Onko oikeasti totta, että hiuksia ei pestä ennen värjäämistä vaikka olisi hiuslakkaa ja geeliä?
Kommentit (13)
On totta. Harjaat vain lakat ja geelit ensin pois.
Vierailija kirjoitti:
Mistä moista kuulit?
Kampaajani pesee hiukseni aina ennen värin levitystä ja olen käynyt hällä n.15v ajan.
Hiusväripakkauksen kayttöohjeessa sanotaan noin.
- ap -
Ei ole totta. Jos hiuksissa on muotoilutuotteita, ne on hyvä pestä kevyesti ennen värjäystä jotta tuloksesta tulee tasainen. Kuivaa kuitenkin vähintään kunnolla pyyhekuiviksi ennen värin laittamista jos se on tarkoitettu kuiville hiuksille. Muuten voi olla että pigmentti ei imeydy kunnolla, koska hius on jo ”täynnä” vettä.
Ihon rasva suojaa päänahkaa. Väri ei tartu ihoon.
Pesun jälkeen päänahka on kuiva ja värin kemikaalit voivat aiheuttaa voimakasta ärsytystä suojaamattomalle iholle.
Vierailija kirjoitti:
On totta. Harjaat vain lakat ja geelit ensin pois.
Jos on vain maltillisesti jotain muotoilutuotetta, voi tosiaan saada riittävän hyvin sen pois ihan kunnolla harjaamalla, mutta jos on reilummin niin kannattaa kyllä pestä ja kuivata hiukset.
Olen itse pessyt kevyesti, en ole huomannut mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Pesun jälkeen päänahka on kuiva ja värin kemikaalit voivat aiheuttaa voimakasta ärsytystä suojaamattomalle iholle.
Ei niin suurta vaataa kun kyseessä on vain sävytys. Toisaalta voi pestä vaikka aamulla, ja laittaa värin illalla, tai seuraavana päivänä. On myös yksilöllistä mitä oma iho kestää ärtymättä.
Kyllä mä aina pesen edellisenä päivänä syväpuhdistavalla shampoolla enkä sitten laita mitään muuta kuin poishuuhdeltavan kevyen hoitoaineen. Maalaisjärki sanoo mulle, että tuo on viisainta.
Eikai kukaan nyt lakkojen ja geelien päälle ala värjäämään.
Peset tukan ja muutaman päivän kuluttua vasta sävy.Jos siis haluat suojata päänahkaa.
Vastauksia tuli laidasta laitaan. Kiitos niistä.
Pesin kevyesti hiukset ja tulos on tosi nätti.
- ap -
Useampi kampaaja on värjännyt hiukseni joka toinen kuukausi viimeiset 35 vuotta. Hiuksia ei ole koskaan pesty ensin ja käytän runsaasti muotoilutuotteita. Kotivärjäyksessä kuitenkin pesisin.
Mistä moista kuulit?
Kampaajani pesee hiukseni aina ennen värin levitystä ja olen käynyt hällä n.15v ajan.