Paljonko teillä kaiken kaikkiaan lähtee palkasta pois?
Kommentit (12)
Oho, paljonko sun veroprosentti on?
35,5 %. Bruttopalkkani on noin 4800 eur / kk eikä minulla ole merkittäviä vähennyksiä. En yhtään harmittele veroja. Jossain toisenlaisessa yhteiskunnassa en olisi välttämättä päässyt lainkaan yliopistoon, koska vanhemmillani oli huonot tulot. Täällä Suomessa olen kouluttanut tekniikan tohtoriksi ja saan tehdä mielekästä työtä. Lisäksi minun ei tarvitse maksaa lasteni yliopistokoulutusta.
Meillä yksi palkka jolla eletään ja siitä lähtee 1900e/kk veroihin ja muihin kuluihin. Hyvinvointi maksaa...
Brutto 3400 netto 2360,- yksinasuva nainen olen.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:26"]35,5 %. Bruttopalkkani on noin 4800 eur / kk eikä minulla ole merkittäviä vähennyksiä. En yhtään harmittele veroja. Jossain toisenlaisessa yhteiskunnassa en olisi välttämättä päässyt lainkaan yliopistoon, koska vanhemmillani oli huonot tulot. Täällä Suomessa olen kouluttanut tekniikan tohtoriksi ja saan tehdä mielekästä työtä. Lisäksi minun ei tarvitse maksaa lasteni yliopistokoulutusta.
[/quote]
Miten voi mennä kun 67 000e vuosituloilla veropros on n 30? (Espoo)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:26"]35,5 %. Bruttopalkkani on noin 4800 eur / kk eikä minulla ole merkittäviä vähennyksiä. En yhtään harmittele veroja. Jossain toisenlaisessa yhteiskunnassa en olisi välttämättä päässyt lainkaan yliopistoon, koska vanhemmillani oli huonot tulot. Täällä Suomessa olen kouluttanut tekniikan tohtoriksi ja saan tehdä mielekästä työtä. Lisäksi minun ei tarvitse maksaa lasteni yliopistokoulutusta.
[/quote]
[/quote]
Veroprosenttini on 29,5, mutta tuohon päälle tulee vielä palkansaajan eläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja noin 6 prosenttiyksikköä. Ymmärsin ap:n kysymyksen (verot ym. lukien) nimenomaan niin, että myös nämä vähennykset haluttiin mukaan.
4
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:29"]
[/quote]
[/quote]
Veroprosenttini on 29,5, mutta tuohon päälle tulee vielä palkansaajan eläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja noin 6 prosenttiyksikköä. Ymmärsin ap:n kysymyksen (verot ym. lukien) nimenomaan niin, että myös nämä vähennykset haluttiin mukaan.
4
[/quote]
Ok :)
Brutto 3500, netto 2500. Yksi lapsi, Espoo
No nyt loppui työsuhde, mutta kun ansaitsin 1650-1700 kuussa, käteen jäi noin 1300. Ihan kohtuullista mielestäni. Kohta etsin uuden työn, bruttona tulee luultavasti jotain 900. Toivon, että veroprosentti laskee huomattavasti... Muuten en elä.
40%