Kipu peräsuolessa menkkojen aikaan
Ekat 2 päivää täyttä helvettiä; kamalinta on kuitenkin vihlova kipu peräsuolessa. Mistä johtuu?
Kommentit (17)
Mulla sama. Luulisin että liittyy ilmavaivoihin tai menkkaripuliin. Mulla se aina lähtee sitte ku oon saanu suolen tyhjäks.
Voi olla endometrioosia. Mulla endometrioosin selvimmät oireet on kovat menkkakivut ekoina päivinä alavatsalla ja peräpäässä. Ei voi kuvitellakaan käydä kakalla jos on maha kovalla. Kerran multa on operoitu tähystyksessä endoa poisja silloin sitä kaavittiin pois peräsuolenkin ympäriltä. Googleta endometrioosi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:38"]Endometrioosi?
[/quote]
Ei kai kaikki mahdollinen voi olla endometrioosin syytä?
Endometrioosia peräsuolessa. Tyypillistä. Oirehtii juuri menkkojen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:40"]
[/quote]
[/quote]
No kuka täällä niin on väittänyt? Mulla on diagnosoitu endometrioosi ja menkkojen aikaan kovia kipuja myös siellä peräsuolen tienoolla, ihan on tyypillinen endon oire. Tiedoksi, endometrioosi on erittäin alidiagnosoitu ja suorastaan vähätelty tauti.
Voiko se tulla neljän raskauden jälkeen? Mulla samoja oireita
Endoa voi tulla myös raskauden jälkeen.
Mulla on kanssa tuota, mutta menkkakivut ei mitenkään mahdottomat. Ei välttämättä kipuja juuri ollenkaan tai sitten sen verran, että kerran tai kaksi tarvii ottaa panadol. Pitäiskö silti epäillä endoa?
Mulla on tota joskus juuri ennen menkkoja, päivää ennen suunnilleen. Eli peffaan sattuu niin että käveleminenkin voi olla hetkittäin vaikeaa. Olen ajatellut, että se vaan kuuluu jotenkin asiaan, siihen kipupalettiin... :o
Maha ei toimi menkkojen aikana välttämättä normaalisti, voi olla ripulia, joka johtuu ummetuksesta. Peräsuolessa on niin paljon tavaraa, että painaa häntäluuta(?) ja siitä tulee vihlova kipu. Sen takia jotku suosii suolihuuhtelua menkkakipuihin :)
Mulla kans vihloi ennen aina pyllyä, kuin olisi ollut rautakanki pyllyssä. Synnytyksen jälkeen tuo katosi, niinku kivut muutenkin suurimmilta osin.
Aah, kuuluisa persesuonenveto :D mulla on samaa ja ei rajotu pelkkiin menkkoihin! Se on oikeesti ihan hirveä se vihlonta.
Mullakin on samaa. Ihan yhtäkkiä alkaa sattumaan perseeseen niin, että pomppaa ilmaan ja huutaa täyttä kurkkua. Menkkojen aikaan siis. Kakalla käynti on myös silloin tuskaa!
Endoa ei ole diagnosoitu, mutta munasarjojen ultrassa näkyi, että mulla on monirakkulaiset munasarjat. Niiden oireet ovat kai pahimmat, jos on ylipainoinen, mutta olen itse normaalipainoinen. Ehkä mulla on kans endoa, sillä menkkojen aikaan tulee myös hartiapistos. Kivaa olla nainen. :)))
Täällä myös! En ole tajunnut että se on näin yleistä!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:40"]
[/quote]
[/quote]
No kuka täällä niin on väittänyt? Mulla on diagnosoitu endometrioosi ja menkkojen aikaan kovia kipuja myös siellä peräsuolen tienoolla, ihan on tyypillinen endon oire. Tiedoksi, endometrioosi on erittäin alidiagnosoitu ja suorastaan vähätelty tauti.
[/quote]
Menin nyt vähän googlettelemaan ja pyydän anteeksi. En tiennyt, että tää on sen oire. Näköjään mullakin saattaa olla toi... Ku muutkin oireet täsmää. Mutta joo.. sori mun tietämättömyys :D
Mulla kans samaa! En ole ikinä kehdannut kysyä lääkäriltä asiasta :D
Endometrioosi?