Käytiin tänään korkeasaaressa. Pehmis 3.80 :O
Juu, ei todellakaan ostettu mitään jäätelöitä. Yks pirtelö 4.5€
Aivan ryöstöhinnat! Ehkä ens kesänä ei mennä koko korkeasaareen. Sisäänpääsymaksutkin ovat karanneet käsistä siihen antiin nähden...
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista. Ei 3,80e ole pehmiksestä paha hinta tuollaisessa paikassa.
KYMMENEN VUOTTA vanha ketju!
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat osasivat aika tehokkaasti pilata kaikki reissut tuollaisella hintavalituksella. Voin sanoa, että kyllä se Linnanmäen ylikallis hodarikin maistuu lapsen suussa paremmalta, kuin ne nuhjaantuneet eväsvoileivät.
Joo, tän takia mä YH-äitinä säästin aina rahaa, kolikoita ja joskus setelinkin, että lomalla on sitten jätskirahaa. Ettei tarvitse valittaa "Ei o rahaa ei o rahhaa" Vaan lapsi sai mitä pyysi.Otti lujille sanoa juu hae vaan, kun oli tottunut nuukailemaan!
Jostain syystä tämä "ennalta säästämisvinkki vuodeksi" on saanut joka kerta lyttäyksen, en ymmärrä miksi. Sehän on helpoin tapa. Toimii vaikka ois kaksitoista lasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmat osasivat aika tehokkaasti pilata kaikki reissut tuollaisella hintavalituksella. Voin sanoa, että kyllä se Linnanmäen ylikallis hodarikin maistuu lapsen suussa paremmalta, kuin ne nuhjaantuneet eväsvoileivät.
Joo, tän takia mä YH-äitinä säästin aina rahaa, kolikoita ja joskus setelinkin, että lomalla on sitten jätskirahaa. Ettei tarvitse valittaa "Ei o rahaa ei o rahhaa" Vaan lapsi sai mitä pyysi.Otti lujille sanoa juu hae vaan, kun oli tottunut nuukailemaan!
Jostain syystä tämä "ennalta säästämisvinkki vuodeksi" on saanut joka kerta lyttäyksen, en ymmärrä miksi. Sehän on helpoin tapa. Toimii vaikka ois kaksitoista lasta!
Ihan aiheesta saavat lyttäyksen, koska niissä keskitytään vain yhteen asiaan. Luepa sen sijaan kaikki ketjut läpi, niin tajuat, että köyhälle sanotaan näin:
- Säästä kaikki kolikot ja kerää pulloja, niin pääset Linnanmäelle
- Säästä kaikki kolikot ja kerää pulloja, niin voit ostaa jäätelöt
- Säästä kaikki kolikot ja kerää pulloja, niin lapsesi pääsee luokkaretkelle
- Säästä kaikki kolikot ja kerää pulloja, niin voit ostaa kirpparilta mustat vaatteet hautajaisia varten
- Säästä kaikki kolikot ja kerää pulloja, niin voit käydä risteilyllä Tallinnassa
jne. jne.
Kun näitä "säästät sitä sun tätä tapahtumaa varten" -juttuja kertyy useampi, niin selvä on, ettei pienituloinen saa niitä kaikkia. Siksi toisekseen, tällä palstalla suurituloiset vinkuvat, kun jäätelötötterö maksaa neljä euroa, eivätkä periaatteen vuoksi osta sitä, niin miksi helkkarissa pienituloisenkaan pitäisi ostaa?
NYT ei ollut kyse siitä, vain sen pehmiksen hinnasta ja työntekijän saamasta korvauksesta, ja miten meilläkin saisi halpaa pehmistä!
Koitas tajuta