Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, joilla isotuloinen mies ja olet itsekin isotuloinen

Vierailija
21.07.2014 |

mitä saat joulu- tai syntymäpäivälahjaksi? Tai minkä arvoisia lahjoja lähinnä...

Isotuloisena pidän yhteenlaskettuja bruttotuloja noin 10 000 euroa ja enemmän.

Olen itse vähän ärsyyntynyt, koska tykkään itse ostella ihan kivoja lahjoja, mutta mieheni on pihi ja saan esim. hierontalahjakortteja yms. asioita mihin kevyesti itselläni olisi varaa ilman että täytyy mitään juhlapäivää odotella sen hankkimiseksi. Minulla on kieltämättä vähän vanhanaikainen asenne näihin. Odotan, että miehen pitää vähän "lahjoa" naistaan. Mitään hyvää perustetta minulla tälle ei kyllä ole ;)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoiksi ei oikeestaan mitään. Laitetaan enemmän sitten yhteisellä päätöksellä rahaa vaikka et käydään ulkona tai ostetaan jotain suurempaa. Ekstrana mies ostaa omilla rahoillaan lähinnä haluamaansa elektroniikkaa, minä lähinnä taidetta ja vaatteita. Panostetaan palveluihin, sisustusarkkitehti., siivooja.. Lastenhoitaja. Pidempiä matkoja. Siinäpä se. Mutta ei ns. lahjapaketteja, kalliita siis.

Vierailija
2/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:16"]

Useimmiten ostamme synttäri- tai joululahjaksi karkkipussin tai jopa konvehtirasian. Synttärinä usein viedään toinen syömään, varsinkin jos on unohtanut synttärit, kuten usein käy.

Ei tuloista huolimatta ostella mitään kallista, näin ei tarvii laskella tuloja vaan voi ostaa vaikka sijoitusasunnon käteisellä kun niikseen sattuu.

[/quote]

monestiko olet unohtanut miehesi syntymäpäivän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulot viitisen tonnia, miehellä pari enemmän bruttona. Lahjojen arvo meillä yleensä satasen luokkaa, jos toisella on todella hyvä idea mielessä niin vähän enemmänkin. Eniten arvostan jos mies on kuunnellut tai jopa lukenut ajatukseni siitä mitä voisin haluta.

Vierailija
4/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla itseäänkunnioittavilla ihmisillä on pääomatuloja. Se kertoo siitä että ihminen hallitsee elämäänsä.

Vierailija
5/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:44"]Ja samaan aikaan kun urani ei kehittyisi, tippuisin tyhjän päälle.

[/quote]

Täytyykö sen uran koko ajan kehittyä? Tuskin tyhjän päälle putoat, jos tilanne pysyy samana kuin nyt.

Vierailija
6/22 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta toisillemme lainkaan lahjoja.

Vierailija
7/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi minun pitäisi olla isotuloinen jotta voin sanoa mitä suurehkotuloinen puoliso ostaa lahjaksi.

Ei yleensä mitään. Ei ostella lahjoja juhlien takia. Muuten vaan kyllä ostanyt yhden mulberryn reilun tonnin veskan ja maksanut uudet tissit.

Vierailija
8/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttotuloni ovat n. 6200, miehen tietääkseni jotain 4500, joten tämän määritelmän mukaan olemme isotuloisia vaikka yleensä av-mittakaavassa tietenkin olemmekin köyhiä.

Lahjojen suhteen olemme sopineet että lahjoja annetaan aikuisten kesken ainoastaan jos on joku erityisen hyvä idea, eli välttämättä ei mitään. Poikkeuksena joulu, jolloin olemme määritelleet aikuisille n. 20 euron hintakaton. On kiva että kaikilla on jotain paketteja eikä vain lapsilla.

Vierailija
9/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jotain koruja ja hyviä kelloja. Pääsääntöisesti ostan itse, mitä mieli tekee. En toki panisi pahakseni, jos mieskin yllättäisi joskus vaikka hyvällä laukulla, mutta hän nyt vaan ei ole sellainen.

Vierailija
10/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteenlaskettu brutto noin 11 000. Saan synttärilahjaksi parinsadan arvoisia juttuja, kuten olkalaukkuja, kirjoja, joskus olen saanut kellon tai korun. En toivo kalliita lahjoja eikä meillä niihin olisi varaakaan. Verottaja vie tuosta brutosta ison siivun, sitten pankki saa asunto- ja autolainaan melkein kaksi tonnia ja lasten elatus vie loput.

Vierailija
11/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulot nettona 12 000 ja miehellä nettona reilu 8 000. Jouluna sain mieheltä LV:n huivin, edellisenä Korsin kellon.

Vierailija
12/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:11"]

En tiedä miksi minun pitäisi olla isotuloinen jotta voin sanoa mitä suurehkotuloinen puoliso ostaa lahjaksi.

Ei yleensä mitään. Ei ostella lahjoja juhlien takia. Muuten vaan kyllä ostanyt yhden mulberryn reilun tonnin veskan ja maksanut uudet tissit.

[/quote]

Siitä syystä, että halusin vastauksia naisilta, joilla on itse halutessaan varaa ostaa omilla rahoillaan mitä haluavat.

Vierailija
13/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:28"]

Mulla tulot nettona 12 000 ja miehellä nettona reilu 8 000. Jouluna sain mieheltä LV:n huivin, edellisenä Korsin kellon.

[/quote] 

Nettona 12 K?? Pakko kysyä mitä teet työksesi? Sorry, kun olen tungetteleva.

Vierailija
14/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä, n. 60 työntekijää

Vierailija
15/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämä paskanjauhajat oikeasti juuri mitään tienaa. Ihmiset jotka rikkaita tai jotka tienaavat, niitä mahdollisimman vähän kiinnostaa setviä kenenkään kanssa rahaasioitaan. Heillä on muutakin tekemistä ja juuri siitä syystä ovat rikkaita.

Vierailija
16/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:35"]Eivät nämä paskanjauhajat oikeasti juuri mitään tienaa. Ihmiset jotka rikkaita tai jotka tienaavat, niitä mahdollisimman vähän kiinnostaa setviä kenenkään kanssa rahaasioitaan. Heillä on muutakin tekemistä ja juuri siitä syystä ovat rikkaita.

[/quote]

No mulla esim on nyt aikaa, ehkä muillakin. (Se yrittäjä)

Vierailija
17/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:11"]

[/quote]

Siitä syystä, että halusin vastauksia naisilta, joilla on itse halutessaan varaa ostaa omilla rahoillaan mitä haluavat.

[/quote]

Rahat on ihan yhteisiä voin niillä ostaa ihan mitä haluan ;)

Vierailija
18/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:11"]

[/quote]

[/quote]

Rahat on ihan yhteisiä voin niillä ostaa ihan mitä haluan ;)

[/quote]

Tämä on kiinnostavaa! Tuo toimii niin kauan kuin miehesi näin haluaa, mutta huolestuttaako sinua koskaan mitä jos...? Tämä on ihan vilpitön kysymys, eikä todellakaan arvostelua! En yhtään laittaisi pahakseni, jos minun ei tarvitsisi tehdä töitä, mutta siinä tapauksessa tuntisin varmaan olevani riippuvainen toisesta ja vähän kuin armoilla. Ja samaan aikaan kun urani ei kehittyisi, tippuisin tyhjän päälle.

Vierailija
19/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/22 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kriteerillä mekin ollaan hyvätuloisia, jos lasketaan mukaan kaikki tulonsiirrot ja pääomatulotkin.

Me ostetaan toisillemme usein noin kymppien arvoisia lahjoja. Yleensä sellaisia siis mitä varmaan ostaisi pienituloisemmatkin. 40 v lahjaksi sain mieheltäni korun (arvo lienee satoja) ja minä ostan hälle + toiselle lapselle lentoliput + hotellin ulkomaille (arvo lienee satoja).

Meillä on muutenkin omasta mielestä "kaikki", joten mitä ihmettä haluaisin lahjaksikaan mitään kallista. Se, että näen, että joku on ostettu / tehty / hankittu minua ajatellen on tärkeintä. Joskus toivonkin lahjoja ja eiköhän nimipäivälahjaksi tule sit se mun kovasti odottama BB 247 :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi