Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatko aina juuri sitä mitä haluat?

Vierailija
16.07.2021 |

Ei nyt mitään kaviaaria ja sisäfilettä tmv. mutta jos vaikka ostat vaikka porkkanoita tai pastaa niin ostatko sitä mikä näyttää parhaalta ja on laadukkainta vai halvinta joka yhtä lailla ajaa asiansa? Vai teetkö kompromisseja?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä valitsen edullisemman jos järkevää.

T. Pihi

Vierailija
2/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan sitä mitä haluan, enkä etsi halvinta. Esimerkiksi ostan luomuporkkanoita jos ne ovat hyvän näköisiä, vaikka pussi onkin euron kalliimpi kuin tavalliset, tai ostan parsakaalipastaa jos tekee mieli, enkä halvinta rainbowta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina. Jos ei ole, jätän ostamatta. Syön lähes kaiken luomuna, aivan kaikissa tuoteryhmissä ei sitä ole kuten äyriäisissä.

Vierailija
4/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mitä haluan. Aika usein sisäfilettäkin. Kaviaarista en tykkää. Opiskeluaikana ajattelin, että olen tyytyväinen elintasooni, kun ruokakaupassa ei tarvitse katsoa hintoja. 

Vierailija
5/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta. Katson kyllä hintaa ja käyttötarkoittsa. Jos tarvitsen porkkanoita keittoon, niin ostan halvinta. Naposteluporkkanoissa taas ostan juuri sitä, mitä haluan.

Pastoissa taas en ole huomannut eroa, niin ostan halvinta.

Lihassa ostan sitä, missä paras hinta-laatusuhde.

Vierailija
6/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan mitä haluan. Aika usein sisäfilettäkin. Kaviaarista en tykkää. Opiskeluaikana ajattelin, että olen tyytyväinen elintasooni, kun ruokakaupassa ei tarvitse katsoa hintoja. 

Pappa betalar? Nostan hattua jos et ole rikkaasta suvusta.

Vierailija
7/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sitä mitä haluan. Usein tullut huomattua, että se halvempi on syystä halpaa.

Vierailija
8/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpispasta menee mömmöksi vaikka kuin osaa valmistaa. Rummoa siksi aina.

Vierailija
9/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Joissain asioissa oon pihi ja ostan aina edullisinta vaikka ero olisi vain joissain senteissä, mutta sitten saatan extempore ostaa just jotain mätiä ja blinejä tai katkarapuja. Ei oo oikein järkee näissä mun touhuissa...

Vierailija
10/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut nostamaan hattua :) Mulla on ihan hyväpalkkainen työ, asuntolaina maksettu jo aikoja sitten, lapset aikuisia ja jo omillaan. 

Vierailija
11/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut nostamaan hattua :) Mulla on ihan hyväpalkkainen työ, asuntolaina maksettu jo aikoja sitten, lapset aikuisia ja jo omillaan. 

Nostan ja ilolla! Respect!

Vierailija
12/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vain Fazerista niin ostan sitä enkä 4x halvempaa X-traa.

Vierailija
13/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ;) Tilanteeni oli toki ihan erilainen joskus 30 vuotta sitten, kun lapset olivat pieniä ja asuntolainaa ihan riittävästi yhden ihmisen maksettavaksi. 

Vierailija
14/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Arkisessa käytössä paljon käytettyjä ruokatarvikkeita ostan aina halvinta. Kun teen ruokaa vieraille, en välttämättä osta halvinta. Vaatteissa ostan itselleni edullisia vaatteita paitsi juhlakäyttöön. Lahjaksi kun ostan, satsaan laatuun - tosin, merkki ei aina ole laadun tae. Kaiken mikä on mahdollista, ostan alennusmyynnistä eli esim keväällä on lenkkareita alennusmyynneissä kun tulee uudet mallistot, ostan silloin itselleni uudet lenkkarit. Kun säästää arkisissa asioissa (esim punalaputettujen tuotteiden ilta-ale), voi juhlassa törsätä huoletta.

Vierailija
15/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan sitä, mitä haluan. Aina joudun tekemään kompromisseja rahatilanteen vuoksi.

Vierailija
16/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta koskaan sitä, mitä haluan. Aina joudun tekemään kompromisseja rahatilanteen vuoksi.

Mulla sama :( opiskelijabudjetti enkä edes juo.

Vierailija
17/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ;) Tilanteeni oli toki ihan erilainen joskus 30 vuotta sitten, kun lapset olivat pieniä ja asuntolainaa ihan riittävästi yhden ihmisen maksettavaksi. 

Tilanteet ei muutu itestään, oo vaan ylpeä ittestäs :)

Vierailija
18/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpispasta menee mömmöksi vaikka kuin osaa valmistaa. Rummoa siksi aina.

Höpsis. Käyppäs pikaiseen hakemassa opit lähimmästä vokkilasta jossa todelliset riisi-gourmet-kokit keittelevät mistä tahansa kultaa.

Vierailija
19/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin ostan halvinta jos se vaan on hyvää. Esim. omenoista ostan toisiksi halvinta kun ne on paremman makuisia.

Vierailija
20/54 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, vaikka rahasta ei ole kiinnni. Päätin jo varmaan maaliskuussa, että ensimmäisenä lomapäivänäni menen terassille ja ostan Aperolsprizin ja nautin elämästäni. 

Loma sitten alkoi ja mietin koko päivän mistä sen saisi halvalla kunnes vihdoin keksin, että voin ostaa Alkosta pienen pullon Aperolia ja ja tehdä drinkin itse. Vaimo sitten otti kädestä kiinni ja talutti kivalle, varjoisalle terassille.

Nuoruuden köyhyys on selvästi jättänyt jälkensä ja opettanut liian nuukaksi.