Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entäpä jos yläasteelle menevää lasta ei kiinnosta vaatemerkit?

Vierailija
21.07.2014 |

Tuleeko kiusatuksi tms?

Meillä poika aloittaa tläasteen nyt elokuussa ja häntä ei kiinnosta tippaakaan vaateasiat, shoppailu eikä varsinkaan ns muotivaatemerkit. En itsekään tiedä niistä paljoakaan tuon ikäisten osalta, mitä muita niitä edes on kuin jokin tennarimerkki Vans tms?

Esim ne kovalippaiset lippikset, niistä poika totesi jo joskus 5-luokalla kun kaverit niitä osti, että ovat rumia enkä sellaista päähäni laita, eikä ole laittanut.

Siitä olen kyllä pitänyt huolen että poika pukeutuu "hyvin" ja laadukkaisiin vaatteisiin, eivät ole rumia hänen vaatteensa. Hyvännäköinen raamikas kundi jolla pituuttakin jo kivasti eli 172cm, mutta nuo vaatteet ja merkit, ne on aivan evvk-linjaa.

Ja pohdin tätä koska itse en koskaan saanut mitään muuta kuin mahd halpaa ja luonnollisestikin merkitöntä vaatetta kun yläasteella olin ja sain myös kärsiä siitä, en halua sitä omalle lapselleni. Minuun ei haluttu satsata mieluusti markkaakaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että sun lapsesi tulee pärjäämään. Ehkä kiinnostuu yläasteella merkkivaatteita tai sitten alkaa kulkemaan omia polkujaan.

Mä ymmärrän sua. Mä en saanut merkkivaatteita ja kaikki oli aina jotain halpaa feikkiä ja omille lapsilleni olen ostanut aina merkkikamaa. Tosin molemmat tyttäreni käyvät nykyään ostamassa Seppälää, Henkkamaukkaa jne. ja mun on pitänyt hyväksyä se. ;-)

Pojalle olen ostanut Pumaa, Dc:tä, Conversea, mutta nekin taitavat jo olla pois muodista.

Vierailija
2/5 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei oo koskaan kiinnostanu vaatemerkit. Sama se onko kirpputorilta vai halpahallista. Aina oon kuitenki kivasti pukeutunu ja saanu kehuja vaatteistani :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika taitaa olla vähemmän pinnallinen kuin äitinsä. Jos poikaa eivät merkit kiinnosta, kuinka hän voisi tulla niistä kiusatuksikaan. Mahdollinen kiusaaminen vaatteiden osalta loppuu kyllä, kun kiusaajat huomaavat, ettei sillä ole vaikutusta.

Vierailija
4/5 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muuten ole jännä miten me äidit tehdään kaikkemme ettei omat lapset kärsi siitä mistä me ollaan kärsitty? Mulla esim. merkkivaatteiden ja lelujen osto oli ihan järjetöntä.

Sitten kun huomaa, että omat lapset vähät välittävät jostain mikä on itselle melkein kuoleman kysymys, on ihmeteltävä miten onkaan onnistunut kasvatuksessa niin hyvin eikä periyttänyt omia pelkoja ja ongelmia lapsiin. =)

Vierailija
5/5 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uskonkin että poika tulee pärjäämään, hänellä on rautainen itsetunto-ja luottamus, en oikein edes tiedä mistä hän on ne saanut ;) ehkä sitten se että kuullut päivittäin koko elämänsä ajan että on rakas, on edesauttanut asiaa..

Ts häntä ei hetkauta muiden kommentit ja tekemiset ja on erittäin pidetty ystävä ja kaveri, opettajan sanoin häntä kunnioitettiin (koko alakoulu sama kokoonpano). 

Sitä vain äitinä ja itse kaikenlaista kokeneena haluaisi ns ehkäistä mahdollisia kiusaamis"syitä", se oli varsin ikävää mutta olin kyllä muutenkin epävarma nuori tyttö joka wi kotoa eaim kehuja saanut.

ap