Mitä kieliä osaat?
Vähempikin otetaan mukaan. Itsellä kevyesti, englanti, saksa, Portugali, Italia, Ranska.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Osaan oma äidinkieltäni eli suomea.
Osaan myös ruotsia kirjallisesti kiitettävästi. Siis virkamies ruotsia. Tulen toimeen kielellä hyvin.
Englannin taitoni on natiivi, olen työskennellyt sekä Usassa että Lontoossa useita vuosia oman alani tehtävissä.
Vielä kun oppisit tilannetajun kieltä…
Sujuvasti; englanti, ruotsi, espanja, saksa
Tulen jotenkin toimeen; venäjä, ranska, thai
Tällähetkellä opiskelen vironkieltä
Toimin siis tulkkina ja kääntäjänä.
Suomi, englanti, espanja, ranska, ruotsi, saksa, italia.
Sujuvuusjärjestyksessä.
Pistäkää jotkut todisteet, että puhutte niitä kieliä, joita väitätte puhuvanne.
Erinomaiset taidot suomessa (äidinkieli), englannissa, ruotsissa, espanjassa ja saksassa.
Sujuvat italiassa ja mandariinikiinassa.
Ruotsi, englanti, saksa. Kiinaa puhun jotenkuten, mutta en kirjoita. Asuin lapsena Taiwanissa 5 vuotta ja taito meinaa unohtua, kun ei ole puhekaveria.
Suomi, englanti (kuuntelu enemmän kuin puhe) ja kontinkieli. Ruotsinkieli pakkounohdettiin, koska se perustui pakkoruotsiin.
Suomen lisäksi ruotsi, englanti, ranska, espanja. Mandariinia kokeilin joskus myös, mutta nykyään en kyllä enää muista siitä oikein mitään. Haluaisin vielä joskus opiskella italiaa ja portugalia.
Suomea, englantia, saksaa ja espanjaksi "no hablo ingles".
Suomi, ruotsi, saksa, enkku, espanja. Ranskaa yritän vähän puhua aina siellä käydessäni, mutta se on vaikeaa, kun ei ole perusopintoja, itseopiskelua vain.
Sujuva englanti, hyvä ruotsi, kohtuullinen saksa. Mua kiinnostaisi opetella ranskan, italian, espanjan ja viron kieltä.
Suomi, englanti, ruotsi, saksa ja venäjä. Suomi ja englanti ovat ainoita, jotka sujuvat "kuin vettä vaan". Noita muita ymmärrän ihan hyvin kun luen ruotsalaisia, saksalaisia tai venäläisiä lehtiä tai katson TV-ohjelmia, mutta puheentuotto takkuaa kun puheharjoittelua on vain joskus lomamatkoilla.
Jukan kieltä ja Niinan kieltä. Muiden kanssa en ole kielaroinut.
Työkielinä suomi, ruotsi, saksa, englanti, turisti ranska, ravintola italia.
Osaan oma äidinkieltäni eli suomea.
Osaan myös ruotsia kirjallisesti kiitettävästi. Siis virkamies ruotsia. Tulen toimeen kielellä hyvin.
Englannin taitoni on natiivi, olen työskennellyt sekä Usassa että Lontoossa useita vuosia oman alani tehtävissä.