Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan ei ajattele mitä nämä kaikki koronasulut tekivät opiskelijoille? 2 vuotta opiskelijaelämää mennyt kohta hukkaan

Vierailija
16.07.2021 |

Emme ole saaneet nauttia opiskelijaelämästä vaan on pitänyt kökkiä kotona. Nyt kun saa hetken kesällä elää huoletonta elämää niin syyllistetään heti.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ne nytkin bilettää kuin viimeistä päivää! Nuoriso. Missä ongelma?

Vierailija
42/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on säälittänyt opiskelijat ihan tosi paljon näinä aikoina. Itse kerkesin valmistua ennen kuin korona alkoi ja melko nopeasti aloin miettimään, että tämä kyllä tuntuu varsinkin muualle muuttaneissa korkeakoulu opiskelijoissa!

Ei se baareissa juokseminen ole se juttu mitä itse säälin, vaan se opiskeluajan yhteisöllisyys mikä jää kokematta. Yhdeltä sukupolvelta jää käytännössä sukupolvi kokemus saavuttamatta. Ei pääse niille sitseille tai treeneihin yms. Pelkkää kotona yksin tekemistä. Varmasti sopii joillekin paremmin kuin toisille, mutta eipä ennenkään sinne sitseille oo ollu pakko mennä. Että todellakin ymmärrän opiskelijoita. Se, että vähän koittaa ymmärtää kaikkia ryhmiä ei ole keltään pois eikä muuta tilannetta miksikään. En vaan ihan oikeesti ymmärrä, että miksi näinä aikoina tuntuu olevan tärkeintä se, että päästään osoittelemaan sormella sitä kuka nyt olikaan syyllinen koronan leviämiseen..

Ylipäätään aina syyllisten etsiminen ratkaisun sijaan on jotenkin lapsellista...

Ja kaikki, jotka pilkkasi AP:ta, että voi nyyh kun joudut olee kotona, että isovanhempas meni sotaan. Niin hävetkää, mikä oikeus sinulla on vähätellä toisen kokemusta? Nuoren eristäminen on melkein sama kuin sen laittas sotaan, voisinpa jopa verrata. Nuoruus on sosiaalista aikaa, uusien ihmisten ja kokemusten keräämistä. Ihanaa aikaa. Itselläni on parhaimmat muistot juuri vuosilta 18-25, toki sen jälkeen on muuta elämää tapahtunut, mutta se FIILIS, koittakaapa muistella nuoruutta <3

Vertaat siis puolentoista vuoden etäopetusta kaikkine laitteineen ja sosiaalisine medioineen niiden nuorten elämään, jotka joutuivat lähtemään sotaan? Kaikki eivät sieltä palanneet elävänä takaisin, vielä harvempi fyysisesti tai psyykkisesti vahingoittumattomina. En ihan ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.

Muuten, ihanaa elämää voi elää muulloinkin kuin ikävuosina 18-25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just näin. Miljoonia kuollut, mutta "mun bileet peruttiin!".

Vierailija
44/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on säälittänyt opiskelijat ihan tosi paljon näinä aikoina. Itse kerkesin valmistua ennen kuin korona alkoi ja melko nopeasti aloin miettimään, että tämä kyllä tuntuu varsinkin muualle muuttaneissa korkeakoulu opiskelijoissa!

Ei se baareissa juokseminen ole se juttu mitä itse säälin, vaan se opiskeluajan yhteisöllisyys mikä jää kokematta. Yhdeltä sukupolvelta jää käytännössä sukupolvi kokemus saavuttamatta. Ei pääse niille sitseille tai treeneihin yms. Pelkkää kotona yksin tekemistä. Varmasti sopii joillekin paremmin kuin toisille, mutta eipä ennenkään sinne sitseille oo ollu pakko mennä. Että todellakin ymmärrän opiskelijoita. Se, että vähän koittaa ymmärtää kaikkia ryhmiä ei ole keltään pois eikä muuta tilannetta miksikään. En vaan ihan oikeesti ymmärrä, että miksi näinä aikoina tuntuu olevan tärkeintä se, että päästään osoittelemaan sormella sitä kuka nyt olikaan syyllinen koronan leviämiseen..

Ylipäätään aina syyllisten etsiminen ratkaisun sijaan on jotenkin lapsellista...

Ja kaikki, jotka pilkkasi AP:ta, että voi nyyh kun joudut olee kotona, että isovanhempas meni sotaan. Niin hävetkää, mikä oikeus sinulla on vähätellä toisen kokemusta? Nuoren eristäminen on melkein sama kuin sen laittas sotaan, voisinpa jopa verrata. Nuoruus on sosiaalista aikaa, uusien ihmisten ja kokemusten keräämistä. Ihanaa aikaa. Itselläni on parhaimmat muistot juuri vuosilta 18-25, toki sen jälkeen on muuta elämää tapahtunut, mutta se FIILIS, koittakaapa muistella nuoruutta <3

Vertaat siis puolentoista vuoden etäopetusta kaikkine laitteineen ja sosiaalisine medioineen niiden nuorten elämään, jotka joutuivat lähtemään sotaan? Kaikki eivät sieltä palanneet elävänä takaisin, vielä harvempi fyysisesti tai psyykkisesti vahingoittumattomina. En ihan ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.

Muuten, ihanaa elämää voi elää muulloinkin kuin ikävuosina 18-25.

Kas tässä näemme kommentoijan, joka vakkari palstalaisena osaa jo tahallaan väärintulkitsemisen jalon taidon.

Vierailija
45/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän ne nytkin bilettää kuin viimeistä päivää! Nuoriso. Missä ongelma?

Ei se silti opiskelijakulttuuria ole ja ei tutustuta kurssilaisiin.

Moni bilettäjä nuori on töissäkäyvä muutenkin.

Vierailija
46/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriiseistä kannattaa ottaa kaikki hyödyt irti. Itse opiskelin 90-luvun laman aikana, enkä löytänyt palkallista työharjoittelupaikkaa ja valmistuin työttömäksi, mutta ajattelin, että oli kuitenkin hyvä opiskella pahimman laman aikana. Korona-aikana taas on helppoa keskittyä itse asiaan eli opiskeluun, jolloin voi valmistua ennätysajassa ja hyvin arvosanoin. Lyhyt opiskeluaika ei määritä millään tavoin koko loppuelämää, vaan on vain pieni ajanjakso. Oma elämäni alkoi todenteolla vasta, kun löysin työpaikan ja minulla oli varaa harrastaa haluamiani asioita. Sitä kautta löysin myös paljon uusia ystäviä elämääni.

Oma nuoreni lähtee opiskelemaan syksyllä ja kannustan häntäkin ajattelemaan positiivisesti, eikä takertua vain negatiivisiin asioihin.

Vierailija
47/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se bileistä kiinni ole.

Ennen sosiaalisia kontakteja ja uusia tuttuja luennoilla, etänä yksin oman läppärin kanssa yksiössä.

2,60 euron lounas ystävien kanssa vs. yksin sohvalla jotain.

Kunnollista opetusta vs. ei hyviä IT-taitoja omaavien opettajien säätöä Moodlessa ja Zoomissa tms. ja enemmän tehtäviä kuin ennen, ei tukea muilta opiskelijoilta tai kunnolla henkilökunnaltakaan.

Ja niin edespäin. Ennen liikkuvainen ja aktiivinen elämä on vaihtanu yksin himassa istumiseen.

Vierailija
48/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ajattelen ja koen, että juuri ne nuoret ihmiset opiskeluvaiheessa ovat joutuneet maksamaan liian kovan hinnan näistä suluista ja myös syyllistämisestä. Tämä tulee varmastikin näkymään myöhemmin tämän ikäluokan ongelmina. Valitettavasti.

Valitettavasti kukaan ei voi taata kenellekään täydellistä elämää. Kaikkina aikoina on ollut vaikeuksia ja vastoinkäymisiä. Ei asioita voi aina vierittää jonkun toisen syyksi, vaan pitää ottaa myös itse vastuuta omasta elämästään.

Vierailija
49/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni, jolla on muutenkin heikko mielenterveys, ajautui täyteen psykoosiin viime keväänä 468eristyksen ja kaikkien rutiinien rikkoutumisen seurauksena. On vakavin sairastuminen lähipiirissäni ikinä.

Vierailija
50/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Opiskelijan kuuluu opiskella, ja kotonahan opiskelu sujuu parhaiten.

Eikö "opiskelijaelämää"? Juopottelua ja rilluttelua. Hyvä, että mokoma riekkuminen on loppu. Keskittykää opiskeluun!

Sössön sössön. Varo ettei nuttura löysty.

Taidat olla juoppo. Opskelut huuhtoutuneet kaljaan. Ryhdistäydy.

Vierailija
51/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se bileistä kiinni ole.

Ennen sosiaalisia kontakteja ja uusia tuttuja luennoilla, etänä yksin oman läppärin kanssa yksiössä.

2,60 euron lounas ystävien kanssa vs. yksin sohvalla jotain.

Kunnollista opetusta vs. ei hyviä IT-taitoja omaavien opettajien säätöä Moodlessa ja Zoomissa tms. ja enemmän tehtäviä kuin ennen, ei tukea muilta opiskelijoilta tai kunnolla henkilökunnaltakaan.

Ja niin edespäin. Ennen liikkuvainen ja aktiivinen elämä on vaihtanu yksin himassa istumiseen.

Tuota noin. Ihanko luulet, että tämä on ”opiskelijaelämän hukkaan menoa”? Ihan itse olet päättänyt jäädä neljän seinän sisälle, ei liity opiskeluihin tai opiskelijaelämään mitenkään.

Vierailija
52/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä, se fiilis. Ja sitähän ei korona ole miksikään muuttanut.