Nyt maistuisi raikkaat voileivät
Kumpa tuossa olisi ohut vuokaleipäsiivu, päällä ohut sipaus levitettä, kylmäsavulohi, kurkkua ja tuoretta tomaattia. Sen kanssa jääkylmä pirtelö tai smoothie sekä iso lasi raikasta kylmää vichyä.
Söisin ainakin kolme voileipää.
Tunkkainen voileipäkakku ei nyt menisi kyllä.
Kommentit (18)
Jotenkin niin vanha vitsi, mutta joku vaan jaksaa roikkua siinä.
Jos tuo on mielestäsi vitsi niin hyvän sellaisen kuullessasi tikahtuisit varmasti nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin niin vanha vitsi, mutta joku vaan jaksaa roikkua siinä.
Vieläkö sinua harmittaa, kun raikkaita voileipiäsi pilkattiin?
Isoäitini tarjosi 70-luvulla isoilla syntymäpäivillään kaikille vieraille voileipiä. Muistan vieläkin niiden ihanan maun. Oi kun olisi jossain tietoa mitä kaikkea niihin laitettiin. No, muna-anjovisleivän kyllä osaa, mutta ne muut.
Kyllä maistuisi myös ruokaisa salaatti.
Oliko tuo aloitus joku vitsi, kun voileipäkakussa voi olla kaikki nuo samat ainekset kuin voileivälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Isoäitini tarjosi 70-luvulla isoilla syntymäpäivillään kaikille vieraille voileipiä. Muistan vieläkin niiden ihanan maun. Oi kun olisi jossain tietoa mitä kaikkea niihin laitettiin. No, muna-anjovisleivän kyllä osaa, mutta ne muut.
Yhtäkkiä tajusin, että niinhän sitä ennen tehtiin. Meillä oli paljon juhlia, kun olin lapsi, ja äitini teki niihin voileipiä ja ai että ne olivat niin hyviä. Niissä oli aina jotenkin kaikki kurkut ja muut niin hienosti laitettukin. Täytyykin joskus kysellä, muistaako hän vielä mitä kaikkea voileipiin aina laitettiin. Ei niissä kuitenkaan mitään juustosiivuja ainakaan ollut.
Mä söin just raikkaita hodareita ja hyviä oli 😋
Muuten vähän noin mutta lohi oli pelkkä graavi.
just laitettiin voileipäkakku jääkaappiin tekeytymään, nälkäisimmät varastivat jo siivut... saa nähdä onko se kadonnut kokonaan ennenkuin on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Lainaan itseäni ja pitää mainita, että olen ollut häitä varten voileipätalkoissa. Se on jäänyt mieleen, että kinkkuvoileipiin laitettiin luumun puolikas. Kananmunia keitettiin hirveä määrä ja voileipätarjottimet vei suuren tilan kellarissa, kun ne säilytettiin yön yli.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, ja vieläkin satavuotissyntymäpäivillä voi olla voileipiä. Meidän mummon leivissä oli pohjana rieskaa tai ruisleipää, päällä savuporoa tai lohta, lisäksi salaatti,kurkku, tomaatti ja ehkä juustosiivukin. Nämä viimeksimainitut ruis- tai vehnäleivällä. Meillä ei mitään muna-anjovisleipiä ole koskaan nähtykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaan itseäni ja pitää mainita, että olen ollut häitä varten voileipätalkoissa. Se on jäänyt mieleen, että kinkkuvoileipiin laitettiin luumun puolikas. Kananmunia keitettiin hirveä määrä ja voileipätarjottimet vei suuren tilan kellarissa, kun ne säilytettiin yön yli.
Sori! Lainasin väärää viestiä.
Mitä raikasta tuossa on? Hammastahnaa siinä pitää olla levitteenä jos raikasta haluaa.
Minulla oli eilen ja toissapäivänä kuvailemasi kaltaisia voileipiä. Kurkun sijaan tosin oli rapeaa luomusalaattia. Ne olivat raikkaita ja terveellisiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Mitä raikasta tuossa on? Hammastahnaa siinä pitää olla levitteenä jos raikasta haluaa.
Jos olet menossa juhliin niin muista ilmoittaa ruokarajoitteestasi. Että sinulle tarjoillaan hammastahnaleipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiä tajusin, että niinhän sitä ennen tehtiin. Meillä oli paljon juhlia, kun olin lapsi, ja äitini teki niihin voileipiä ja ai että ne olivat niin hyviä. Niissä oli aina jotenkin kaikki kurkut ja muut niin hienosti laitettukin. Täytyykin joskus kysellä, muistaako hän vielä mitä kaikkea voileipiin aina laitettiin. Ei niissä kuitenkaan mitään juustosiivuja ainakaan ollut.
Persilja kruunaa leivän.
Maistuisi täälläkin ja maistuisi voileipäkakkukin. Nyt on vaan syötävä tuota makkarakeittoa, jonka eilen tein. Keitot on minun mielestäni syysruokaa, mutta pyynnöstä se keittelin.