Puolison koira lopetetaan tänään, minä olen lähinnä helpottunut
Vertaistukea kaivataan! Koira on ollut ongelmakoira, hyökkää ihmisten kimppuun jos edes lähestyy harjan tai kynsisaksien kanssa. Ei ole antanut edes tassuja pestä. Minuakin on muutaman kerran näykkäissyt siten, että verta tullut. Kerran hyökkäsi kasvoihin, kun otin kalliit kengät suusta. Onneksi ehdin väistää, että vaan tuli naarmut. Eikä ole edes mikään taistelukoira vaan springerspanielimix. Nyt pitäisi esittää suruaikaa miehen kanssa, miten tästä selvitä, kun tekisi mieli heti vaan hävittää kaikki koiran tavarat?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi uskaltaa nostaa pyhä lehmä pöydälle heti kun se alkaa tuottaa ongelmia eli esim. puree. Se on vaikeampaa nyt, kun miehelläsi on tunteet pinnassa. Purevaa koiraa ei tarvitse kenenkään surra.
Pyhä lehmä pöydälle. Aika hassusti sekoitettu kielikuvia😄
Ei tässä tapauksessa kissaakaan voi pöydälle nostaa. Koira on Suomen pyhä lehmä, näkeehän sen tästäkin aloituksesta. Ei saisi olla edes helpottunut, kun pureva koira lopetetaan. Pitäisi väkisin surra.
Tiedätkö miten helvetin kalliita koirat on ja kulut? nautitko aiheutuneesta kärsimyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea päätös, oli syy kouran käytökseen sitten mikä tahansa.
Sekarotuisessa koirassa voi tulla mukana ihan mitä tahansa, myös luonteen osalta. Ja tyhmät ihmiset vielä maksaa niistä.Sekarotuiset on terveempiä kaikin puolin.
Tämä on yleinen harhaluulo. ”Terveitä” varmaan, kun mitään vikoja ei edes tutkita 😂 Lisäksi periytyy myös huonot ominaisuudet ja sairaudet.
Anteeksi vain, mutta luulen että minulla on nyt tästä aiheesta hieman enemmän tietoa kuin sinulla.
Olet siis kuvauttanut koiriltasi lonkat, kyynerät, olat, selän ja polvet? Silmät on tutkittu silmäeläinlääkärin toimesta vuosittain ja nämä kaikki on kunnossa? Samoin on tehty pentueen sisaruksille ja vanhemmille? Niiden vanhemmille ja kaikille jotka koiriesi sukutaulussa esiintyvät esim.kahdeksan sukupolvea taaksepäin? Ja kaikilla on ollut kaikki priimaa? Wau!
Sen jälkeen olet tehnyt tilastot kaikista (?) rotukoirista ja verrannut sitä kaikkiin (?) sekarotuisiin? Iso työ ollut!
Niin kauan kun et ole näin tehnyt, et voi väittää mitään koiraasi terveemmäksi kuin muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi uskaltaa nostaa pyhä lehmä pöydälle heti kun se alkaa tuottaa ongelmia eli esim. puree. Se on vaikeampaa nyt, kun miehelläsi on tunteet pinnassa. Purevaa koiraa ei tarvitse kenenkään surra.
Ei tässä tapauksessa kissaakaan voi pöydälle nostaa. Koira on Suomen pyhä lehmä, näkeehän sen tästäkin aloituksesta. Ei saisi olla edes helpottunut, kun pureva koira lopetetaan. Pitäisi väkisin surra.
Tiedätkö miten helvetin kalliita koirat on ja kulut? nautitko aiheutuneesta kärsimyksestä?
ITSE VALITUT kulut... Ja mietipä vielä hetki, mitä eroa on helpottuneisuudella ja nautinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea päätös, oli syy kouran käytökseen sitten mikä tahansa.
Sekarotuisessa koirassa voi tulla mukana ihan mitä tahansa, myös luonteen osalta. Ja tyhmät ihmiset vielä maksaa niistä.Sekarotuiset on terveempiä kaikin puolin.
Tämä on yleinen harhaluulo. ”Terveitä” varmaan, kun mitään vikoja ei edes tutkita 😂 Lisäksi periytyy myös huonot ominaisuudet ja sairaudet.
Anteeksi vain, mutta luulen että minulla on nyt tästä aiheesta hieman enemmän tietoa kuin sinulla.
Olet siis kuvauttanut koiriltasi lonkat, kyynerät, olat, selän ja polvet? Silmät on tutkittu silmäeläinlääkärin toimesta vuosittain ja nämä kaikki on kunnossa? Samoin on tehty pentueen sisaruksille ja vanhemmille? Niiden vanhemmille ja kaikille jotka koiriesi sukutaulussa esiintyvät esim.kahdeksan sukupolvea taaksepäin? Ja kaikilla on ollut kaikki priimaa? Wau!
Sen jälkeen olet tehnyt tilastot kaikista (?) rotukoirista ja verrannut sitä kaikkiin (?) sekarotuisiin? Iso työ ollut!
Niin kauan kun et ole näin tehnyt, et voi väittää mitään koiraasi terveemmäksi kuin muita.
Älä nyt rotukoiran omistaja vauhkoonnu liikaa. Ihan rauhassa vaan. Peace! T: toinen terveiden seropien omistaja
Sekarotuiset piskit on usein tavattoman rumia. Mikään ei ole oikein kohdallaan. Pahimmassa tapauksessa näyttää käpylehmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla aina välillä huomaa miten muut kielelliset ilmiöt kuin sanantarkat ilmaisut ovat osalle ihan hepreaa. Vaikka puhuttaisiin koirista, kielikuva, jolla tarkoitetaan vaikean aiheen puheeksi ottamista, on ”nostaa kissa pöydälle”. Sitä ei muutella tilanteen mukaan.
sekarotuiset rakit pois vaan.
niitä ei terveystutkita. joku rahastaa niillä teettämällä pentuja. hintaan 1000 ekee per pentu. kalliita rakkeja.
veroja eivät tietysti maksa senttiäkään.
ainoastaan puhdasrotuiset koirat pitäisi sallia. niillä teetetään vuosittain terveystarkastuksia.
Minkä ikäinen koira? Miksi lopetetaan?
Rotukoiriltakin voi tulla ylläreitä.. kavereilla oli ihanalta ja hyvätapaiselta vaikuttanut koira joka sitten heidän saadessa vauvan käyttäytyi todella hyvin vauvaa kohtaan. Mutta kun vauva kasvoi taaperoksi, vaikkei erityisesti osoittanut mielenkiintoa koiraa kohtaan, jostain syystä koira ei kestänyt että lapsi alkoi kävelemään. Useita läheltä piti tilanteita kun meinasi käydä kiinni. Antoivat koiran uuteen kotiin.
jos koira käyttäytyy huonosti. useimmiten vika on hihnan toisessa päässä.
Ei tarvitse teeskennellä, itse suoraan sanoisin, tai olisin jo aikaisemmin, tehnyt tiettäväksi etten pidä kyseisestä koirasta. Liika myötäily saa miehen sitäpaitsi kenties sivuuttamaan sinun mielipiteesi koirista kokonaan ja kohta olet taas samassa tilanteessa. Itse en voisi olla suhteessa missä pitää teeskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Ap joutas jätesäkkiin. Ja säkki kaatopaikalle.
Epäasiallinen kommentti ja täysin keskustelun vierestä. En saanut sitä mielikuvaa tai lukenut kommentteja, joissa ap olisi aiheuttanut koiran vihamielisyyden ja ollut hävittämässä sitä säkissä kaatopaikalle.
Kummastelen silti vähän ap :n yleistä empatian puutetta. Vaikkei koe yhteyttä toisen menetykseen, voi silti tukea toista ja sanoa olevansa pahoillaan siitä menetyksestä. Antaa toisen surra rauhassa. Eihän se koira sitten enää ole arkipäivässä ketään vahingoittamassa tai luomassa epävarmuutta, että niin voisi taas käydä.
Ei sun tarvitse empatian vuoksi itseäsi näännyttää, silloinhan puhutaan jo sympatia sta, jos hyppäät toisen tunteen perässä, mutta ole tukena ja lähellä. Yleensä menetyksen jälkeen olisi ihana vain itkeä, kun tonne jakaa ja ehkä silittää hiuksia. Tunnet kumppanisi varmasti parhaiten tämän osalta, että mikä häntä lohduttaa :)
Veittekö koiran eläilääkäriin piikille vai ampuiko miehesi itse tuon koiran? Jos kyse on jälkimmäisestä, niin se saattaa kirpaista miestäsi vaikka olisikin ollut välttämätön toimenpide.