Kauhea paineentunne ylävatsalla, sattuu! Mikä minulla on?
Jatkunut jo kolmatta päivää. En voi maata selällä ollenkaan. Kipu tuntuu painolta ylävatsalla, säteilee selkään. Hengittäminen sattuu. Kipu ei ole viiltävää vaan tuntuu siltä, kuin olisin nielassut ilmapallon.
En pysty syömään. Eilen join vain vettä ja vähän mustikkakeittoa. Tänään olen juonut vain jukurttia.
Istuin tänään 6h päivystyksessä ja minut lähetettiin kotiin Rennien voimin. En helvetissä lähde takaisin, ainakaan tänään.
Mikä helpottaisi kipua?
Kommentit (17)
Sappitiehyt voi olla tukossa.
Mullakin on rakko poistettu, mutta kuiva omenasiideri ja jotkut muut ruuat ja juomat aiheuttaa edelleen jumalattoman hirveitä sappikipuja. Niihin kyllä auttaa litalgin noin puolessa tunnissa.
ne kivet tulee, kun sappineste on sakkautuvaa laatua ja kiviä ja ihan tukos voi tulla niiihin tiehyisiin. Rööri puhdistetaan sit tähystämällä. Mennään suun kautta ohutsuoleen ja tiehyisiin ja putsataan.
Käy lääkärissä. Kuulostaa kyllä pahalta närästykseltä ja refluksilta. Osta silicum tonic
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 23:06"]Ota 2 rkl oliiviöljyä omenamehun kera ja mene heti makaamaan vasemmalle kyljelle. Makaa n 20 min mahdollisimman rentona. Jos on sapesta johtuvaa kipua niin menee ohi tuolla.
[/quote]
oleksä ihan sadisti! Omenamehu ja öljyt aiheuttaa hirveitä kipukohtauksia sappivaivaisille. Vaikka olis rakko poistettu. Mua sattuu jo omenamehun ajattelukin.
Vatsakatarri eli dyspepsia oirehtii mulla juurikin noin. Omeprazolia muutaman viikon kuuri ja ruokakaupastakin saatava Silica auttaa. Ruokavalio uusiksi, säännölliseksi ja turha stressi pois.
Sappikiviäkin on mutta ne oirehtii mulla selkeästi oikealla puolella ylävatsaa.
Voi kyllä olla sappikivetkin tai refluksi sulla.. sappihan voi oireilla vaikka olisikin leikattu pois. :/
Onko ollu kostea loma? Ettei vaan mikään haimatulehdus ole...
Litalgin. Kuulostaa sappikiviltä. Mut lähetettiin päivystyksestä hullun merkintöjen kanssa pari kertaa pois, sappikivet sit löytyi vihdoin. Ihan samat oireet.
Säteileekö oikealle puolelle selkään, lapaluun alle? Noi on sappikipuja.
Mulla tulee tuollaista joskus, kun lapaluiden väliset ja rinnan alueen lihakset on tosi pahassa jumissa. Tuntuu tosi ikävältä. Lämpö auttaa ja minulla lihasrelaksantit, mutta koska en ole lääkäri, en voi tietty kenellekään mitään lääkitystä mennä suosittelemaan.
Sappikivuiksi minäkin epäilisin..
Uskoisin, että ovat sappikiviä. Minulla oli ihan hirveät kivut ja luulin kuolevani. Uskoin, että minulle oli sydänkohtaus. :D
Sappirakko on leikattu pois kolme vuotta sitten. Olen istunut kuumassa suihkussa, ei auta :( Litalginia olen ottanut sen maksimimäärän kolme jo.
Ap
Refluksitauti vois kans tehdä tota. Ite sain joskus litaginia ja somacia suoneen ja helpoti, sitten sain lähetteen tähystykseen jossa refluksi todettiin. Mulla oli ruokatorven ja vatsalaukun välinen sulkija tulehtunut ja aiheutti kivun tohon rintalastan alle. Muitta olipa mikä hyvänsä niin itsehoitona pystyt tuskin apua saamaan, eli uudestaan lääkäriin, kyllä ne sua jossain vaiheessa uskoo. Tsemiä!
Itsekin olisin veikannut sappea,mutta nyt en tiedä mitä voisi olla kun sappi on kerran poistettu. Tsemppiä ja uudelleen vaan lääkäriin että tutkivat kunnolla!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:17"]
Refluksitauti vois kans tehdä tota. Ite sain joskus litaginia ja somacia suoneen ja helpoti, sitten sain lähetteen tähystykseen jossa refluksi todettiin. Mulla oli ruokatorven ja vatsalaukun välinen sulkija tulehtunut ja aiheutti kivun tohon rintalastan alle. Muitta olipa mikä hyvänsä niin itsehoitona pystyt tuskin apua saamaan, eli uudestaan lääkäriin, kyllä ne sua jossain vaiheessa uskoo. Tsemiä!
[/quote]
Todennäköisesti tämä, jos on alkanut hyvin pieneltä alueelta. 2 euron kolikon kokoiselta alueelta?
Selkeä refluxi. Osta somacia apteekista.
Sappi voi oireilla vielä leikkauksen jälkeenkin tietyille ruoka-aineille, kaikilla ei kivut jää leikkuriin. Litalginia saa ottaa kuusi tablettia vuorokaudessa.
Ota 2 rkl oliiviöljyä omenamehun kera ja mene heti makaamaan vasemmalle kyljelle. Makaa n 20 min mahdollisimman rentona. Jos on sapesta johtuvaa kipua niin menee ohi tuolla.