Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten voi ruoka olla Suomessa näin kallista!?

Vierailija
16.07.2021 |

Olen työtön sinkku ja rahaa meni viime kuussa ruokaan 700e. Siis kauppaan 400e, wolt ja pitsatilauksiin 200e sekä cola- ja energiajuomiin 100e. Hävytöntä! Ruoka pitäisi heti muuttaa arvonlisäverottomaksi. Mitään pirkkatuotteita en ala ostamaan ja Lidliin asti en jaksa kävellä ja siellä muutenkin näyttää monet tuotteet omituisen näköisiltä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kotiruokaa tekemällä voi kohtuullistaa ruokakuluja, vink vink

Vierailija
2/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se vasta kallistuu kun aletaan makselemaan näitä EU paketteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä aihetta katsoa peiliin. Jos on kallista, jätetään wolt - ja pizzatilaukset muille, vähennetään energiajuomia (niissäkin on kyllä Pirkan ja S-ryhmän halpikset) ja ryhdyt tekemään kotiruokaa. Työttömänä sinulla on aikaa käydä etsimässä 2e hävikkiboksit, kauppojen tarjoustuotteet ja ostat ruokaa sesonkien mukaan, jolloin ne ovat edullisia. Ehdit myös metsään hankkimaan marjoja ja sieniä, joista saat lisää ruokapöytään ja ehkä myös tienestejä. 

Vierailija
4/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono Provo. Keksi parempi tai opettele kirjottaa edes uskottavasti.

Vierailija
5/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua.

Vierailija
6/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5 on AP joka vastailee itselleen XD

Vierailija
7/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono Provo. Keksi parempi tai opettele kirjottaa edes uskottavasti.

Ei ollut provo. Tiliotteista kaikki näkyy.

Vierailija
8/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon työtön sinkku ja mulla menee max. 50e viikossa kauppaan, usein ei tuotakaan. Syön terveellistäja monipuolista kasvisruokaa. Ruokakuluni ovat siis reilusti alle puolet sinun kuluistasi. Ei taida johtua Suomen hintatasosta tämä.

Vierailija
9/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian huonot maataloustuet. Jos maataloustuet esimerkiksi viisinkertaistettaisiin nykyiseen verrattuna, niin ruoan hintaa voisi tipauttaa jo aika paljon. Samoin ALV pitäisi saada nollatasolle. Näillä toimilla hinta voitaisiin jopa puolittaa.

Vierailija
10/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cola- ja energiajuomat kannattaa heti jättää pois,koska ovat epäterveellisiä ja 100 e niihin on paljon rahaa.Nehän ovat sellaisia ,mistä voi tinkiä,koska eivät ole pakollisia.Terveys kohenee,jos ne jättää pois.

Vierailija
11/11 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidon kilpailun puute lienee perimmäinen syy. Suomessa on vallalla Keskon ja S-ryhmän muodostama oligopoli.

Henkilökohtaisella tasolla on muutamia juttuja joita voit tehdä kuluja karsiaksesi.

Kun siirryt asioimaan Lidlissä niin ruokalaskusi pienenee ja syömäsi ruoan laatu jopa paranee.

Jätä eineet hyllyyn ja valmista ruokasi hyvälaatuisista käsittelemättömistä raaka-aineista.

Osta suuria pakkauskokoja, valmista ruokaa useaita annoksia kerralla ja laita ne pakastimeen.

Käytä aina kilohintoja tuotteiden hintojen vertailuun.

Tai vaihtoehtoisesti voit mennä ravintolaan töihin, pitsat hoituvat työpaikkaruokailuna, energiajuomia et ehdi juomaan, saatikka makoilemaan kotona sohvalla ja rahaakin tulee taskuun enemmän kuin Kelasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi