suku pakottaa lapsirakkaaksi
Olen kolmekymppinen parisuhteessa elävä nainen. Olen päättänyt etten halua lapsia, koska en yksinkertaisesti pidä lapsista eivätkä lapsiperhe-elämä kiinnosta minua. Vanhempani tietävät tämän. Siskoni sai ensimmäisen lapsensa pari kuukautta sitten ja nyt kaikki olettavat minua kiinnostavan kaiken maailman vauvakeskustelut, olenhan sentään täti! En enää halua käydä vanhempieni luona, sillä keskustelut ajautuvat aina siskon lapseen, joka ei välttämättä ole edes kylässä sillä hetkellä. Tällä hetkellä olo tuntuu todella hylätyltä ja siltä ettei kukaan enää välitä mielipiteistäni tai ota huomioon minun kiinnostuksen kohteita. Pitääkö minun nyt vaan alkaa väittelemään vanhempiani ja sukuni, jottei aina tuntuisi kyläilyt niin kiusallisilta?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:30"]
Lähinnä minua hämmästyttää miten kaikki perheessäni sanovat, että kyllähän sinun täytyy nyt opetella lapsista pitämään, kun olet sentään täti. Ap
[/quote]Kyllä sun sen lapsen kanssa on toimeen tultava, ei kaikista lapsista kuitenkaan tartte tykätä. Äkkiä se siitä kasvaa ja tiedä häntä vaikka saisit elinikäisen ystävän.
Ohi asian, miksi nää velakommentit on aina niin lapsellisen tuntuisia? Teinin kiukutteluun verrattavia.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:30"]
Lähinnä minua hämmästyttää miten kaikki perheessäni sanovat, että kyllähän sinun täytyy nyt opetella lapsista pitämään, kun olet sentään täti. Ap
[/quote]Kyllä sun sen lapsen kanssa on toimeen tultava, ei kaikista lapsista kuitenkaan tartte tykätä. Äkkiä se siitä kasvaa ja tiedä häntä vaikka saisit elinikäisen ystävän.
Ohi asian, miksi nää velakommentit on aina niin lapsellisen tuntuisia? Teinin kiukutteluun verrattavia.
[/quote]
Joo, jos mun 6-vuotias esikoinen osaisi jo kirjoittaa, hän voisi kertoa näin tuntemuksistaan kun tuli vauva perheeseen...
Normaali ihminen on kyllä yleensä aidosti kiinnostunut läheisistään ja esimerkiksi heidän uudesta perheenjäsenestään.
Uusi vauva sukuun vie aina huomion pois niistä aiemmista. Niin se vaan on ja on ihan normaalia. Kun lapsi kasvaa, tilanne tasaantuu ja suvussa jaksetaan puhua muustakin kuin sen nuorimmasta jäsenestä :)
Kyllä vapaaethoisesti lapsettomia voi ja kannattaa huomioida.
Kun itse tulin raskaaksi, sanoin oma-aloitteisesti vela-ystävälleni, että tule höpöttämään vauvasta. Ja jälkeenpäin ystäväni arvosti minua siitä, meillä oli ihan riittävästi muitakin keskustelunaiheita. Hän totesi, että olen pitänyt lupaukseni.
Tottakai vauva oli mukana, kun kyläilimme toistemme luona, mutta en tuputtanut vauvaa ihailtavaksi. Ystäväni suhtautui vauvaan ystävällisen neutraalisti.
En itsekään ole vauva-ihminen, tuttavien lapsetkin ovat paljon mukavempia, kun osaavat puhua ja toimia.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:30"]Lähinnä minua hämmästyttää miten kaikki perheessäni sanovat, että kyllähän sinun täytyy nyt opetella lapsista pitämään, kun olet sentään täti. Ap
[/quote]
No, etkö voi aikuisena ihmisenä sanoa ettei se nyt niin mene?