Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kannattaa hankkia lapsia?

Vierailija
20.07.2014 |

Olen 30, kaverit tuntuvat lisääntyvän kilpaa ja olevan innoissaan asiasta. En ymmärrä, miksi. En pidä lapsista, en äe äitiydessä mitään tavoittelemisen arvoista, en halua luopua hyvästä elämästäni. Ihan kuin minulta puuttuisi jokin palikka, joka saa haluamaan lapsia kaikesta lapsiperhe-elämän huonoista puolista huolimatta. Tunnen oloni tietyllä lailla ulkopuoliseksi. Miksi niitä lapsia kannattaa hankkia? Mitä sellaista vanhemmuudesta saa, mikä tekee elämästä parempaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Ja se hehkutus... Suurin osa siitä on teeskentelyä.

Vierailija
2/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsen niin yritä saada, jos et niin älä missään nimessä.

Itse halusin ja sain, huimat yksi kpl. Sen jälkeen en enää halunnut niin ei tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, jos ei halua. Saa läheisistä läheisimoiä ihmissihteita, saa antaa, saa rakkautta, saa hellyyttä, saa srurata ja tukea ja ruokkia kasvua ja kehitystä. T. Neljän äiti

Vierailija
4/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kannattaa hankkia vain jos a) haluaa lapsia ja b) haluaa elää lapsiperhe-elämää. Muussa tapauksessa ei missään nimessä kannata.

Vierailija
5/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hankita, ne tulee.

Vierailija
6/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tytär joka oli täysi vahinko. Hänen isänsä kanssa suhde veteli ihan viimeisiään ja sittenhän se loppuikin. Jäin yh:ksi. Monta vuotta meillä oli hurjan vaikeaa, tyttö huusi ja huusi, ei ollut koskaan tyytyväinen. Alle kouluikäisenä hän oli suoraan sanottuna KAMALA ja itkin öisin miksi olin niin uskomattoman typerä että pidin hänet. Kaduin todella syvästi valintaani.

Mutta nyt! Tytär on koululainen ja koulussa hän on reipastunut valtavasti. Hän on todella ahkera ja kiltti. Hän auttaa mua kotitöissä, pitää kaupassakäymisestä yms. Hän käyttää näppärästi tietokoneita, pesee mun autoni, opetteli juuri tankkaamaan, lähtee kanssani lenkille, tekee mieluusti ruokaa jne. Hänellä on hauskoja ajatuksia ja voi miten kaunis hän on. Tyttö on loistava nykyään kaikessa mitä tekee, hän tanssii, laulaa ja liikkuu innoissaan. Itkettää kun ajattelee minkä työn tein ja mitä olen saanut aikaan! Ei minulla olisi elämää ilman häntä. Hän on mun kaikkeni. Hän on ikäänkuin kaikkea sitä hienoa mitä en itse koskaan ollut enkä tule olemaankaan. Ei todellakaan kaduta enää, päinvastoin hävettää kamalat ajatukseni ja häpeän että ajattelin niin enkä ansaitse tätä upeaa lasta. Ei tätä voi käsittää vieläkään pieni ihminen.

t. 8v. Tyttären onnellinen ja ylpeä äiti

Vierailija
7/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:42"]

Mulla on tytär joka oli täysi vahinko. Hänen isänsä kanssa suhde veteli ihan viimeisiään ja sittenhän se loppuikin. Jäin yh:ksi. Monta vuotta meillä oli hurjan vaikeaa, tyttö huusi ja huusi, ei ollut koskaan tyytyväinen. Alle kouluikäisenä hän oli suoraan sanottuna KAMALA ja itkin öisin miksi olin niin uskomattoman typerä että pidin hänet. Kaduin todella syvästi valintaani.

Mutta nyt! Tytär on koululainen ja koulussa hän on reipastunut valtavasti. Hän on todella ahkera ja kiltti. Hän auttaa mua kotitöissä, pitää kaupassakäymisestä yms. Hän käyttää näppärästi tietokoneita, pesee mun autoni, opetteli juuri tankkaamaan, lähtee kanssani lenkille, tekee mieluusti ruokaa jne. Hänellä on hauskoja ajatuksia ja voi miten kaunis hän on. Tyttö on loistava nykyään kaikessa mitä tekee, hän tanssii, laulaa ja liikkuu innoissaan. Itkettää kun ajattelee minkä työn tein ja mitä olen saanut aikaan! Ei minulla olisi elämää ilman häntä. Hän on mun kaikkeni. Hän on ikäänkuin kaikkea sitä hienoa mitä en itse koskaan ollut enkä tule olemaankaan. Ei todellakaan kaduta enää, päinvastoin hävettää kamalat ajatukseni ja häpeän että ajattelin niin enkä ansaitse tätä upeaa lasta. Ei tätä voi käsittää vieläkään pieni ihminen.

[/quote]

Joo, minulle ei kävisi näin. -ap

Vierailija
8/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:32"]

Lapsia kannattaa hankkia vain jos a) haluaa lapsia ja b) haluaa elää lapsiperhe-elämää. Muussa tapauksessa ei missään nimessä kannata.

[/quote]

Ok. Miksi sitten joku voisi haluta näitä asioita? Millä tavalla omasta elämästä tulee parempaa, kun siihen lisätään lapsi ja vähennetään omaa aikaa, vapautta, käyttörahaa jne? -ap

Vierailija
9/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:32"]

[/quote]

Ok. Miksi sitten joku voisi haluta näitä asioita? Millä tavalla omasta elämästä tulee parempaa, kun siihen lisätään lapsi ja vähennetään omaa aikaa, vapautta, käyttörahaa jne? -ap

[/quote]

Saadaan se elämä ja perhemuoto, jossa halutaan elää. Jos halutaan elää perheessä, jossa on lapsia, se riittää. Jos ei halua, siinä ei ole mitään järkeä. 

Vierailija
10/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:42"]

[/quote]

Joo, minulle ei kävisi näin. -ap

[/quote]

Älä sitten hyvä ihminen hanki lapsia. 

Vierailija
11/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:55"]

Älä sitten hyvä ihminen hanki lapsia. 

[/quote]

Juu, ei pelkoa, että hankkisin lapsia "vahingossa" tai varmuuden vuoksi. Se on selvää, ettei lapsia kannata hankkia, jos ei halua. Mutta haluaisin silti ymmärtää, miksi niin moni haluaa. Ymmärtäisin, jos joku 20-30 % ihmisistä olisi tosi innostuneita toisen ihmisen hoivaamisesta, kasvattamisesta, elämän rahoittamisesta, mutta että yli 80 % Ei mene jakeluun... -ap

Vierailija
12/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata hankkia jos ei halua. Omana haaveena on ollut ihan pienestä asti lapset ja nyt en voisi onnellisempi olla kun ensimmäisen olen saanut. Itsestä tuntuu, että lapset antavat elämälle uudenlaisen merkityksen. On aina jotain mitä odottaa ja joku joka tulee olemaan osa elämää. Ja vaikka nyt ajatuksena tuntuu hurjalta, niin jonain päivänä haluan olla mummo!

Vierailija
13/31 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jaa uuden syvyyden ja merkityksen. Oma vapaa-aika ja baaririennot kavereiden kanssa ovat toki mukavia edelleen, mutta ei enää tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. 

Vierailija
14/31 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut on lapsemme. Vanhemman ja lapsen välistä suhdetta ja rakkautta ei voi verrata mihinkään. Mielestäni lapsettomat jäävät suuresta paitsi. Meillä kaksi lasta, se riittää. En jaksaisi suurperheen hulinaa. Ekat vuodet olivat raskaita, mutta ne menee äkkiä.

Vierailija
15/31 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se "Kannatakaan". Ei takuulla. Jotain muita syitä siihen on keksittävä, mutta millään järjellisellä mittarilla mitattuna se ei juuri nimenomaan kannata.
Lapset vievät: Hermot, yöunet, rahat, siisteyden, rauhan ja hiljaisuuden, oman ajan, vapauden päättää siitä mitä milloinkin teet.
Ainoastaan aikuisuus- ja vastuuntunto-saraketta ne kyllä nostavat, eli jos haluat näillä aloilla päteä, niin siitä vaan lisääntymään.

Kokonaan toinen asia on sitten, että ovat myös rakkaita ja hellyyttäviä ja oppivaisia ja taitavia ja "omia"; eli saat jotain omituista tyydytystä siitä, että sinun geenejäsi on noissa pienissä tyypeissä, jotka oppivat ja osaavat jotain uutta - tai möläyttävät jotain hauskaa.

Vierailija
16/31 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:33"]

Ei niitä hankita, ne tulee.

[/quote]

Miten niin tulee? Ei mulle ole tullut yhtä ainoaa.

Vierailija
17/31 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jos ei tunnu siltä :).

Itselleni pieni hoiperteleva 1 vuotias joka tanssii musiikin tahtiin, on ihan syötävän suloista. Synnytys on myös varmaan maailman ihmeellisin ja hienoin kokemus. Kaikki eivät tosin koe niin ja äitiydessä on paljon huonojakin puolia. Pikkulapsiaika on aika rankkaa, mutta mulle sen arvoista. Jos ei nää siinä mitään hyvää, ei siihen kannata ryhtyä.

Vierailija
18/31 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:05"]

Elämä jaa uuden syvyyden ja merkityksen. Oma vapaa-aika ja baaririennot kavereiden kanssa ovat toki mukavia edelleen, mutta ei enää tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. 

[/quote]

mistä alapeukku? Kommenttia!

Vierailija
19/31 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa lapsen, saa maailmaan sen ihmisen, jota rakastaa kaikkein eniten.

Vierailija
20/31 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 15:24"]

Kun saa lapsen, saa maailmaan sen ihmisen, jota rakastaa kaikkein eniten.

[/quote]

Paitsi kun ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan