Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kissan kanssa? apua!

Vierailija
21.07.2014 |

Minulla on siis kaksi kissaa, toinen niistä on vuosi sitten otettu löytökissa. Se on jo vanha, arvioitu ikä 12 vuotta. Kun otin kissan se, ja ensimmäinen kissani tulivat hyvin toimeen. Nyt kuitenkin löytökissa on alkanut pissiä ja paskoa ympäriinsä. Myös keittiönpöydälle. Eivät myöskään tule ensimmäisen kissani kanssa yhtään toimeen vaan tappelevat jatkuvasti. :(

Soitin paikkaan josta ostin löytökissan mutta siellä minua syyllistettiin tilanteesta ja sanottiin että vuodessa tilanne ei ole ehtinyt rauhouttua...En haluaisi kissaa kiertoo laittaa kun on niin vanhakin, olen miettinyt lopettamista. Se ei yhdistyksen mukaan sovi.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä eläinlääkäriin ja pyydä konsultaatioapua

Vierailija
2/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että kissa on sairas. Se on löytöeläinkodin mukaan tullut hyvin kaikkien muiden kissojen kanssa toimeen ja kuulema on ollut täysin sisäsiisti, joten vika on minussa.

Saattaa kusta yhtäkkiä alleen, keittiöntasoille esimerkiksi. Koko talo haisee.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sanoa suoraa vai...pitääkö hurskastella?!

Vierailija
4/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sanoa suoraan!

Ap

Vierailija
5/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyllistäisi tässä ap:tä. Todella hienoa, että hän on ottanut vanhan löytökissan. 

Minäkin luulen, että kissa on sairas. Toinen vaihtoehto on jonkinlainen valtataistelu kahden kissan kanssa, jossa tekemällä näkyvälle paikalle jätökset kissa osoittaa valta-asemansa toiseen kissaan nähden. Kannattaa konsultoida eläinlääkäriä, ja kertoa mikä tilanne todella on, että koko koti haisee. 

Vierailija
6/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita eläinlääkärille, ja vie kissa sinne tarkastukseen. Itsellä on yksi kolmesta löytökissa, ja ihanampaa saa hakea. <3

Vierailija
7/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:10"]

Saa sanoa suoraan!

Ap

[/quote]

Kitalakilaukaus kissalle! Ei tuollainen ole kissankaan arvoista elämään. Mitä yhdistys voi tehdä, jos asianmukaisesti lopetat kissan. Lähettää sormenkatkojat ovelle?! Asioissa voi ihan maalaisjärkeänkin käyttää.

Vierailija
8/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:13"]En syyllistäisi tässä ap:tä. Todella hienoa, että hän on ottanut vanhan löytökissan. 

Minäkin luulen, että kissa on sairas. Toinen vaihtoehto on jonkinlainen valtataistelu kahden kissan kanssa, jossa tekemällä näkyvälle paikalle jätökset kissa osoittaa valta-asemansa toiseen kissaan nähden. Kannattaa konsultoida eläinlääkäriä, ja kertoa mikä tilanne todella on, että koko koti haisee. 

[/quote]

Kissa on kyllä todella ihana, mutta kohta olen vuoden tätä hommaa katsellut. Kärsivällinenkin olen ollut.

Ap

Vierailija
9/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:10"]

Saa sanoa suoraan!

Ap

[/quote]

Kitalakilaukaus kissalle! Ei tuollainen ole kissankaan arvoista elämään. Mitä yhdistys voi tehdä, jos asianmukaisesti lopetat kissan. Lähettää sormenkatkojat ovelle?! Asioissa voi ihan maalaisjärkeänkin käyttää.

[/quote]

Jotenkin oltiin siellä niin loukkaavia. Yhtäkään kissaan en enää mistään yhdistyksestä ota. Aika selvä viesti oli, että en saisi lopettaa kissaa vaan se pitäisi viedä takaisin. Minä olen aiheuttanut kissan käytöksen..

Ap

Vierailija
10/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie eläinlääkäriin? Vaan täällä kitiset. Ongelma loppuu kun lääkäri joko löytää vian ja hoidon tai lopettaa kissan. Niin helppoa!

Vierailija
11/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...kissa ehkä sairas ja sinä soitat paikkaan, josta sen hankit...Eikö kuintekin oikea paikka ole lääkäri.

Vierailija
12/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:21"]Miksi et vie eläinlääkäriin? Vaan täällä kitiset. Ongelma loppuu kun lääkäri joko löytää vian ja hoidon tai lopettaa kissan. Niin helppoa!

[/quote]

Käytin melkein puoli vuotta sitten ja selvää vikaa ei löytynyt. Käytän kyllä nyt uudestaan.

Ap

Vierailija
13/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:10"]

Saa sanoa suoraan!

Ap

[/quote]

[/quote]

Jotenkin oltiin siellä niin loukkaavia. Yhtäkään kissaan en enää mistään yhdistyksestä ota. Aika selvä viesti oli, että en saisi lopettaa kissaa vaan se pitäisi viedä takaisin. Minä olen aiheuttanut kissan käytöksen..

Ap

[/quote]

No eipä ne siellä yhdistyksessä tiedä, ja varmaan saavat yhteydenottoja ihmisiltä, jotka on vaan kyllästyneet kissaan, ja haluaa ilmaisen lopetuksen. Ota yhteys eläinlääkäriin. Hän on AINUT, joka tietää.

Vierailija
14/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:22"]Hmm...kissa ehkä sairas ja sinä soitat paikkaan, josta sen hankit...Eikö kuintekin oikea paikka ole lääkäri.

[/quote]

Soitin sinne ilmoittaakseni asiasta. Kun silloin pyysivät kertomaan kissan kuulumiset ja jos yhteiselo ei onnistuisi.

Ap

Vierailija
15/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla stressiä, jokin sairaus tai näiden yhdistelmä. Hakeutuuko kissa ihmisten seuraan vai vetäytyykö omiin oloihinsa? Syökö ja juoko normaalisti? Millainen ruokavalio kissalla on (syökö märkäruokaa vai kuivaruokaa)? Onko se uros vai naaras? Miten paljon teillä on hiekkalaatikoita ja miten ne on sijoitettu? Kuinka iso asuntonne on?

Kyse saattaa olla virtsavaivoista, jotka ovat hyvin tavallisia kissoilla ja tavattoman kivuliaita. Vie kissa lääkäriin ja kerro mieti valmiiksi noita kysymyksiä joita kirjoitin.

Vierailija
16/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelisin ottamaan yhteyttä eläinlääkäriin. Jos kissalla on vaikka kipuja ja huono olo, se saattaa käyttäytyä noin toista kissaa kohtaan. Jätösten tekeminem mihin sattuu voi olla mielenosoitusta, reviirin ja "pomo"-aseman näyttämistä tai vaikkapa vaikeutta pidättää tarpeitaan. Se ongelma voi olla siis kissan henkisellä tai fyysisellä puolella. Minä tosin veikkaan fyysistä, jos vuosi on mennyt hyvin ja mitään kummempia muutoksia elämässänne ei ole tapahtunut. Onko?

Lisäksi tuo tilanne on vaikea molemmille kissoille! Ja toki sinulle, ap.

Vierailija
17/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäkysymykseksi vielä, että millaista kuiviketta käytätte hiekkalaatikossa? T. 16

Vierailija
18/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin vanhan kissan voi jo lopettaa. Etköhän ole jo ollut tarpeeksi pitkämielinen. Minä en ainakaan katselisi enää hetkeäkään otusta, joka paskoo keittiönpöydille.

Vierailija
19/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:24"]Se voi olla stressiä, jokin sairaus tai näiden yhdistelmä. Hakeutuuko kissa ihmisten seuraan vai vetäytyykö omiin oloihinsa? Syökö ja juoko normaalisti? Millainen ruokavalio kissalla on (syökö märkäruokaa vai kuivaruokaa)? Onko se uros vai naaras? Miten paljon teillä on hiekkalaatikoita ja miten ne on sijoitettu? Kuinka iso asuntonne on?

Kyse saattaa olla virtsavaivoista, jotka ovat hyvin tavallisia kissoilla ja tavattoman kivuliaita. Vie kissa lääkäriin ja kerro mieti valmiiksi noita kysymyksiä joita kirjoitin.

[/quote]

Hyvin kiltti ja seurallinen kissa kyseessä. On vaikuttanut muuten niin terveeltä ja on lihonutkin. Parim kuukauden jälkeen käytös alkoi ja silloin käytin lääkärissä ja mitään ei ollut. Vien kyllä nyt heti uudestaan.

Ap

Vierailija
20/52 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:24"]

Se voi olla stressiä, jokin sairaus tai näiden yhdistelmä. Hakeutuuko kissa ihmisten seuraan vai vetäytyykö omiin oloihinsa? Syökö ja juoko normaalisti? Millainen ruokavalio kissalla on (syökö märkäruokaa vai kuivaruokaa)? Onko se uros vai naaras? Miten paljon teillä on hiekkalaatikoita ja miten ne on sijoitettu? Kuinka iso asuntonne on?

[/quote]

Komppi tälle. Kissalla on jokin sairaus. Eläinlääkärikäynti on paikallaan. Siellä osaavat arvioida mikä on tilanne.  Ap on ollut kyllä kärsivällinen kissan vaivan vuoksi, mutta varmasti ymmärrät nyt, ettei  se itsellään parane.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme