Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kk vauva ei nouse seisoma-asentoon

Vierailija
16.07.2021 |

Vasta nyt alkanut varata jalkoihinsa jonkin aikaa tuettuna. Konttaa kyllä sujuvasti ja nousee itse istumaan.

Muutenkin, ei ole koko ajan liikkeessä konttaamassa kämppää ympäri. Seuraa kyllä kontaten, kun itse vaihdan huonetta, mutta lähinnä siis silloin siirtyy paikasta a paikkaan b.

Paljon mieluummin tutkii/katselee ja kuuntelee kirjoja vaikka puolisen tuntia, samoin leikkio pitkään paikallaan leluillaan.

Pitääkö huolestua, kun ei pystyyn nousu/kävely vielä kiinnosta?

Polviseisontaan nousee kyllä silloin tällöin rahia vasten.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki tee oppikirjojen mukaan!

Ennemmin tai myöhemmin kävelee.

Kato MLL sivuilla on vinkkejä.

Vierailija
2/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse huolestua. Lähtee kyllä liikkeelle aikanaan. Suurin osa lapsista alkaa kävellä vasta vuoden täytettyään. Osa lähtee liikkeelle vasta 1,5 vuotiaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan se on syntynyt

Vierailija
4/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
5/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikanaan. Oli aika hankala tapaus kun 8 kk lähti kävelemään.

Vierailija
6/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni nousi seisomaan 1-vuotispäivänään. Ja siitä se sitten lähti...

Vierailija
7/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan sellainen kirjatoukkalapsi. Hänellä ei ole mikään kiire kävellä, kun paikallaankin näkee niin paljon elämää. Kyllä se temperamentti ja persoonallisuus näkyy jo tuossa iässä.

Vierailija
8/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vaan sellainen kirjatoukkalapsi. Hänellä ei ole mikään kiire kävellä, kun paikallaankin näkee niin paljon elämää. Kyllä se temperamentti ja persoonallisuus näkyy jo tuossa iässä.

Joo, oliskohan temperamenttia. Ite oon kanssa varovainen, rauhallinen lukutoukka.

ap

Vierailija
9/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä minun mielestä huolestua. Vauvatkin on yksilöllisiä niinkun me aikuisetkin. Mun tyttö lähti liikkeelle hitaamman puoleisesti, mutta nykyään on 2v ja todella vauhdikas tapaus.

Mun mielestä nykyään otetaan ihan liikaa paineita lasten kehittymisestä. Mulla nyt poika 4kk. Kääntyy melkein, mut pylly vielä painaa vähän liikaa eikä masulleen ihan pääse. Neuvolasta sitten annettiin ohjeet et nyt sit monta kertaa päivässä treeniä kääntymisessä niin et pyöritellään vauvaa lattialla kyljeltä toiselle. En aatellu. Toki leikin pojan kanssa normaalisti ja jumppaillaan lattialla,mutta en nyt ota paineita niin että otan asiakseni ihan monesti päivässä "treenata" vauvaa. Poika kuitenkin hienosti kasvanu, on ilonen ja reipas. Kyllä tämäkin tapaus kohta juoksee siskonsa kanssa äippää karkuun :D Iisisti vaan ja antaa lasten kehittyä omaa vauhtia :)

Vierailija
10/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, kun sinulla on ihana lapsi. Huomaatko, miten pitkäjännitteinen. Jaksaa keskittyä ja tutkia juttuja, eikä hörmyö ympäri ämpäri. Kehenkähän on oikein tullut?

Jos taas menisi sinne ja tänne kaiken aikaa , olisi varmaan adhd, eiks se ole nyt kaikilla.

Vierailija
11/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, kun sinulla on ihana lapsi. Huomaatko, miten pitkäjännitteinen. Jaksaa keskittyä ja tutkia juttuja, eikä hörmyö ympäri ämpäri. Kehenkähän on oikein tullut?

Jos taas menisi sinne ja tänne kaiken aikaa , olisi varmaan adhd, eiks se ole nyt kaikilla.

Joo, rauhallinen kyllä hän on. 💛 Kuullut miten jollain kaverien vauvoilla esim.kirjan luku ei onnistu minuuaatiakaan, kun kirjat heitetään heti käteen saatua seinälle tai syödään ne kirjat. Me katsellaan monta kertaa päivässä yhdessä kirjoja, osoitellaan ja "jutellaan" niistä yhä uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
12/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin ilman tukea 9kk iässä.

Nyt akateeminen ja vaativalla alalla asiantuntijana.

Vierailija
13/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on down...

Vierailija
14/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kaikki tee oppikirjojen mukaan!

Ennemmin tai myöhemmin kävelee.

Kato MLL sivuilla on vinkkejä.

Hyvä kun otit esille nämä Mannerheimin Lastensuojeluliiton webbisivut.   Siellä on todella paljon hyvää asiaa.  Niiden kautta voi myös kysellä asioita ja siellä on chattikin, joka tosin on jossakin vaiheessa kesää lomalla eli pois toiminnasta.

Sieltä ja Pelastakaa Lapset ry:n sivuilta löytyy todella hyviä juttuja.   Ja myös uupuneille asiaa tukiperheistä ja lastenhoitajien palveluista (jotka tosin maksullisia).

Vierailija
15/23 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelin ilman tukea 9kk iässä.

Nyt akateeminen ja vaativalla alalla asiantuntijana.

Voi Luoja mitä lässytystä!  Jotain mennyt raskaasti pieleen, kun sinulle tuli tarve tämmöisen kirjoittelemiseen.

Ei ihan esimerkillistä tuo sinun kehityksesi kun näin pitkällä tähtäysellä arvioidaan.

Vierailija
16/23 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha

Vierailija
17/23 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiìrettä

Vierailija
18/23 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään

Vierailija
19/23 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän kolhi itseään, kun oppii kävelemään myöhemmin. Moni haluaisi noin rauhallisen ja keskittyvän tenavan. 

Vierailija
20/23 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh olispa ihanaa jos oma lapsi olisi edes vähän enemmän tuollainen kuin sinun. Mun 10-kuinen on ihan jatkuvasti menossa, todellakaan ei mitkään kirjat kiinnosta pätkääkään. Pari minuuttia saattaa tutkia vaikka jotain pesulappua ja sitten se on menoa taas. Kuukauden ajan jo työnnellyt brion kärryä. Yrittää aina kiivetä sohvalle, sylissä sohvalla ei voi pitää koska yrittää nousta siitä ikkunalaudalle jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä