Puolison koira lopetetaan tänään, minä olen lähinnä helpottunut
Vertaistukea kaivataan! Koira on ollut ongelmakoira, hyökkää ihmisten kimppuun jos edes lähestyy harjan tai kynsisaksien kanssa. Ei ole antanut edes tassuja pestä. Minuakin on muutaman kerran näykkäissyt siten, että verta tullut. Kerran hyökkäsi kasvoihin, kun otin kalliit kengät suusta. Onneksi ehdin väistää, että vaan tuli naarmut. Eikä ole edes mikään taistelukoira vaan springerspanielimix. Nyt pitäisi esittää suruaikaa miehen kanssa, miten tästä selvitä, kun tekisi mieli heti vaan hävittää kaikki koiran tavarat?
Kommentit (53)
Teillä on molemmilla oikeus omiin tunteisiinne. Jos mies ihmettelee, miten voit käyttäytyä iloisesti voit vain todeta, että kukin suree omalla tavallaan eikä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa.
Toisaalta jos todella välität miehestäsi, pystynet niin halutessasi eläytymään hänen suruunsa vaikket itse surisikaan tuota koiraa. Miehelle koira on ollut perheenjäsen, ongelmallinenkin koira (ja joskus juuri sellainen) voi olla omistajalleen todella läheinen, perheenjäsen. Kun aidosti eläydyt tähän suruun, varmaan automaattisesti jää käytöksestä pois sellainen omalla hilpeydelläsi ja helpotuksellasi retostelu.
Helpoiten pääset varmaan myötätuntoon kiinni, kun annat miehen puhua aiheesta. Älä itse esitä ratkaisuja tai missään nimessä yritä etsiä kultareunuksia. Kysyt vaan, haluaako hän jutella ja annat keskustelun soljua tarjoutumalla kuuntelevaksi korvaksi. "Haluatko sanoa, mitä ajattelet?" "Kerro lisää." yms. Ja tunteisiin, sellaisiinkin, joista et ole samaa mieltä, voit vastailla että ne tunteet ovat täysin ok ja on tosi luonnollista olla surullinen.
Sitten, kuten aina kun toisella on rankkaa, pidät huolen ettet ole pelkästään hänelle tukena vaan otat omaa aikaa ja nautit omasta helpotuksen tunteestasi, pidät hauskaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea päätös, oli syy kouran käytökseen sitten mikä tahansa.
Sekarotuisessa koirassa voi tulla mukana ihan mitä tahansa, myös luonteen osalta. Ja tyhmät ihmiset vielä maksaa niistä.Sekarotuiset on terveempiä kaikin puolin.
Tämä on yleinen harhaluulo. ”Terveitä” varmaan, kun mitään vikoja ei edes tutkita 😂 Lisäksi periytyy myös huonot ominaisuudet ja sairaudet.
Anteeksi vain, mutta luulen että minulla on nyt tästä aiheesta hieman enemmän tietoa kuin sinulla.
Kerrotko vielä, miltä pohjalta tuon väitteesi enemmästä tiedosta nyt esität. Sekaroituisuus kun ei ole terveyden tae missään mielessä ja sieltä voi todellakin tulla ihan mitä tahansa ylläreitä, kun ei ole tutkittu mitään.
T. Eri
Minulla on hyvin pieni otanta, noin puolitusinaa eäinlääkäriä on sanonut, että heillä koira-asiakkaista terveimpiä ja pitkäikäisimpiä ovat olleet sekarotuiset. Omamme sekarotuinen kuoli talvella 17 vuotiaana. Elinikäeron, sekarotuisisissa ja rotukoirissa, olen huomannut itsekin lähipiirissä ja koiraharrastuksissa.
-sivusta-
Vierailija kirjoitti:
On hyökännyt myös miestä kohtaan. Mies ihmetteli, miten pystyn kuuntelee radiota ja laulaa mukana ja syödä tukevan aamupalan, eli ilmeisesti pitäisi jotenkin "halvaantua".
Ap
Onpas ikävää painostusta. Ei kai miehesi ole feministi? Sen tyyppistä käyttäytymistä on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekarotuisessa koirassa voi tulla mukana ihan mitä tahansa, myös luonteen osalta. Ja tyhmät ihmiset vielä maksaa niistä.Sekarotuiset on terveempiä kaikin puolin.
Tämä on yleinen harhaluulo. ”Terveitä” varmaan, kun mitään vikoja ei edes tutkita 😂 Lisäksi periytyy myös huonot ominaisuudet ja sairaudet.
Anteeksi vain, mutta luulen että minulla on nyt tästä aiheesta hieman enemmän tietoa kuin sinulla.
Kerrotko vielä, miltä pohjalta tuon väitteesi enemmästä tiedosta nyt esität. Sekaroituisuus kun ei ole terveyden tae missään mielessä ja sieltä voi todellakin tulla ihan mitä tahansa ylläreitä, kun ei ole tutkittu mitään.
T. Eri
Minulla on hyvin pieni otanta, noin puolitusinaa eäinlääkäriä on sanonut, että heillä koira-asiakkaista terveimpiä ja pitkäikäisimpiä ovat olleet sekarotuiset. Omamme sekarotuinen kuoli talvella 17 vuotiaana. Elinikäeron, sekarotuisisissa ja rotukoirissa, olen huomannut itsekin lähipiirissä ja koiraharrastuksissa.
-sivusta-
Sekarotuisissa on vaan se, että suurinta osaa ei tutkita millään tavoin. Juuri ja juuri pakollisissa rokotuksissa käytetään. Ja sairaudet jää piiloon, minkä johdosta voidaan sanoa että terve oli.
Itsellä taas "otantana" on, että ihan samalla lailla sekarotuisilla on ongelmia kuin rotukoirilla. Riippuen tietty, mitä rotuja sekarotuisessa on. Samalla lailla rotukoirissa on hyvin terveitä rotuja (esim. alkukantaiset) ja hyvin sairaita rotuja (esim. brakyrodut).
Pitäisi uskaltaa nostaa pyhä lehmä pöydälle heti kun se alkaa tuottaa ongelmia eli esim. puree. Se on vaikeampaa nyt, kun miehelläsi on tunteet pinnassa. Purevaa koiraa ei tarvitse kenenkään surra.
Ajattelen, että vakiintuneessa parisuhteessa pitää pystyä puhumaan omista tunteistaan suhteellisen suoraan. Ei tahallisesti loukaten, mutta ei myöskään esittäen. Kun mies ihmettelee, miten pystyt esim syömään, niin voit sanoa, että et koskaan kiintynyt miehen koiraan ja kokenut sitä perheenjäseneksi samalla tavalla kuin mies, ja että koiran hyökkäily tuntui myös hankalalta asialta elämässä. Vaikka ymmärtää, että koira oli miehelle rakas ja tärkeä, ei silti välttämättä itse koe samanlaisia tunteita. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä käsittämään tämäkin konsepti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi uskaltaa nostaa pyhä lehmä pöydälle heti kun se alkaa tuottaa ongelmia eli esim. puree. Se on vaikeampaa nyt, kun miehelläsi on tunteet pinnassa. Purevaa koiraa ei tarvitse kenenkään surra.
Pyhä lehmä pöydälle. Aika hassusti sekoitettu kielikuvia😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhä lehmä pöydälle. Aika hassusti sekoitettu kielikuvia😄
Ei tässä tapauksessa kissaakaan voi pöydälle nostaa. Koira on Suomen pyhä lehmä, näkeehän sen tästäkin aloituksesta. Ei saisi olla edes helpottunut, kun pureva koira lopetetaan. Pitäisi väkisin surra.
Vierailija kirjoitti:
Sekarotuisessa koirassa voi tulla mukana ihan mitä tahansa, myös luonteen osalta. Ja tyhmät ihmiset vielä maksaa niistä.
Haistappa sinä paska. oletko joku koiranvihaaja myrkyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
-sivusta-
Jotkut rodut ovat melko terveitä ja osaava koiraihminen saa ne elämään tosi kauan. Mutta sekarotuiset on käsittääkseni terveempiä kuin monet rotukoirat yleensä.
Ap joutas jätesäkkiin. Ja säkki kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että vakiintuneessa parisuhteessa pitää pystyä puhumaan omista tunteistaan suhteellisen suoraan. Ei tahallisesti loukaten, mutta ei myöskään esittäen. Kun mies ihmettelee, miten pystyt esim syömään, niin voit sanoa, että et koskaan kiintynyt miehen koiraan ja kokenut sitä perheenjäseneksi samalla tavalla kuin mies, ja että koiran hyökkäily tuntui myös hankalalta asialta elämässä. Vaikka ymmärtää, että koira oli miehelle rakas ja tärkeä, ei silti välttämättä itse koe samanlaisia tunteita. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä käsittämään tämäkin konsepti.
Minä antaisin sinulle kenkää. en itsekkään haluaisi estää naiseni unelmia jos ei ihan putkeen menisikään.
Ja olen elänyt kuten sanon. ihmiset on ollut isompi riesa kuin koirani ja jokaiseen se tottunut ja oppinut helposti joka ei ole ollut sille agressiivinen. ikävä kyllä ihmiset ei ole tehnyt kasvatusta mitenkään helpoksi. ihan oikeita häiriköitä on ollut.
minkähänlainen tausta teidän koiralla on? ja miten hoidatte?
No eihän sinun tarvitse mitään surevaa esittää. Sanot että ”voi että, ikävä juttu” ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekarotuisessa koirassa voi tulla mukana ihan mitä tahansa, myös luonteen osalta. Ja tyhmät ihmiset vielä maksaa niistä.Haistappa sinä paska. oletko joku koiranvihaaja myrkyttäjä.
Ei tarvi loukkaantua jos olet.
Ymmärrän täysin tilanteen! Vanhempani koira oli juuri tälläinen ja olin niin helpottunut kun koira kuoli. Monelta murheelta ja stressiltä säästytty koiran poismenon johdosta. Ei tarvitse pelätä oman koiran, lapsen tai itsen kannalta. Minuunkin koira käynyt kiinni hampaillaan aikoinaan, lapseeni ei onneksi ollenkaan ehtinyt.
Pidä koiran poismenon tunne itselläsi, turhaan muuten vain pahoitat puolisosi mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Sekarotuisessa koirassa voi tulla mukana ihan mitä tahansa, myös luonteen osalta. Ja tyhmät ihmiset vielä maksaa niistä.
Usein kyse on siitä, että koiraa ei ole kasvatettu tai totutettu eri tilanteisiin pienestä pitäen. Joskus kyse voi olla jostain sairaudesta tai iän myötä tulleesta aggressiivisuudesta (tyyliin koiradementiaa).
Rotukoirakaan ei tuo mukanaan käytöstapoja, vaan oikea kasvatus on omistajan hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: koira on hyökännyt kaikkien muiden paitsi tämän miehen kimppuun,eli koira on täysin suojelunhaluinen miestä kohtaan.
Eikä yllätä sehän ihan normaali reaktio.
Siskoni kissa karkasi pari kertaa. olin kerran käymässä ja se vahingossa pasko paitaani ja väsyksissäni suutuin. oma koira oli juuri kuollut. se karkasi kolmannen kerran eikä palannut. se tuli väärään aikaan mutta ei sen olisi pitänyt siitä kärsiä.
riipasee vieläkin.
Ehkä mies tatkoittaa, että arvostaisi, jos osoittaisit empatiaa häntä kohtaan? Vaikka ymmärrän hyvin että sinulle tämä on lähes juhlan paikka, niin kyllä mieheni suru vaikuttaisi tuossa kohtaa myös minuun. Ja kyllä minunkin mieheni oli kyynel silmässä sukulaiseni hautajaisissa, vaikka ei koskaan ollut tavannut koko sukulaista - mutta hän oli surullinen minun ja muiden läheisteni puolesta kun näki meidän murheemme.
Jos sinä olet suorastaan iloisella tuulella kun miehelläsi on vaikea päivä, niin on se minusta hieman kylmää miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta? luuletko ettei olisi mahdollisesti hyväkin koira osaavalla ihmisellä? että heti piikille.
Miksi sun pitäisi esittää mitään tunnetta miehesi koiran takia? Miehesi suree, sinä et.