Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jollain voi olla veroprosentti vaikkapa 13?

Vierailija
21.07.2014 |

Luin sen täältä. Sehän on tosi pieni summa liksasta otettavaksi, haluan myös!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, itse luonnollisestikin laskin tuon prosenttini niin ettei jäännösveroa tule olemaan. Tuolla prossalla menen nyt loppuvuoden ja uusi katsaus sitten ensihelmikuuksi kun eri summat, mutta ei tuo vero%ni silloinkaan kovin paljoa nouse.

-5-

Vierailija
22/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä oli 13%... Pienehkö palkka ja pitkä työmatka..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:02"]Joo, mulla työtulo kuukaudessa vajaa viiskymppiä ja vero% 28[/quote]

No ketös tästä voidaan syyttää?

[/quote]

Miksi pitäis ketään syyttää??

Vierailija
24/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veroprossa on tällä hetkellä 6. Olen opiskelija, ja laittanut verokorttiin tulorajaksi sen, mitä KELA sallii mun tienata ilman, että perii opintotukia takaisin. Ja tuloraja paukkuu varmaan ensi palkan tullessa, eipä tarvi syksyllä tehdä töitä opiskeluiden ohessa.

Vierailija
25/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Veroprosentti voi olla ihan mikä tahansa, voit sen ihan itse määritellä.. ihan vapaasti voit laskea omasikin siihen kolmeentoista, mutta varaudu maksamaan jäännösveroa :) En ymmärrä miten tämä ei voi mennä jakeluun! Veroprosentilla ei ole mitään tekemistä lopullisen verotuksen kanssa."

"Ehei, et voi laskea veroprosenttiasi itse. Nostaa voit tietenkin".

Ja miksei voisi?  - Maksaa mätkyjä sitten "vähän" enempi, mahdollisesti vielä korkokojen kanssa.

Vierailija
26/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:04"]

Veroprosentti voi olla ihan mikä tahansa, voit sen ihan itse määritellä.. ihan vapaasti voit laskea omasikin siihen kolmeentoista, mutta varaudu maksamaan jäännösveroa :) En ymmärrä miten tämä ei voi mennä jakeluun! Veroprosentilla ei ole mitään tekemistä lopullisen verotuksen kanssa.

[/quote]

Ehei, et voi laskea veroprosenttiasi itse. Nostaa voit tietenkin.

[/quote]

Totta hitossa voit laskea, helpostikin! Tilaamalla uuden verokortin. Palkanlaskentaan voit toki ilmoittaa isomman prosentin, mutta et alempaa. 

Vierailija
27/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:04"]

Veroprosentti voi olla ihan mikä tahansa, voit sen ihan itse määritellä.. ihan vapaasti voit laskea omasikin siihen kolmeentoista, mutta varaudu maksamaan jäännösveroa :) En ymmärrä miten tämä ei voi mennä jakeluun! Veroprosentilla ei ole mitään tekemistä lopullisen verotuksen kanssa.

[/quote]

[/quote]

Kyllä voit jos vain syötät tarpeeksi vähennyksiä siihen laskuriin ja tilaat uuden verokortin

Vierailija
28/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on veroprosentti 14 ja tulot n. 40 000/vuosi. Työpaikka sijaistee sellaisessa paikassa, ettei sinne pääse julksisilla, joten saan täyden vähennyksen oman auton käytöstä. Lisäksi on asuntolainaa, joka myös vähentää veroprosenttia. Ja tämän prosentin olen käynyt laskettamassa verotoimistossa, joten se on myös lopullinen koko vuoden ajalle.

Vierailija
29/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vero% 5,5, bruttopalkka 1100e/kk.

Vierailija
30/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:02"]Joo, mulla työtulo kuukaudessa vajaa viiskymppiä ja vero% 28[/quote]

No ketös tästä voidaan syyttää?

[/quote]

Miksi pitäis ketään syyttää??

[/quote]

No varmaan pitäis näillä tiedoilla katsoo peiliin jos maksat 28% veroja 50 tuloista

Vierailija
31/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asuntolainaa, opintolainaa, työmatkakuluja, ammattiliiton jäsenmaksuja, eläkesäästän ja tein keittiöremontin jossa työllistin kirves- ja sähkömiehen. Siinä vähennyksiä, joilla saa verohelpotusta ja veroprosentin noin 12%. Bruttotulot on yli 40 000 euroa/vuosi.

Vierailija
32/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:13"]

[/quote]

[/quote]

Totta hitossa voit laskea, helpostikin! Tilaamalla uuden verokortin. Palkanlaskentaan voit toki ilmoittaa isomman prosentin, mutta et alempaa. 

[/quote]

No joo, onnistuuhan se kun valehtelee vuositulonsa puolta pienemmäksi ja tilaa uuden verokortin. Onhan se alentaminen silloin toki mahdollista. Mutta onhan verokortissa joko kk tai vuositulorja, jonka jälkeen työnantaja käyttää lisäveroprosenttia eli ei se alentaminen ihan noin vain onnistu.

Vierailija
33/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7% veroprosentti. Ja joka vuosi on tullut vielä veronpalautustakin joitakin satasia :) Opiskelija olen ja ansiotulot olleet jotain 4000-6000 euroa vuosittain.

Vierailija
34/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No joo, onnistuuhan se kun valehtelee vuositulonsa puolta pienemmäksi ja tilaa uuden verokortin. Onhan se alentaminen silloin toki mahdollista. Mutta onhan verokortissa joko kk tai vuositulorja, jonka jälkeen työnantaja käyttää lisäveroprosenttia eli ei se alentaminen ihan noin vain onnistu.

[/quote]

Sit kun raja menee täyteen tilaat uuden verokortin ja toimitat työnantajalle. hyvin yksinkertaista.

Vierailija
35/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä tulot kuussa n.3500 ja veroprosentti 4,5%. Meriverokortti on kiva.

Vierailija
36/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:06"]

No meillä pieni palkkaisilla. Katsos kun kaikki eivät ole akateemisia ihmisiä, tuliko yllätyksenä?

[/quote]

Tähän on kyllä pakko sanoa, että valitettavasti usein ne ovat juuri akateemisia jotka ovat pienipalkkaisia. Esim. museoala.

Vierailija
37/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:06"]

No meillä pieni palkkaisilla. Katsos kun kaikki eivät ole akateemisia ihmisiä, tuliko yllätyksenä?

[/quote]

Tähän on kyllä pakko sanoa, että valitettavasti usein ne ovat juuri akateemisia jotka ovat pienipalkkaisia. Esim. museoala.

[/quote]

Joillain akateemisilla aloilla on toki pieni palkka, mutta"usein" on vähän väärä yleistys. Ihan selkeästi kuitenkin palkka kulkee pääsääntöisesti käsikädessä koulutuksen kanssa, ja akateemisilla siis on kyllä keskimääräisesti ne hyvät palkat. Oikeustiede, lääketiede, kauppatiede, eri alojen asiantuntijat jne.

Vierailija
38/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:06"]No meillä pieni palkkaisilla. Katsos kun kaikki eivät ole akateemisia ihmisiä, tuliko yllätyksenä?

[/quote]

Mulla on ollut akateemisenakin ollut veroprosentti jotain 10 (tosin tein silloin töitä vaan yhtä opetushommaa muutaman tunnin viikossa, eikä mulla ollut muita tuloja).

Vierailija
39/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:13"]

[/quote]

[/quote]

Verokortilla ei ole yhtään mitään vaikutusta veroprosenttiin!!!

Sillä voi vaikuttaa ainastaan ennakonpidätysprosenttiin!!!

Vierailija
40/40 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:13"]

[/quote]

[/quote]

Verokortilla ei ole yhtään mitään vaikutusta veroprosenttiin!!!

Sillä voi vaikuttaa ainastaan ennakonpidätysprosenttiin!!!

[/quote]

No eiköhän tässä puhuta samasta asiasta kumminkin