Kännissä olleet ilmoittavat raiskauksesta, vaikka eivät ole varmoja
http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288716980792.html?ref=mob-traf-hs-articlepage-3
poliisin resursseja tuhlataan
Kommentit (100)
2/3 raiskausilmoituksista on perättömiä?
Tämä ei voi pitää paikkaansa.
Juttu haisee ja pahasti.
Onko raiskatut lähetetty kotiin, kun ei ole ollut tukihenkilöä mukana vaatimassa kunnollista tutkintaa asiasta?
Jos sinut raiskataan, niin poliisiasemalle on paras mennä asianajajan kanssa.
Haluamme tietää todellisten perättömien ilmiantojen määrän ja prosenttiluvun raiskaus-tapauksissa?
Pahasta poliisien ja patriarkaatti-kansan asenneongelmasta suhteessa raiskauksiin Suomessa koko tämäkin juttu kertoo.
Suomalaiset ovat seksuaalikasvatuksen tarpeessa.
Jos työnnät esim. sormen naisen emättimeen luvatta, niin se on raiskaus.
Ajat ja asiat muuttuvat.
Tässä ei ole kyse moralisoinnista eikä patriarkaalisuudesta vaan suurin syy ongelmiin suomalaisten tolkuton kännijuominen. Poliisikaan ei voi palauttaa kännisen muistia eikä pysty selvittämään, onko raiskausta tapahtunut, ellei ole selkeitä väkivaltajälkiä tai todistajia paikalla. Jos ei tätä yksinkertaista seikkaa tajua, ei kannata juoda itseään humalatilaan, jossa ei itse tiedä mitä tapahtuu ja kenen kanssa.
loppujen lopuksi, niin miehet kuin naisetkin, ovat vastuussa juomisestaan ja suostumisestaan seksiin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:35"]
Mä tunnen henkilökohtaisesti miehiä jotka on tuomittu joukkoraiskauksesta, ja tunnen myös heidän tyttöystäviään ja sukulaisia jotka ovat miesten puolella. Miehet ovat nk. piireissä,ja onnistuneet karkottamaan raiskaamansa naisen eri suunnalle Suomea. Naisen maine on menetetty, ja iso osa tuosta porukasta väittää edelleen että nainen halusi tulla raiskatuksi. Kaikki siis oikeudessa tuomittuja ja siksi vankilassa istuneita tyyppejä. Eivät edelleenkään myönnä raiskanneensa. Yksi raiskaajista syytti tätä raiskaamaansa naista siitä, että naisen vaatimusten vuoksi hänen tyttöystävänsä sai keskenmenon, että raiskaustuomiosta aiheutunut stressi aikaansai keskenmenon.
Kaikilla näillä ihmisillä on se väittämä, että tyttö on se paha, ja nämä miehet vaan kännissä ovat toilailleet. Usko oikeusjärjestelmään säilyi, mutta uskoni ihmisiin kyllä meni ja pahasti. Edes tuomiot eivät saaneet ihmisiä uskomaan, että raiskaus todella tapahtui. Joten jos todistetusti raiskauksen uhri joutuu niin kutsutusti pää vadille, niin mitä mahdollisuuksia on naisella, jolla ei ole todisteita siitä että hänet todella raiskattiin??
[/quote]
Onpa karmea tarina.
Mutta noin muuten: vankilathan ovat täynnä "syyttömiä". Eihän heistä kukaan ole tehnyt mitään ja aiheettomasti on tuomittu ja oikeuslaitos on tehnyt virheen.
Raiskaajan pitää todistaa syyttömyytensä oikeudessa. Näköjään Suomen poliisilta unohtunut tämä perusperiaate.
Raiskaus on lisäksi ainut rikos missä naista ei saa neuvoa miten välttää tilanne.
Kyllä sen huomaa jos on raiskattu kun alapäässä on (yksi tai useampi):
- repeämiä
- ^verta
- spermaa
- kivun tunnetta
Vaikka raiskaaja käyttäisi kortsua niin on hyvin todennäköistä että se repeää koska raiskattu on kuiva ja ei jousta.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:48"]
Tuo kun ei sano yhtään mitään tuo "asiassa ei ole syytä epäillä rikosta". Ei raiskaus, mutta kerronpa oman tarinani vuosien takaa:
Olin ystävieni kanssa hietsun rannalla juhlimassa mitä lie opiskelijajuhlaa. Illan päätteeksi kaverini lähtivät omiin suuntiinsa, ja minä jäin bussipysäkille odottamaan omaa bussiani (olisiko ollut 55, jonka päättäri oli siinä lähellä). Illan mittaan meitä juhlimassa olleita tyttöjä oli liehitellyt joukko korista pelaavia nuoria miehiä, jotka siinä yhteydessä kertoivat nimensä.
Yksin bussipysäkillä istuessani, nämä liehakoijat tulivat siihen jatkamaan juttuaan. Kun en lämmennyt iskuyrityksilleen, he veivät minulta takkini ja reppuni, jossa oli muun tavaran lisäksi avaimeni, lompakkoni ja henkkarini. Olin aika shokissa tapahtuneesta ja itkeskelin/ihmettelin bussipysäkillä miten pääsen kotiin. Tässä vaiheessa paikalle osui pari harvinaisen skarppia kundia, jotka herrasmiehinä saattelivat minut bussilla keskustaan, veivät linja-autoaseman grillille ja selittivät sinne tapahtuneen.
Grillin pitäjät soittivat poliisille, ja antoivat minun soittaa silloiselle poikaystävälleni. Odottelin n. 1,5 tuntia, jonka aikana poikaystäväni tuli paikalle, mutta poliiseja ei vain näkynyt. Jätin lopulta yhteystietoni grillille, ja lähdin poikaystäväni kanssa rautatientoria kohti, ajatuksena päästä sieltä bussilla kotiin. Matkalla tapasimme rautatientorin vartijat, joiden kautta vihdoin saimme poliisin paikalle, ja heidän kyydissään poliisiasemalle tekemään ilmoitusta tapahtuneesta.
Suhtautuminen minuun oli asemalla tosi nuivaa, mutta sain kuitenkin asiani hoidettua. Seuraavana päivänä sain puhelun, että poliisit olivat tienneet nämä kyseiset hietsussa hengaavat tyypit, KÄYNEET KYSYMÄSSÄ HEILTÄ ONKO KERTOMANI TOTTA. Kunsit tietty kieltäneet asian, ja puhelu koski sitä, että paperit tulevat myöhemmin, mutta tätä ei tutkita enempää.
Aikanani sain tosiaan paperit, joissa luki tämä "asiassa ei ole syytä epäillä rikosta", ja syynä se, että syylliset olivat sanoneet, ettei me olla mitään tehty.
Oli kalliit oppirahat uusia passi, mitätöidä kortit ja sarjoittaa kerrostaloon lukot uudelleen. Ja sitten ne vähät rahat mitä lompakossa oli, sekä takki ja reppu.
T: Tilastoissa näkyvä "kusettaja" minäkin
[/quote]
Komppi tälle. Ja "oppirahat" on ehkä aika väärä ilmaisu, koska et edes ollut tehnyt MITÄÄN väärin. Vai mitä tuosta pitäisi oppia? Ei saa jutella kenellekään? Pitää paeta, jos kadulla tulee poikia vastaan? Tervetuloa "Afganistaniin"... Poliisin asennoituminenhan on ihan sama. Tai no, et saanut linnaa pojille juttelemisesta.
Tuossa oli kyllä ilmassa seksuaalirikoksen uhkaa, koska pojat rankaisivat joukolla sinua siitä, että ET lämmennyt heille - olit siis "pihtarihuora". Poliisin toiminta oli tosi törkeää ja välinpitämätöntä.
[/quote]
Niin... Kieltämättä tuon jälkeen oli aika pitkään luotto poliisiin tosi vähissä. Sen sijaan luotto ihmisiin kasvoi aika eksponentaalisesti, koska oman poikaystävä lisäksi minua auttoi ihan vieraat ihmiset. Voin kuvitella, että "(varattu) neito pulassa" ei ollut näiden auttaneiden kundien listalla ensimmäisenä asiana mitä olisi kivaa tehdä. Grillin henkilökunnalla oli aivan varmasti viikonloppuyönä muutakin tekemistä, kuin rauhoitella hysteeristä nuorta naista, ja vartijoillakaan ei varmasti ollut töistä puutetta. Kaikki he kuitenkin auttoivat minua silloin.
Vartijoille ja grillille vein pienen lahjan kiitokseksi joskus myöhemmin, mutta niitä kahta nuorta miestä en löytänyt.
Näin vähän vanhempana ja toivottavasti viisaampana osaisin ehkä pitää paremmin puoleni poliisinkin kanssa. Silloin oli vain se olo, että potkivat jo maassa makaavaa ja nauttivat siitä.
Siis kamoon. Poliisi ei voi tehdä rikospäätelmiä kumpaankaan suuntaan ilman pätevää näyttöä. On kolmen kundin sana yhden tytön sanaa vastaan, jos sulla ei kerran ollut siinä bussipysäkillä todistajia näkemässä. Silloinhan tilanne olisi ollut eri. Nythän olisit voinut jättää vaikka kamasi poikien luokse huolimattomuuttasi tai vaikka jollekin suuttuessasi tai kundit olisi voineet löytää sun kadottamat repun ja takin. Mahdollinen rikos oli vähäinen ja ilman todistusnäyttöä ei voida syyttää rikoksesta. Ikävää mutta totta.
Mun mielestä poliisi on ihan oikeassa todetessaan, että jos on raiskausepäily, silloin poliisille ehdottomasti ja humaltunutta ei saa käyttää seksuaalisesti hyväksi. Samalla on totta se, että kännissä tolkkunsa menettäneen muistia ei voi poliisikaan palauttaa ja pelkkä muistin menetys ei oikeuta huutamaan raiskausselvittelyä. Niin tolkuttomaan kuntoon ei kannata itseään juoda, ettei tiedä kenen luokse päätyy eikä tiedä mitä on tapahtunut ja kenen kanssa ja kenen aloitteesta ja kenen suostumuksella. Se ei ole moralisointia vaan tervettä maalaisjärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta sinne päin kuitenkin.
Minä todella humaltuneena aloin lähentelemään mieheni kaveria joka oli myös varattu. Hän oli selvinpäin! Hyväilin häntä ja kiusoittelin kunnes hän sanoi ettei kestä enää kun on niin kiihottunut. Ehdotin suuhoitoa. Hän sanoi että saan tehdä mitä ikinä haluankaan. Otin suihin mutta vain hetken ajan kun päätimme lopettaa homman koska olihan se tottakai väärin. Myöhemmin jätkän tyttöystävä saa tietää ja haukkuu minut huoraksi. Jätkä kieltää kertomasta kaverilleen koska ei halua välien menevän poikki. Minä tunnustan silti miehelleni. Mieheni ei osaa sanoa juuta eikä jaata koska loukkaantuu, mutta meillä oli avoin suhde joten en pettänyt häntä vaan toimin väärin sekaantumalla hänen varattuun kaveriin. Jätkä ottaa syyn niskoilleen ja sanoo miehelleni ettei saa vihata minua. He sopivat ja mieheni antaa anteeksi minulle. Jätkä kuitenkin pelasti nahkansa ja suhteensa kun kertoi tyttöystävälleen olleensa liian kiltti kieltäytyäkseen eikä osannut sanoa ei, kertoi myös ettei nauttinut yhtään ja silti tapahtuneen jälkeen kirjoitteli minulle paljon ja nauttineensa huomiosta ja läheisyydestä. Jätkän tyttöystävä näkee minut hyväksikäyttävänä huorana ja sääli hyväksikäytettyä liian kilttiä miestään.
Miehet on tosi sikoja!!!
Vierailija kirjoitti:
2/3 ilmoituksista ei johda mihinkään
Koska ovat katkerien akkojen kosto, eikä totta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen huomaa jos on raiskattu kun alapäässä on (yksi tai useampi):
- repeämiä
- ^verta
- spermaa
- kivun tunnetta
Vaikka raiskaaja käyttäisi kortsua niin on hyvin todennäköistä että se repeää koska raiskattu on kuiva ja ei jousta.
Hehe, kyllä ne vosut kiihottuu ja kostuu.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:48"]
Tuo kun ei sano yhtään mitään tuo "asiassa ei ole syytä epäillä rikosta". Ei raiskaus, mutta kerronpa oman tarinani vuosien takaa:
Olin ystävieni kanssa hietsun rannalla juhlimassa mitä lie opiskelijajuhlaa. Illan päätteeksi kaverini lähtivät omiin suuntiinsa, ja minä jäin bussipysäkille odottamaan omaa bussiani (olisiko ollut 55, jonka päättäri oli siinä lähellä). Illan mittaan meitä juhlimassa olleita tyttöjä oli liehitellyt joukko korista pelaavia nuoria miehiä, jotka siinä yhteydessä kertoivat nimensä.
Yksin bussipysäkillä istuessani, nämä liehakoijat tulivat siihen jatkamaan juttuaan. Kun en lämmennyt iskuyrityksilleen, he veivät minulta takkini ja reppuni, jossa oli muun tavaran lisäksi avaimeni, lompakkoni ja henkkarini. Olin aika shokissa tapahtuneesta ja itkeskelin/ihmettelin bussi
OPETTELE TIIVISTÄMÄÄN saatana.
Viherpunikit ohjeistavat ilmoittamaan rais kauksista ja väkivaltaisuuksista, joita ei ole koskaan tapahtunutkaan. Tällä tavoin viherpunikit yrittävät kalastella ääniä, jotta pääsisivät toteuttamaan vahvemmin väestönvaihtoa ja islamisaatiota.
Jos muisti ja pikkuhousut ovat aamulla krapulaan herätessä kateissa. Ei se ole raiskaus.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:27"]Jos jättäs kokonaan raiskausilmoitukset tutkimatta niin tulis vaan sata hutia. Pistää mietteliääksi. Perättömistä ilmoituksista kunnon sanktiot myös yhteiskunnan hyväksi. Vaikka 500€/kpl.
[/quote
vain sata raiskaajaa vapaalla jalalla pääkaupunkiseudulla. taidat olla mies?
[/quote]]Kyllä! Vaan en perättömän ilmiannon tekijä, saati raiskaaja. Taidat olla itse perättömän ilmiannon tekijä, nainen.
[/quote]
en kyllä ole, minua ei onneksi olla koskaan raiskattu. useamman raiskatun kyllä tunnen lähipiirissäni, joten en ihan pihalla ole asioista.
todellisuudessa maailman tilastoissa yksi sadasta ilmoituksesta on perätön. googlettakaa vaikka. en tiedä mistä perseestään helsin
Googleta itse ja laita linkki.
Vierailija kirjoitti:
Raiskaus on lisäksi ainut rikos missä naista ei saa neuvoa miten välttää tilanne.
Saako miestä neuvoa?
``Perättömistä lausumista ja väärästä ilmiannoista annettujen tuomioiden perusteella keskimäärin neljä naisen tekemää raiskausrikosilmoitusta katsotaan Suomen tuomioistuimissa valheelliseksi vuosittain.
Tähän verrattuna miehet tulevat tilastollisesti monta kertaa useammin toisen miehen raiskaamaksi kuin valheellisesti syytetyksi naisen raiskaamisesta. Rikosuhripäivystys sai toissa vuonna 98 yhteydenottoa, joissa täysi-ikäinen mies kertoi joutuneensa seksuaalirikoksen uhriksi. Tilastokeskuksen mukaan keskimäärin 61 miestä tekee rikosilmoituksen raiskauksesta vuosittain (2020-2022).
Miehiin kohdistuvia raiskausrikoksia on todennäköisesti kuitenkin reilusti enemmän kuin missä määrin niistä tehdään rikosilmoituksia. Tilastokeskuksen arvion mukaan kolme prosenttia miehistä Suomessa on joutunut raiskauksen uhriksi elämänsä aikana.
Brittiläisen Channel 4 -median mukaan mukaan mies tulee todennäköisemmin itse toisen miehen raiskaamaksi kuin valheellisesti syytetyksi raiskauksesta.
Iltalehden käräjäoikeuksilta hankkimien asiakirjojen ja Tilastokeskuksen datan perusteella valheellisia raiskaussyytöksiä on yhteensä noin 0,26 prosenttia suhteessa kaikkiin naisten vuosittain tekemiin raiskausrikosilmoituksiin.``
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d3978684-c2bf-4a70-a483-ddceb77458b5
Vierailija kirjoitti:
Aika monella naisella tuntuu olevan asenne että jos ei ole varma että onko joutunut raiskatuksi, niin siitä kannattaa tehdä raiskausilmoitus ja se on poliisin tehtävä selvittää että oliko se raiskaus vai ei.
Kyllä tässä vähän jotain rajanvetoa saisi olla. Jos on vapaaehtoisesti alasti nukkumassa vieraan miehen kanssa, niin kyllä siinä ehkä vähän turha puhua raiskauksesta, jos yöllä herää siihen että toinen on alkanut naimaan luvatta.
Kuvaamassasi tapauksessa nainen on toki tyhmä, sen myönnän, mutta kyseessä on silti raiskaus, jos luvatta alkaa nukkuvaa panemaan.
Mä tunnen henkilökohtaisesti miehiä jotka on tuomittu joukkoraiskauksesta, ja tunnen myös heidän tyttöystäviään ja sukulaisia jotka ovat miesten puolella. Miehet ovat nk. piireissä,ja onnistuneet karkottamaan raiskaamansa naisen eri suunnalle Suomea. Naisen maine on menetetty, ja iso osa tuosta porukasta väittää edelleen että nainen halusi tulla raiskatuksi. Kaikki siis oikeudessa tuomittuja ja siksi vankilassa istuneita tyyppejä. Eivät edelleenkään myönnä raiskanneensa. Yksi raiskaajista syytti tätä raiskaamaansa naista siitä, että naisen vaatimusten vuoksi hänen tyttöystävänsä sai keskenmenon, että raiskaustuomiosta aiheutunut stressi aikaansai keskenmenon.
Kaikilla näillä ihmisillä on se väittämä, että tyttö on se paha, ja nämä miehet vaan kännissä ovat toilailleet. Usko oikeusjärjestelmään säilyi, mutta uskoni ihmisiin kyllä meni ja pahasti. Edes tuomiot eivät saaneet ihmisiä uskomaan, että raiskaus todella tapahtui. Joten jos todistetusti raiskauksen uhri joutuu niin kutsutusti pää vadille, niin mitä mahdollisuuksia on naisella, jolla ei ole todisteita siitä että hänet todella raiskattiin??