin sisätautien erikoislääkäri kielsi moiseen ryhtymästä.

- Se 47 kg laihduttanut

Vierailija
27/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan ole paras neuvoja, kun en ole ollut koskaan ylipainoinen, mutta olen kuitenkin laihduttanut vajaan vuoden aikana 6 kg normaali-BMI:n sisällä. Mitenkään vähättelemättä tilanneetasi, koin itse normaalipainon sisällä laihduttamisen vaikeaksi!

En suosittele sinulle mitään poppaskonsteja kuten ihmedieettejä. Laihduttamisessa kuitenkin on kyse elämäntapojen muutoksesta, josta tulisi tulla pysyvä. Siksi kannattaisi yrittää elämäntapamuutokseen alusta alkaen - ettei tule ihmedieetin jälkeen repsahdusta. Ota selvää terveellisen ravitsemuksen koostumuksesta eli paljonko ja millaisia rasvoja, kuituja ym. ihminen tarvitsee. Pienennä annoskokoja siten, että saat vähemmän energiaa kuin kulutat.

Onko omassa terveyskeskuksessasi ravitsemusterapeuttia, laihdutusryhmää tms? Toisen ihmisen tai ryhmän tuki voisi olla tärkeää!

Lykkyä tykö!

Vierailija
28/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Täällähän saa läskikin mukavia ja kannustavia vastauksia. Kyllä tämä tästä lähtee. Iso urakka edessä, mutta jokainen tiputettu kilo on hyväksi. T. Ap

Vierailija
29/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:12"]

Luovu tuosta ajatuksesta, että haluaisit nopean startin. Miksi sinun pitäisi laihtua nopeasti? Kitukuurit johtavat vain repsahduksiin. Aika kuluu joka tapauksessa samalla nopeudella, laihduit tai et. Hidas laihduttaminen on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kärsiä nälästä, ja kilot pysyvät paremmin poissa (se laihduttamisen jälkeinen tavoitepainossa pysyminen on sitten oma taistelunsa ja yllättäen monelle vielä vaikeampi). Terveisin 47 kg laihduttanut

[/quote]

Voisitko kertoa tarkemmin miten sait pudotettua 47kg?

[/quote]

Kiinnostaa minuakin. Välttelitkö hiilareita, jopa karppasit? T. Ap

[/quote]

Anteeksi viivästys, olin pyöräilemässä (15 km). Ihan Diabetesliiton ohjeilla laihdutin ja aluksi pyrkimys oli pudottaa kilo kuukaudessa, tosin pääsin tavoitteeseeni aikaisemmin kuin olin suunnitellut. Melkein kaksi vuotta siinä silti meni. Välttelin huonoja (= nopeita) hiilihydraatteja, mutta söin kyllä runsaasti hyviä hiilihydraatteja, kuten kaurapuuroa, ruisleipää ja hedelmiä.

Karppaus olisi kohdallani ollut aika hankalaa, koska minulla on mahdollisimman vähäsuolainen ruokavalio, ja muutenkin sisätautien erikoislääkäri kielsi moiseen ryhtymästä.

- Se 47 kg laihduttanut

[/quote]

Puuttumatta siihen miten olet laihduttanut, niin tekstissäsi on ristiriitaisuuksia.

Välttelit nopeita hiilihydraatteja, mutta söit runsaasti ruisleipää.

Et voinut karpata, koska ruokavaliosi on vähäsuolainen, mutta söit kuitenkin runsaasti ruisleipää.

Vierailija
31/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte ettei pussikuureja, koska kilot tippuvat nopeasti ja tulevat nopeasti takaisin. Cambridge ohjelmassa on tarkoituksena käydä läpi 6 tasoa, joista viimeisessä ei syödä ollenkaan pussiruokia vaan opetellaan syömään terveellisesti ja monipuolisesti ravintosuositusten mukaisesti! Että siinä kyllä oppii pitämään ne pudotetut kilot poissa. :)

Vierailija
32/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:54"]Jos ei ole motivaatiota liikkua niin miten olisi motivaatiota syödä vähemmän? Liikkuminen yksin ei laihduta mutta auttaa hallitsemaan näläntunnetta ja säilyttää lihasta, jota muuten laihduttaessa katoaa. Kuvauksen perusteella ainoa motivaatio tuntuisi olevan syömiseen..,

[/quote]

Näin varmasti onkin. En ole koskaan pitänyt liikunnasta. Syömisestä ja courmetkokkailusta sen sijaan pidän valitettavan paljon..

[/quote]

Kyllä siitä saattaa oppia pitämään kun alkuun pääsee. Kokeile vaan sitä personal traineria, kun sulla on siihen varaakin, jos se vaikka antais sopivasti potkua aloittaa jotain liikuntaa? Tai onko asuinpaikkasi lähistöllä mitään laihduttajille suunnattuja ryhmiä, niitä tosin taitaa nykyään löytyä netin kauttakin...

Vierailija
33/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:59"]

Anteeks nyt vaan mut kilpirauhasen vajaa tai liikatoiminta ei ole esteenä edes Cambridge ohjelman alimmalle tasolle. Itse olin sillä 10 viikkoa ja jatkoin 2 tasolla. Yhteensä 35kg tippunut ja kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastan. :)

[/quote]#22 jatkaa vielä.

On rohkeaa väittää noin. Oletko lääkäri? Vai kommentoito vain mutu-tuntumalla? Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta sekä aivolisäkkeen kasvain eikä näiden kanssa kannata oikeasti pelleillä. Kun keho ja elimistö ei toimi sairauden vuoksi normaalisti (oireina esim. kuukautiskierron häiriöt, aineenvaihdunnan häiriöt ja mahdollisesti jopa sydämen vajaatoiminta), suosittelisin kyllä ehdottomasti kääntymään oman lääkärin puoleen jos laihdutukseen neuvoja / turvallista seurantaa haluaa. Hienoa, että sinä olet saanut painoa reippaasti pois. Joskus on kuitenkin niistä pussikeitoistakin palattava normaaliin elämään ja arkiruokaan.

Vierailija
34/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppausta olen kokeillut pari kertaa. En laihtunut yhtään kolmessa viikossa niin lopetin.. :( t. Ap

Vierailija
35/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:53"]

Lopeta laihduttaminen. Syö niinkuin söisit, jos olisit hoikka. Unohda kuurit ja poppakonstit, johan sä näit miten siinä pitemmän päälle käy: kilot pomppaa pilviin.

[/quote]

Näin.

Vierailija
36/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä 10 viikkoa sitten painoa reilut 110 kiloa ja olen lyhyt. Päätin aloittaa Cambridge-ohjelman ja nyt olen 17 kiloa kevyempi. Matka toki jatkuu vielä. Nälkä ei ole ollut.

Vierailija
37/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi liiat hiilihydraatit!! Ja varsinkin höttöhiilarit, hiilihydraattitietoisuus ei tarkoita että olisi vähähiilihydraattisella ruokavaliolla! Kun syö paljon hh, insuliinia erittyy paljon verenkirtoon jotta kaikki glukoosi saataisiin soluihin, ja silloin ei rasvapala!!! Kannattaa korvata höttöhiilarit kasviksilla joiden sulattamiseen menee enemmän aikaa, ja joiden glykeeminen indeksi on matala!

Vierailija
38/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:43"]

Karppausta olen kokeillut pari kertaa. En laihtunut yhtään kolmessa viikossa niin lopetin.. :( t. Ap

[/quote]

Niinpä, kiire,kiire,kiire

Vierailija
39/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:43"]

[/quote]

[/quote]

No, jos ylipainoa on todella reilusti (kuten ap:lla) eikä painoa lähde kolmessa viikossa yhtään niin kyllä jossain mättää. Alussahan sitä juuri pitäisikin pudota reilummin kun nesteet lähtee.

Vierailija
40/48 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:43"]

[/quote]

[/quote]

Kärsimättömyys on juuri minulle tyypillistä. Tänään olen syönyt vain vähän hiilareita, kaloreita silti tullut laskurin mukaan n. 800. (Kasviskeittoa, kanaa, 2 kananmunaa, puolikas ruispala)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän