ihotautilääkäriä tai kosmetologia? ihon sisään koteloituvat finnit
Keväällä ihoni huononi yhtäkkiä. Olen koittanut etsiä syytä hormoonikierrosta, ruuasta ja jopa epäilty ruusufinniä. Ulkoisesta ruusufinnivoiteesta oli apua lähinnä punoitukseen muttei patteihin. Parhaan avun nyt olen saanut joka ilta käyttämästäni terva-pihka voiteesta. Patit on vähentyneet, edelleen tulee välillä sellaisia tosi kovia syvällä ihossa olevia pahkuroita joista osa ei tule ikinä märkäpää vaiheeseen. Niihin välillä jää pysyvästi kovan tuntuinen patti ihon alle. Miten ne saa pois?
Kommentit (9)
Multa just poistettiin kirurgisesti yksi tuollainen poskesta..päältäpäin näytti herneen kokoiselta mutta oli poistaessa pienen uuden perunan kokoinen.selvitellään syytä mistä nuo johtuu..kannattaa näyttää lääkärille,koska nuo on koteloituessaan tosi rasittavia.voivat tehdä fisteleitä ja sitten niitä tulee kuin sieniä sateella.yhdestä pääsee niin toista jo pukkaa viereen.mulla myös erittäin rasvainen ja paksu iho..voi johtua siitäkin että jäävät ihonalaisiksi..
Neulalla oon itse tökkinyt ja puristellut. Terveellisempi ruokavalio on auttanut ettei niitä ole enää tullut (tarpeeksi hyviä rasvoja, mahdollisimman vähän kovia eläinperäisiä). Lisäksi jätin kemikaalit kosmetiikasta ja siirryin luonnonkosmetiikkaan niin luulen silläkin olevan merkitystä.
Ei missään nimessä saa tökkiä neulalla eikä puristella!
Mulla auttoi vasta käynti ihotautilääkärillä ja monen kuukauden lääkekuuri. Ei siis kannata viivyttää sen aloittamista yhtään enempää.
Aloittaja kysyi, kuinka ne saa pois, ja puristaminen on ainoa keino, joka helpottaa nopeasti. Kerran kosmetologikin on steriilillä neulalla avannut tuollaisen "kotelofinnin" ja poistanut mömmöt.
t. nro6
Sulla on aknen vaikein muoto (kystinen akne) joka vaatii kyllä lääkityksen. Mene suoraan ihotautilääkärille. Voiteet ja kosmetologit eivät kyllä valitettavasti riitä. Hoitamattomana tuo akne jättää arpia kasvoihin.