Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä mökkivieraskeskustelua

Vierailija
20.07.2014 |

Mä en mene kenenkään mökille mielelläni edes kutsuttuna, enpä tiedä mitään kiusallisempaa ja ikävämpää kuin olla jonkun mökillä, koko ajan semmoinen olo, että pitäiskö tarjoutua johonkin risusavottaan tai muihin talkoisiin, kuinka paljon ja mitä ruokaa ja juomaa pitäis raahata ettei vain ois vaivaksi, puuseessä käyminen, huonot unet, savun haju vaatteissa, itikat... ei kiitos! Miten joku haluaa ehdoin tahdoin vieraaksi jonkun mökille, en voi käsittää. Auton vuokran ja tuliaisten hinnalla pääsee jo mukavalle kaupunkilomalle itse valitsemassaan seurassa. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha ja hiljaisuus, luonto :)

Järvi, uiminen, saunominen, vihta <3

Vierailija
2/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! En pidä a)mökkeilystä ja b)toisten nurkissa olemisesta (c)ihmisistä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä voi olla myös muutama vesi-wc, ilmastointi jne.
Autojahan nyt löytyy muutama omasta tallista -osaisi vaan päättää minkä niistä alleen ottaisi...

Vierailija
4/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:14"]

Mä en mene kenenkään mökille mielelläni edes kutsuttuna, enpä tiedä mitään kiusallisempaa ja ikävämpää kuin olla jonkun mökillä, koko ajan semmoinen olo, että pitäiskö tarjoutua johonkin risusavottaan tai muihin talkoisiin, kuinka paljon ja mitä ruokaa ja juomaa pitäis raahata ettei vain ois vaivaksi, puuseessä käyminen, huonot unet, savun haju vaatteissa, itikat... ei kiitos! Miten joku haluaa ehdoin tahdoin vieraaksi jonkun mökille, en voi käsittää. Auton vuokran ja tuliaisten hinnalla pääsee jo mukavalle kaupunkilomalle itse valitsemassaan seurassa. 

[/quote]

Mulla ihan sama mökkidiagnoosi. Toisekseen en tajua näiden valittajien kommunikointikyvyttömyyttä. Miten vaikeaa on sanoa ihmisille, mitä halutaan ja mitä ei.

Vierailija
5/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää uskalla mökkivierailulle mennäkään? Monta vuotta jauhettu samaa asiaa?

Vierailija
6/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää uskalla mökkivierailulle mennäkään? Monta vuotta jauhettu samaa asiaa?

Vierailija
7/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen itsekin. Nykyään juuri kukaan ei mene toisen luo kylään kutsumatta. Siksi tuntuukin tosi kummalliselta, että kesällä Suomi on täynnä mökkejä, joiden pihoihin kurvaavat uppo-oudot siskon kummin kälyn kaiman serkut ja asettuvat ihan pokkana taloksi. Pakko olla jotain urbaanilegendaa, sillä nyt kun tarkemmin mietin, en muista koskaan kenenkään kokeneen moista IRL. Tämä taitaa olla niitä ikuisuusaiheita, joista iltapäivälehdet tekee juttuja, kun muutakaan kirjoitettavaa ei ole.

Vierailija
8/8 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään sekä mennä muiden mökkivieraaksi että kutsua itse mökkivieraita. Ruuat ja juomat ostetaan aina yhdessä kaupasta ja maksetaan puoliksi joten niistä ei ongelmaa ja risusavottaa yms ei tehdä silloin kuin on vieraita vaan keskitytään nauttimiseen ja seurusteluun. Monta mökkiviikonloppua eri ystävien kanssa tuleekin vietettyä vuodessa.