Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen naisten apua: olen nörtti, enkä siksi saa koskaan ketään.

Vierailija
20.07.2014 |

Olen 38-vuotias mies ilman naista. Suhteita oli joskus nuorempana, mutta ei nyt moneen vuoteen. Se johtuu todennäköisesti siitä, että olen nörtti - puhun suunnilleen puolet ajasta vain matematiikasta, fysiikan laeista, tietokoneista ja videopeleistä. En osaa puhua juuri muusta, enkä oikeastaan edes halua. Naisia ei kuitenkaan kys. asiat kiinnosta. Mistä naisten kanssa voisi edes puhua varsinkin silloin kun ollaan vasta tutustumassa, meikeistä ja Salatuista elämistäkö (joista en tajua mitään)? Arvaatte varmaan, että minulla ei ole pitkään aikaan ollut naisia edes ystävinä, joten naisten maailma on minulle todella vieras asia. Näytän myös tyypilliseltä nörtiltä, minulla on esim. silmälasit ja olen hintelä. Minua ei nörtteyteni haittaa enkä siitä halua luopua, koska nörtteys on osa minua, mutta naisia ei sen takia saa. Mitä voisin tehdä? Minulla ei ole edes suuria vaatimuksia naiselle, tärkeintä on se, että hän olisi fiksu. Tuntuu, että tämäkin on liikaa vaadittu, kun kukaan ei huoli.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittaa. Helpoin tapa löytää henkilö, jota kiinnostavat samat asiat kuin sinua.

Jos joku haluaa puhua Salatuista eläimistä, niin vertainen löytyy varmaan jostain ihan muualta... :)

Vierailija
2/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nainen ainakaan puhu meikeistä kenenkään kanssa ja salattuja elämiä en edes katso. Minulla ja miehelläni on yhteiset mielenkiinnon kohteet, kuntoilu, ravinto Ym asiat, onnellisuus, elämän tarkoitus jne. Näistä me puhutaan. 

Exää kiinnosti penkkiurheilu, ylilauta, jenkkifutis, lautapelit eli ei mikään minua kiinnostava. Ei se silti ongelma ollut vaikka eri asiat kiinnosti. Mistä juttelimme niin ihan yleisistä asioista, mutta ei se suhde juttelulle perustunut. 

Olen ikäisesi nainen, minulla on sekä tyttö- että poikalapsia. Tästä olen oppinut miten samanlaisia miehet ja naiset ovat. Ei se kasvaminen isoksi ihmisen perusolemusta miksikään muuta. Suhtaudu naisiin kuten ihmisiin äläkä kuin joihinkin naisen stereotypioihin. Ethän sinäkään ole mikään miehen stereotyyppi, lihaksikas macho, miksi oletat että naiset olisivat stereotyyppisiä kanoja?

Ennenkaikkea ole oma itsesi ja ole kiinnostunut tutustumaan toisen todelliseen itseen. Sopiva nainen tykkää juuri sinusta, muuhun ei kannata suhdetta perustaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö kuntoon .

Vierailija
4/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä neuvo: ole kiinnostunut siitä mitä nainen sanoo, vaikka et tietäisi asiasta mitään. Kuka ihme nyt jaksaisi kuunnella sun yksinpuhetta matemaattisista kaavoista? Et säkään jaksais kuunnella jonkun toisen yksinpuhelua. Keskustelu on vastavuoroista ja reagointia aiemmin kuultuun. Eli sillä ei ole mitään merkitystä mistä te puhutte tutustumisvaiheessa, kunhan puhutte keskenänne, toisianne KUUNNELLEN.

Vierailija
5/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on rahaa ja hyvä työpaikka, niin voit vapaasti näyttää ja kuulostaa Klonkulta. Löydät varmasti itsellesi puolison - kuten muutkin (ns.) perusmiehet.

Vierailija
6/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä halutessas osaat puhua muustakin kun fysiikasta tms, puhuthan sä nytkin tuosta ongelmastasi löytää naista. Ja vastailet muiden viesteihin, jotka eivät koske mitään nörttiasiaa.

Vierailija
7/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:46"]

Kyllä sä halutessas osaat puhua muustakin kun fysiikasta tms, puhuthan sä nytkin tuosta ongelmastasi löytää naista. Ja vastailet muiden viesteihin, jotka eivät koske mitään nörttiasiaa.

[/quote]

Joo, mutta naisten kanssa ei kannata puhua siitä, miten vaikeaa on löytää naista. Se on turn-off ja piste.

Vierailija
8/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ja sosiaalinen rajoittuneisuus ei kulje mitenkään välttämättä käsikädessä. Älykkyys ei tarkoita sitä ettei osaa puhua muista kun omista spesifeistä kiinnostuksenkohteista eikä halua sellaista 'myönnytystä' tehdäkään. Kannattaa ehkä rehellisesti myöntää tuo itselleen eikä vaalia liian ylpeänä tuota omaa ominaisuutta. En tiedä onko joskus käväissyt mielessä että olisiko sinulla Aspergerin viittaavia piirteitä?

Jokatapauksessa naisten, kuten ihmisten kanssa yleensäkin, voi puhua ihan vaikka mistä. Normaaliin ihmisten väliseen elämään kuuluu se että vahvistetaan yhteenkuuluvuudentunnetta sosiaalisessa kanssakäymisessä, ihmiset yleensä tarvitsevat tuota. Vaikka se vaikuttaisi pinnalliselta lätinältä niin se ON hyvin tärkeää ja käytännöllistä siksi.

Harva nainen käsittääkseni haluaa puhua miesten kanssa meikeistä. Yleensä ihmiset haluavat varmasti puhua itselleen tärkeistä asioista, kaikille ne on tärkeitä. Pitkälle tuskin pääset jos suhtaudut väheksyen siihen että joku on kiinnostunut kauneusalan asioista, joku koirista, joku matkustelusta, joku omista lapsistaan, joku muista ihmisistä jne. Jos et millään sitten pysty kestämään ihmisillä tuollaisia kiinnostuksenkohteita niin joko etsit ihmisiä joilla on samat kiinnostuksenkohteet tai hyväksyt sen että noin se menee.

Sitten on vielä kaikki muu mahdollinen mistä jutella. Maailman ilmiöt, paikalliset tapahtumat, omat kokemukset, suunnitelmat ja toiveet.

Mitä tulee ulkonäköön niin voit ihan olla nörtti edelleen vaikka päivittäisit silmälasit 2000-luvun alun laseista leikkisäännöillä nykyaikaan ja ostaisit ammattimyyjän tai pukeutumiskonsultin suosittelemat parit farkut, kivat paidat, istuvat boxerit ja kaupunkikelpoiset kengät. Kampaajalla taas pääsee ainakin puhumaan naiselle ja lähtee toivottavasti kivan näköisenä ulos jos ei hetkeen aikaan ole tullut käytyä päivittämässä hiusmallia.

Vierailija
9/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:46"]

[/quote]

Joo, mutta naisten kanssa ei kannata puhua siitä, miten vaikeaa on löytää naista. Se on turn-off ja piste.

[/quote]

Niin, ei kannatakaan ja toivottavasti ap ei tee niin. Tarkoitin vain, että ap:n puheenaiheet eivät rajoitu vain nörttijuttuihin, vaikka hän niin tuntuu kuvittelevan.

Vierailija
10/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä vastenmielisiä naisia paikalla, en haluaisi työkavereikseni tai edes naapureikseni. Näköjään naiset lyö miehiä aina kun vaan tilaisuus tulee. Näiden naisten lapsia tulee vain sääli.

Vierailija
11/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä puhua niiden naisten kanssa kuten ihmisten kanssa jutellaan. Esim. treffeillä voi puhua toisen koulutustaustasta, töistä, mitä tämä harrastaa tai mistä on kiinnostunut, mitä on vaikka tehnyt kesällä, onko ollut kesälomaa jne. eikä tarvitse puhua erityisesti mistään "naisten jutuista". Naiset on erilaisia kuten miehetkin on erilaisia, joten ei kaikki naiset ole kiinnostunut vain "meikeistä ja Salkkareista" ja vaikka tämä sinun deitti olisikin näistä asioista kiinnostunut niin ei hän varmaankaan sinun kanssa halua puhua meikeistä... :D

Jos deittailu jatkuu niin pitkälle, että voi puhua parisuhteesta niin kyllä siinä saa (tai joutuu, jos ottaa sen sillä asenteella) puhumaan myös sellaisista asioista, jotka ei itseä niin kiinnosta. Olen mieheni juttuja kuunnellut vaikka minkälaisia ja ainakin esittänyt kiinnostanutta, vaikka tietyt asiat eivät jää muistiini, vaikka siitä olisi useamman kerran juteltu. Sen sijaan monista asioista olen oppinut uutta.

Eli pitää olla ennakkoluuloton ja olla kiinnostunut toisesta ihmisestä ja sen jutuista. Ei toisen harrastuksiin tarvitse mennä mukaan, mutta voi niistä sentään jutella.

Minä esim. itse olen it-alalla, mutta en ohjelmoinnin kanssa tekemisissä, joten sinun kanssa voisin jutella ohjelmoinnista ja vaikka en ole pelannut ollenkaan sitten lapsuuden voisin kyllä jutella peleistäkin ja siitä minkälaisista peleistä tykkäät jne. Olettaisin myös, että sinä kyselisit sitten jotain minun mielenkiinnon kohteista, kun niistä sinulle kertoisin (vaikka ne ei sinua niin kiinnostaisikaan).

Ei ulkonäkö ole tärkein asia, mutta suosittelen tutustumaan "tavallisiin" naisiin. Esim. todella sporttiset naiset eivät välttämättä tykkää hintelistä miehistä ja he saattavat haluta, että voi myös harrastaa liikuntaa seurustelukumppanin kanssa, mutta monille, jotka kyllä harrastavat liikuntaa, mutta ei ehkä niin intensiivisesti, voi riittää, että voi joskus käydä vaikka kävelyllä miehen kanssa.

Vierailija
12/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:36"]

Nettideittaa. Helpoin tapa löytää henkilö, jota kiinnostavat samat asiat kuin sinua.

[/quote]

Samaa suosittelen. 

Minusta niiden mieleniinnonaiheiden ei kuitenkaan tarvitse osua yksi yhteen jos on valmis myös hieman joustamaan ja tekemään jotain ei-niin-täydellisen-mielenkiintoista.

Pari mieheni nörttiystävää on löytänyt vaimon netistä. Ihan tyytyväisiltä vaikuttavat. Toisen vaimo on tosi nörttimäinen itsekin ja toisen sitten taas ihan toista maata.

Itse löysin nörttimieheni perinteisesti baarista. Olimme varsin nuoria kun aloimme seurustella ja mies on sanonut että tämä ehkä on vähentänyt hänen nörttipiirteitään, kun vaimo on ihan erilainen. Mietin, mistä keskustelimme aluksi ja tajusin että emme juuri mistään. Kuuntelimme musiikkia, katsoimme telkkaa, tuijotimme toisiamme silmiin ja suutelimme pitkään ja hartaasti. Nykyisin keskustelemme iltapäivälehtien aiheista, mikä nyt milloinkin on pinnalla. Tosi hyviä keskusteluja ja väittelyitä kyllä saadaan aikaiseksi. Luonnollisesti koti ja lapset ovat suuri puheenaihe. Mies ei juurikaan puhu työasioista, tietää että en ymmärrä eikä minua kiinnosta (toki on tiukka salassapitopakkokin).

Väittäisin, että miehelleni ei ainakaan sopisi hänentyyppisensä nainen. Toisen pitää olla joustava, pyörittää arkea, jakaa tarkkaavaisuuttaan ja sanoa että täydellinen ei tarvitse olla. 

Vierailija
13/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:52"]Onpa täällä vastenmielisiä naisia paikalla, en haluaisi työkavereikseni tai edes naapureikseni. Näköjään naiset lyö miehiä aina kun vaan tilaisuus tulee. Näiden naisten lapsia tulee vain sääli.

[/quote]

Niinpä, oudon hyökkääviä vastauksia täällä vaikka ap vaan haluaa neuvoja, koska on kokematon naisten suhteen.

Vierailija
14/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:52"]

Onpa täällä vastenmielisiä naisia paikalla, en haluaisi työkavereikseni tai edes naapureikseni. Näköjään naiset lyö miehiä aina kun vaan tilaisuus tulee. Näiden naisten lapsia tulee vain sääli.

[/quote]

mikä näistä tekee vastenmielisiä? Sekö, että he sanovat haluavansa tulla kohdlluiksi yksilöinä ja ihmisinä, eivät laumana pumpattavia panonukkeja?

Vierailija
15/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu naiselle kuin ihmiselle. Katso rohkeasti silmiin. Ole kiinnostunut, älä vain selitä omia juttujasi. Saat olla nörtti, mutta aika ajoin vaatekaappia on silti syytä uusia.

Vierailija
16/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:52"]Onpa täällä vastenmielisiä naisia paikalla, en haluaisi työkavereikseni tai edes naapureikseni. Näköjään naiset lyö miehiä aina kun vaan tilaisuus tulee. Näiden naisten lapsia tulee vain sääli.

[/quote]

Niinpä, oudon hyökkääviä vastauksia täällä vaikka ap vaan haluaa neuvoja, koska on kokematon naisten suhteen.

[/quote]

Varmaan tuo ennakko-oletus, että on olemassa joku naisten maailma, että kaikki naiset on samanlaisia ja kiinnostuneita vain meikeistä ja Salkkareista ja vielä niin tyhmiä, että treffeillä puhuvat jostain meikeistä tai Salkkareista (varsinkin, jos toinen sanoo, ettei katso ko. sarjaa)... Toki tällaisiakin naisia on olemassa.

Aivan sama kuin väittäisi, että  kaikki "nörtti"miehet osaavat puhua ainoastaan niistä omista "nörtti"asioistaan. ;) Minäkin seurustelen jonkintasoisen "nörtin" kanssa ja olen kaiken muun (harrastukset, politiikka, talous, kotimaan ja ulkomaan asiat, matkustelu, kulttuuri jne . jne) ohella kiinnostunut myös meikeistä! Mieheni kanssa en niistä puhu kuten en myöskään jonkin seuraamani tv-sarjan juonesta!

Tällä ap:lla ongelma ei siis ole ns. nörtteys vaan se, ettei hän ole ollut kiinnostunut tapaamistaan naisista ihmisinä.

Vierailija
17/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama hajotus kuin monella aiemmallakin: miksi haluat edes naisen? Varsinkin jos ajattelet, että tälle pitää puhua "naisten jutuista"? Henk. koht. vedän siis herneen nenukkaan, jos minua ei pidetä ihan vaan ihmisenä vaan jonain taikaeläinolentoa, koska olen nainen.

Terveisin: nörtti-DI-nainen

(JK. On ilkeä viesti, mutta hajottaa, ja voitko silti vastata tuohon kysymykseeni?)

Vierailija
18/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava nörttimiehen (joskin menestyvän ja keskustelutaitoisen) deittailusta kertova sarja on Hello Ladies:

Hello Ladiesin Stuartin ongelmana on se, ettei hän huomaa valita niitä itselleen sopivimpia kumppaneita vaan hylkää nämä mallien takia.

Vierailija
19/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:52"]

[/quote]

mikä näistä tekee vastenmielisiä? Sekö, että he sanovat haluavansa tulla kohdlluiksi yksilöinä ja ihmisinä, eivät laumana pumpattavia panonukkeja?

[/quote]

Onko ap puhunut jotain panonukeista?

Vierailija
20/66 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen fyysikkonainen naimisissa fyysikkomiehen kanssa, enkä tosiaan koskisi pitkällä tikullakaan mieheen, jonka mielestä älykkyys on naiselta paljon vaadittu, ja luulee, että naisille pitää puhua jotain naisten juttuja.

Joten erinomaisia neuvoja olet saanut, ota ne tosissasi. Naiset ovat ihmisiä ja yksilöitä, kuten miehetkin. Älykkään naisen löydät itsellesi, kun kohtelet tuntemasi naisia ihmisinä, et naisina, ja yrität tutustua heihin normaaleina ystävinä ja kavereina, jutellen heidän kanssaan kuten miestenkin kanssa. Ja kun sitten jonkun kanssa juttu luistaa ja nainen kiinnostaa, ehdota treffejä.