Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertyykö osa-aikaistyöstä äitiys tukia?

Vierailija
16.07.2021 |

Elikkäs minulla ja poikaystävälläni on vuoden päästä suunnitteilla lapsen teko. Pääsin nyt syksyksi Amk:hon, mutta mietin että tekisin tänä vuonna koulun ohella amis tason töitäni kerran viikossa viikonloppuna. Kertyyköhän siitä jotain äitiystukia myös? (Kuulun PAMiin)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on äitiystuki?

Äitiyspäivärahaa kerryttävät kaikki palkkatulot. Etuudet eivät.

Vierailija
2/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulot vaikuttavat äitiyspäivärahan määrään, mutta noin vähäinen määrä töitä kyllä melko vähäisesti vaikuttaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyvä tietää! :) 

Myös sellainen kysymys että jos olen koulun ohella tuossa työssä kerran viikossa, ja sitten tulen raskaaksi ja jään äitiyslomalle, pitäisikö työnantajan maksaa minulle jotain? Tuskin kovin paljoa jos olen vaan ollut kerran viikossa töissä?

Vierailija
4/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sellainen kysymys että jos olen koulun ohella tuossa työssä kerran viikossa, ja sitten tulen raskaaksi ja jään äitiyslomalle, pitäisikö työnantajan maksaa minulle jotain? Tuskin kovin paljoa jos olen vaan ollut kerran viikossa töissä?

Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta maksaa sinulle mitään äitiyslomalle jäämisestä. Jotkut työnantajat maksavat 3 kk palkan (ja saavat sinä aikana Kelalta äitiyspäivärahan itselleen), mutta tämä taitanee koskea vakituisia työntekijöitä. Eikä ole siis mikään kaikkia aloja koskeva käytäntö todellakaan.

Vierailija
5/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa tutkia äitiyspäivärahan määräytymisen perusteita, sillä aihe taitaa olla sinulle vieras, kuten useimmille ensimmäistä lasta suunnitteleville. :) https://www.kela.fi/aitiysraha

Vierailija
6/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa tutkia äitiyspäivärahan määräytymisen perusteita, sillä aihe taitaa olla sinulle vieras, kuten useimmille ensimmäistä lasta suunnitteleville. :) https://www.kela.fi/aitiysraha

Kiitos, tutkin :)

Vierailija
7/7 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi fiksua tehdä kokopäiväisesti nyt niitä töitä ja yrittää se lapsi heti. Ja siirtää opintoja vuodella, muuten köyhyysloukku uhkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi