Miehen mielestä kylpytakki on sitä varten, ettei itseään tarvitse kuivata suihkun jälkeen
Tulee vettä valuvana suihkusta kylpytakki päällä. Minun tietääkseni kylpytakki laitetaan kuivaamisen jälkeen päälle siksi, ettei nihkeää ihoa vasten tarvitse pukea vaatteita.
Kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (43)
Tiesiks et ilmakuivaus on parempi iholle ku pyyhkeellä hinkata. Itekki ruukaan kuivata vaa kasvot ja jalat ja pistän pyyhkeen hiuksiin. Muun kehon annan kuivua rauhassa ja en myöskää tiputtele vettä pitkin kämppää
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se siinä kohtaa on muidenkin asia jos vesi valuu esim. laminaatille. Se on pidemmän päälle laminaatti pilalla. Eikä sekään ole kivaa, että muiden sukat kastuu.
Nää on elämän suuria ongelmia, märät sukat
Voiko tässä asiassa olla väärässä? Eikö sitä saa käyttää kuten haluaa?
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se siinä kohtaa on muidenkin asia jos vesi valuu esim. laminaatille. Se on pidemmän päälle laminaatti pilalla. Eikä sekään ole kivaa, että muiden sukat kastuu.
Yleensä se vesi ehtii suihkun jälkeen valua jo sinne suihkun lattialle ennen kuin edes on saanut sen kylpytakin naulasta. Hiuksista vettä voi valua vähän pidempään mutta jos se valuu kylpytakille se harvoin pääsee kyllä lamitaatille asiti valumaan.
Mies kuivaa itsensä kylpytakkiin, itse käytän pyyhettä ennen kylpytakkia. Itselläni on kyse lähinnä mukavuudesta, yleensä saunan jälkeen tai vilvoitellessa tulee oltua kylpytakissa jonkin aikaa, enkä pidä märän kylpytakin nihkeydestä iholla. Miestä taas moinen ei haittaa. Molemmat ovat ihan yhtä hyviä tapoja.
Mulla on sellainen kunnon froteesta (pyyhekankaasta) tehty mummon vanha kylpytakki. Se on ihan eri asia kuin nykyiset fleece/pehmo kylpy- tai aamutakki. Kauhulla odotan, että mummon oma kuluu puhki ja en saa enää yhtä hyvää tilalle. Kaupoista saa enää tuollaisia päälle pidettäviä takkeja, kuivausteho on nollissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen kunnon froteesta (pyyhekankaasta) tehty mummon vanha kylpytakki. Se on ihan eri asia kuin nykyiset fleece/pehmo kylpy- tai aamutakki. Kauhulla odotan, että mummon oma kuluu puhki ja en saa enää yhtä hyvää tilalle. Kaupoista saa enää tuollaisia päälle pidettäviä takkeja, kuivausteho on nollissa.
Muutama kuukausi sitten ostin Prismasta kunnollisen froteekylpytakin. Miksi ne olisivat hävinneet minnekään? 😳
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein pesee kylpytakin tuolla käytöllä?
Yleensä suihkussa peseydytään, joten miten kylpytakki tuossa likaantuisi?
Oikeassa on se, joka kylpytakin omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ukko tekee samaa. Ja karvaiset jalat imee vettä ihan hirveesti, jää märkä vana laminaatille aina ja sitten ihmettelee kun lattia alkaa kupruilla. Itse en kuivaa erikseen pyyhkeeseen, kylpytakin helmalla pyyhkäisen kontit.
Froteiset kylpytossut jalkaan niin vesi imeytyy niihin.
https://www.stockmann.com/koti/kylpyhuone/kylpyhuonetekstiilit/kylpytak…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kyllä haisemaan, jos ei vähintään kerran viikossa pese.
Näin helteillä on kiva vilvoitella kun iho märkä. Jalat kuivaisin.
Kylpytakin ja aamutakin ero on juuri se, että kylpytakkiin voi kuivata. Aamutakki voi olla vaikka silkkiä, polyesteriä tai fleeceä, mutta kylpytakki on esim. froteeta, pellavaa, vohvelikangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinusta pyyhkeetkään eivät likaannu ollenkaan tuolla "logiikalla"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama kuukausi sitten ostin Prismasta kunnollisen froteekylpytakin. Miksi ne olisivat hävinneet minnekään? 😳
Hyvä kuulla. Olen hipelöinyt prismat, cm:t, tokmannit, pienemmät ketjut ja finlaysonit, mutta en ole löytänyt kunnollisia. Vanha alkaa vedellä viimeisiään. Katson vielä tarkemmin Prismasta. Kiitos vinkistä! T:mummotakki
Itse pesen kylpytakin kerran viikossa tai kahdessa. Ja teen miten milloinkin. Välillä kuivaan enemmän pyyhkeeseen, välillä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen juuri noin. Pyyhe päähän, kylpytakki päälle ja menoksi. Miksi muuten kylpytakki olisi froteeta?
Toisaalta olen vielä hetken kylppärissä suihkun jälkeen, kun hoidan ihoa ja pesen hampaita jne, joten en ihan valu ympäriinsä. Mielestäni kylpytakki imee kosteuden joka tapauksessa.
Kuinka usein peset kylpytakkisi?
Parin kuukauden välein.
Hyi hemmetti. Kuka pesee pyyhkeen parin kuukauden välein, koska tuohan on ihan sama asia kuin käyttäysi pyyhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se alkaa haista ihan kuin pyyhkeetkin.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa kylppäriin matto, johon voi kuivata jalat suihkun jälkeen.