Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kissan kanssa? apua!

Vierailija
21.07.2014 |

Minulla on siis kaksi kissaa, toinen niistä on vuosi sitten otettu löytökissa. Se on jo vanha, arvioitu ikä 12 vuotta. Kun otin kissan se, ja ensimmäinen kissani tulivat hyvin toimeen. Nyt kuitenkin löytökissa on alkanut pissiä ja paskoa ympäriinsä. Myös keittiönpöydälle. Eivät myöskään tule ensimmäisen kissani kanssa yhtään toimeen vaan tappelevat jatkuvasti. :(

Soitin paikkaan josta ostin löytökissan mutta siellä minua syyllistettiin tilanteesta ja sanottiin että vuodessa tilanne ei ole ehtinyt rauhouttua...En haluaisi kissaa kiertoo laittaa kun on niin vanhakin, olen miettinyt lopettamista. Se ei yhdistyksen mukaan sovi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:04"]Taidat olla vähän yksinkertainen?

[/quote]

Huh. Tämän otan jo henkilökohtaisesti. Ole käyttänyt kissaa jo lääkärissä mitään ei löytynyt ja eläinlääkäri kehotti odottamaan, epäili siis käytöshäiriötä.

Ap

Vierailija
42/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kissa eläinlääkäriin ja virtsanäyte tarkkaan tutkimukseen. Virtsakiteitä, -kiviä tai -tulehdusta ei voi päätellä vain kissaa ulkoapäin katsomalla, vaikka olis kuinka kokenut lääkäri. Eläinlääkäri voi myös ottaa virtsanäytteen suoraan kissan rakosta.

2) Jos käytössä puupohjainen kissanhiekka/ pelletit niin heti vaihtoon! Tilalle kunnon savesta tehtyä mikrohiekkaa paksu kerros.

3) Lisää vessoja. Vessojen lukumäärä kissojen määrä plus yksi.

4) Kuivaruoka pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa 14v. oli myös puolta vuotta aiemmin todettu eläinlääkärissä täysin terveeksi, mutta alkoi sitten kuseksia ym. Vietiin uudestaan eläinlääkäriin ja munuaiset oli paskana. Jouduttiin lopettamaan. Toinen kissani sairastui ja kuoli 13-vuotiaana. Kyllä 12-vuotias on jo sen verran seniori, että sairaudet alkaa lisääntyä. Mars eläinlääkärin pakeille!

Vierailija
44/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:58"]

Ensimmäiseksi tosiaan kannattaa sulkea pois mahdolliset sairaudet. Vaadi kunnon kattava tutkimus. Noin vanhalta kannattaa katsoa röntgenillä niveletkin, sillä kissojen nivelrikko on tosi yleistä ja kissa saattaa stressata kipuja. Tämä saattaa aiheuttaa virtsavaivoja, sillä kissa stressaa virtsarakollaan.

Jos kuitenkaan lääkärissä ei löydy mitään, voi kyse olla sittenkin käytöshäiriöstä tai kahden kissan välisistä kemioista. Jos paikkakunnallasi ei ole kissoihin erikoistunutta lääkäriä, voi sellaiselle myös soitella ja kysellä vinkkejä (Helsingissä esim Felina).

Joku muukin kyseli jo kissojen vessoista. Kuinka monta niitä on ja millä kuivikkeella? Joskus vessojen lisääminen voi auttaa (suositus on kissojen lukumäärä + yksi, eli yhdelläkin kissalla tulisi olla ainakin kaksi vessaa), samoin eri hiekkoja voi kokeilla. Feliwayta lähtisin myös teidän tilanteessa ensiavuksi testaamaan.

Toivottavasti kissasi ongelma selviää!

Tulethan ilmoittamaan, miten sitten kävi? :)

[/quote]

Yksi "sairauden" muoto on kehittää eläimen pidosta tällaista "rahastustiedettä". Kuinka paljon saadaan uppoamaan johonkin kattiin? Maalaisjärki käteen.

[/quote]

Juuri näin. Mitähän kaikki kissanomistajat tekivätkään ennen "Felinaa" tai "Feliwayta"?  Oi voi sentään!

[/quote]

Kollille "feliamour" potenssilääkettä ja tyttökisulle "felilack" kissankynsilakkaa?

Vierailija
45/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:22"]

Hmm...kissa ehkä sairas ja sinä soitat paikkaan, josta sen hankit...Eikö kuintekin oikea paikka ole lääkäri.

[/quote]

Niinpä! Samalla logiikalla voisi viedä ihmislapsen takaisin synnytyslaitokselle, jos se sairastuu tai ei käyttäydykään niin kuin haluaisi. "En haluakaan tätä lasta, en tiennyt että lapsi voi sairastua ja aiheuttaa kuluja ja että lasta pitäisi hoitaakin, vuoden olen ollut kärsivällinen ja lapsi on kyllä muuten ihana, joten voiko sen palauttaa kiitos".

Vierailija
46/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:22"]

Hmm...kissa ehkä sairas ja sinä soitat paikkaan, josta sen hankit...Eikö kuintekin oikea paikka ole lääkäri.

[/quote]

Niinpä! Samalla logiikalla voisi viedä ihmislapsen takaisin synnytyslaitokselle, jos se sairastuu tai ei käyttäydykään niin kuin haluaisi. "En haluakaan tätä lasta, en tiennyt että lapsi voi sairastua ja aiheuttaa kuluja ja että lasta pitäisi hoitaakin, vuoden olen ollut kärsivällinen ja lapsi on kyllä muuten ihana, joten voiko sen palauttaa kiitos".

[/quote]

Juuri tätä inhoan, myös yhdistyksen osalta. En ole missään vaiheessa ollut palauttamassa kissaa takaisin. Olen mielestäni ollut enemmän kuin kärsivällinen, mutta nytkun se kusee pöydille, sohville yms en jaksa enää. Olen nyt varannut eläinlääkärin kissalle ja toivon että syy on hoidettavissa. Edellisen kerran jälkeen vain oletin että ongelma käytöksessä. Toivon että vaiva on hoidettavissa ja kissa tulee lääkäristä takaisin kotiin.

Ap

Vierailija
47/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidätkö yhtään kissan taustoja? Onko saanut mennä ulkona vapaana ennen löytöeläintaloon tuloa ja ei tämän takia totu sisäkissana oloon ja osoittaa tämän paskomalla ympärinsä. Tuli vaan mieleen tälläinenkin vaihtoehto.

Vierailija
48/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:17"]Teidätkö yhtään kissan taustoja? Onko saanut mennä ulkona vapaana ennen löytöeläintaloon tuloa ja ei tämän takia totu sisäkissana oloon ja osoittaa tämän paskomalla ympärinsä. Tuli vaan mieleen tälläinenkin vaihtoehto.

[/quote]

Sen verran tiedän, että oli vapaana saanut olla ja karannut useasti. Olen huomannut että tykkää olla ulkona, vapaaksi en tausta vuoksi ole uskaltanut päästää. Mutta olen antanut pitkällä narulla olla pihalla ja valjailla käyttänyt tutkimassa ympäristöä

Ap

Vierailija
49/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko tappelut toisen kissan kanssa minkälaisia? Kumpi yleensä aloittaa tappelut? On myös mahdollista, että vanhempi kissa tuntee olonsa uhatuksi nuoremman kissan osalta ja yrittää sen takia vahvistaa reviiriään merkkaamalla.

Vierailija
50/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:47"]Ovatko tappelut toisen kissan kanssa minkälaisia? Kumpi yleensä aloittaa tappelut? On myös mahdollista, että vanhempi kissa tuntee olonsa uhatuksi nuoremman kissan osalta ja yrittää sen takia vahvistaa reviiriään merkkaamalla.

[/quote]

En ole ehtinyt ikinä näkemään. Eivät tappele jos olen samassa huoneessa.

Ap

Vierailija
51/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:22"]

[/quote]

[/quote]

sä olet kyllä harvinaisen tyhmä...

Vierailija
52/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap vieläkään vastannut kissojen vessoja ja kuivikkeita koskeviin kysymyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan