Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suku pakottaa lapsirakkaaksi

Vierailija
21.07.2014 |

Olen kolmekymppinen parisuhteessa elävä nainen. Olen päättänyt etten halua lapsia, koska en yksinkertaisesti pidä lapsista eivätkä lapsiperhe-elämä kiinnosta minua. Vanhempani tietävät tämän. Siskoni sai ensimmäisen lapsensa pari kuukautta sitten ja nyt kaikki olettavat minua kiinnostavan kaiken maailman vauvakeskustelut, olenhan sentään täti! En enää halua käydä vanhempieni luona, sillä keskustelut ajautuvat aina siskon lapseen, joka ei välttämättä ole edes kylässä sillä hetkellä. Tällä hetkellä olo tuntuu todella hylätyltä ja siltä ettei kukaan enää välitä mielipiteistäni tai ota huomioon minun kiinnostuksen kohteita. Pitääkö minun nyt vaan alkaa väittelemään vanhempiani ja sukuni, jottei aina tuntuisi kyläilyt niin kiusallisilta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uusi juttu nyt tuo vauva, isovanhemmat innoissaan. Eivätköhän ne siitä piakkoin rauhoitu.

Vierailija
2/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Tuo helpottuu ajan myötä kun lapsi kasvaa. Teeskentele tylsistynyttä, älä osallistu lapsikeskusteluun ja vaihda puheenaihetta. Kyllä he lopulta ymmärtävät vinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, sä et ole perheen vauva enää. Älä Sure, kyllä ne suakin yhä rakastaa niillä on vain uusi kiinnostava ihminen elämässä, joka kiinnostaa nyt enemmän kuin sinä. Kyllä se siitä tasaantuu.

Vierailija
4/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minäminäminä. Olen Vela. Huomatkaa kaikki minut ja minun mielipiteeni! Ikävystyn teistä muista ja vauvajutuistanne. Miksi kukaan ei ole kiinnostunut minusta? Aloitin juuri hotjoogan ja kävin luostarissa voimaantumisretriittiviikonlopussa. 

Vierailija
5/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et käy siskosi luona tai ole hänen kanssaan paljoa tekemisissä. Tuollainen asenne paistaa kilometrin päähän ja pilaa toisen ihanat muistot vauva-ajasta, puhumattakaan myöhemmistä vuosista. Eli pysyttele sinä siellä muiden lapsettomien seurassa niin ei tarvitse purnata vauvapalstalla.

Vierailija
6/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt vauva lehden keskustelu palstalla? 

Vierailija
7/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sua ei varmaan myöskään kiinnosta jos vaikka veljesi ottaa koiranpennun ja kaikki haluaa jutella aikansa siitä?

Kun sä ostat uuden auton, olkoon mikä Audi tahansa, niin älä oleta että MUUT ovat siitä kiinnostuneita eiks niin?

Vierailija
8/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et halua omia lapsia, voisit kokeilla olla innostunut täti. Se voisi olla aika kivakin juttu, että sulla olisi läheinen ja hyvä suhde lapseen, muttei mitään niitä lapsiperheen velvollisuuksia, joista et ole kiinnostunut. Uusi pieni ihminen on ihan hieno asia, jos suhtaudut siihen toisin kuin nyt. Sinun ei silti tarvitse hankkia omaa lasta.

Vierailija
9/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tällä keskustelupalstalla koska tämä on yksi Suomen suurimpia keskustelupalstoja ja kun nyt katsoin aihe vapaan otsikoita, suurin osa aiheista ei liity millään tavalla lapsiin.

Vierailija
10/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaa. Älkää nyt kiivastuko ja hyökätkö apen kimppuun.

Vierailija
11/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vauvakuumeen ensimmäinen aste -  usko minua, ajattelin samoin. Pari vuotta ja sä haluat jo omaa :-)

Vierailija
12/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen vauvalle?

Vierailija
13/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:06"]Tuo on vauvakuumeen ensimmäinen aste -  usko minua, ajattelin samoin. Pari vuotta ja sä haluat jo omaa :-)

[/quote]

Ei juma.

Vierailija
14/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät saa puhua siitä, mikä heitä kiinnostaa? Mistä teillä keskusteltiin ennen vauvaa - politiikasta, maailmankaupasta, kahvinviljelijöiden sosiaaliturvasta?

Vierailija
15/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:07"]

Olet kateellinen vauvalle?

[/quote]

Hän ON kateellinen vauvalle! :D

Vierailija
16/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:09"]

Miksi ihmiset eivät saa puhua siitä, mikä heitä kiinnostaa? Mistä teillä keskusteltiin ennen vauvaa - politiikasta, maailmankaupasta, kahvinviljelijöiden sosiaaliturvasta?

[/quote]

Kahvinviljelijöiden sosiaaliturvasta voi keskustella aina, mutta uusi lapsenlapsi/sisarenlapsi on uusi juttu

: ) Totta kai se kiinnostaa! Politiikka ja talous ja taiteet, niihin voi aina palata.

Vierailija
17/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki puhua mutta jos keskustellaan vaikka porukalla jalkapallosta, ei siihen kannata tulla kertomaan että on ottanut uuden tatuoinnin. Tilannetajua.

Vierailija
18/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ainakin yrittää myötäelää perheesi vauvaonnessa? En tarkoita, että väkisin esität lapsirakasta mutta kuuntelet vauvajuttuja tms. Ei siihen kuole. Mitähän siskosi ajattelee, kun on hänen elämänsä suurimpia tapahtumia ja sinä vain mökötät? On myös täysin ymmärrettävää että vanhempasi ovat onnensa kukkuloilla eikä se välttämättä siitä helpotu. Anna heidän nauttia lapsenlapsesta ilman että joutuvat miettimään loukkaavatko nyt SINUN tunteitasi.

Vierailija
19/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minua hämmästyttää miten kaikki perheessäni sanovat, että kyllähän sinun täytyy nyt opetella lapsista pitämään, kun olet sentään täti. Ap

Vierailija
20/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap pelkää, että kohta hän tahtomattaan liittyy vauvan ihailukuoroon ja sitten jo tikuttaa hedelmällisiä päiviä... Yleensä yhdentekevään aiheeseen suhtaudutaan välinpitämättömästi mutta ap reagoi aika vahvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme