3 Viikkoa ilman tupakkia. Vieläkin tekee mieli
Kauankohan kestää ennenkuin nuo tupakan mieliteot haihtuu mielestä. Poltin noin 10-15 tupakkia päivässä 15 vuoden ajan. Käytän nikotiinipurkkaa ja imeskelytablettia, mutta en suuria määriä. Urheilen joka päivä pari tuntia, kuntosalia, uintia tai lenkkeilyä. Kauankohan tuota ajattelee. Nytkin tekisi mieli vetää valtava savupilvi keuhkoihin :D T. m32
Kommentit (22)
Ajan kanssa helpottaa varmasti, mutta ajasta ei osaa sanoa, kun on varmaan ihan yksilöllinenkin juttu. Tärkeintähän on kuitenkin ettet sorru enää, vaikka miten tekisi mieli! :) Kolme viikkoa on loistava alku.
Palkitse itsesi vaikka jollain muulla herkulla?
Kymmenen vuotta ilman röökiä. Yhä tekee mieli, varsinkin aurinkoisena päivänä kun juo kahvia pihalla.. Ei silti ole aikomustakaan enää aloittaa :). Elämä on paljon helpompaa ilman tupakkaa!
Mulla meni yli puoli vuotta kun huomasin että oli mennyt liki tunti ajattelematta röökiä, siihen mennessä jatkuvasti mielessä, vähintään 10 min välein tuli ajatus lähteä röökille. Poltin 17 vuotta askin päivässä. Kyllä ne riivaukset laimenee sulla vielä, tsemppiä!
Mulla teki satunnaisesti mieli vielä puolen vuoden jälkeenkin. Ei onneksi sentään enää päivittäin. Ratkesin silti uudestaan polttamaan alle vuoden sisään lopettamisesta...
Viisi vuotta takana ja vieläkin tulee hetkiä jolloin tekisi mieli. Juurikin aurinkoiset päivät ja rento istuskelu.
Ajan kanssa oppii elämään ilman tupakkaa. Kai se on loppu elämän mielessä, mutta on se kyllä siistimpää näin ilman tupakkaa. On tilanteita joissa tulee ajatelleeksi, että nyt maistuis, mutta äkkiä se menee ohitse. :) Tsemppii!
67 päivää ilman ja kerran päivässä ainakin tekee mieli. Aamukahvi on pahin.
Älkää pelotelko. Mä aion lopettaa ensi viikolla :)
Minä sanoisin että nikotiinikorvaustuotteet pitävät vaan riippuvuutta yllä. Minä lopetin alasajamalla ja sen jälkeen ei tarvinnut mitään, taisin jonkun Orbitin pureskella ja muutama päivä kiipesin seinille. Siinä se sitten oli, kannatti kärsiä ne muutama päivä :-)
8v ilman ja vieläkin välillä haluttais punanen LM!! Varsinkin parin viinilasillisen jälkeen.
Ei saa pelotella. Minulla kymmenen kuukautta ilman kessuja ja mieli tekee usein, mutta se menee niin nopeasti ohi, ettei siitä kannata välittää. Nelisenkymmentä vuotta kessuttelin ja loppuaikona pari askia päivässä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 23:47"]
8v ilman ja vieläkin välillä haluttais punanen LM!! Varsinkin parin viinilasillisen jälkeen.
[/quote]
On aika uhkarohkeaa tuossa vaiheessa ottaa viintä.
32 vuotta ilman tupakkaa - vieläkin tekee mieli, viikoittain.
Mulla yli 4 kuukautta ilman eikä todellakaan tee mieli! Suosittelen myös Allen Carrin kirjaa. Se on ärsyttävä, mutta toimiva.
En käyttänyt mitään korvaushoitoja vaikka poltin 25-30 päivässä. Vieroitusoireet olivat yllättävän helpot; hiukan huimasi ja oli ontto tunne vatsassa, mutta se meni ohi kolmessa päivässä. Mitään raivokohtauksia ei ollut, päinvastoin! Olin aivan onnessani kun ei enää TARVINNUT polttaa.
Pääasia on onnitella itseään joka päivä ja näyttää pitkäänenää tupakanhimolle :) Älä usko lääketehtaiden pelottelua vieroitusoireista! Kuinkas muuten korvaushoidot myisivät? ;)
Ihan oikeasti - lopettaminen on helppoa ja positiivisella asenteella aika mahtava kokemus!
Luen vieläkin Stumopaa tähän - kirjaa, jos kovasti tekee mieli. Kohta kaksi vuotta savutonna. Ylpeä olen itsestäni.
Kohta 4 vuotta ilman :) Ensimmäisenä kyllä suosittelisin jättämään KAIKEN nikotiinin pois, pidät niillä vain riippuvuutta yllä. Kun nikotiiniriippuvuus helpottaa, se röökinhimokin pikkuhiljaa helpottaa. Itselläni meni ehkä kuukauden verran ettei enää arkena tehnyt mieli polttaa, ja ehkä noin 4 kk että edes juhlimassa ei enää tehnyt mieli. Poltin vähän alle 10 vuotta. Tsemppiä koitokseen, se palkitsee kyllä!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 23:47"]
[/quote]
On aika uhkarohkeaa tuossa vaiheessa ottaa viintä.
[/quote]Minä otin viime viikolla kolmena päivänä kaljaa. Mieli teki tupakkaa mutta periksi en antanut. En kyllä suosittele kenellekään alkuvaiheessa alkoholia. Mulla aikaisemmat lakon yritykset myös päättyneet siihen muutamaan kaljaan
Tekee monta vuotta mieli. Aloitin tupakoinnin muutamaan kertaan vaikka välissä oli 3v. Yksi baarirööki tai sikari saattaa aiheuttaa sen. Hanki joku harrastus mitä tupakointi haittaa.
Lopetuksessa avuksi väkevät pastillit. Jos alkaa tekemään liikaa mieli niin pastilli suuhun. Ei tee enää kauheesti mieli henkosia kun suussa on se pastellin "väkevyys".
Tuolla menolla tekee mieli vielä kolme vuotta.
Miksi vedät nikotiinipurkkaa nikotiiniriippuvuuteesi? Hölmö =))
Allen Carr: Stumppaa tähän