Aviopuolisollani ei asu yhtäkään sukulaista samassa kaupungissa
Tilanteemme on se, että olemme asunneet jo vuosikymmenien ajan samassa kaupungissa aviopuolisoni kanssa, mutta emme ole kumpikaan tältä paikkakunnalta syntyisin saatika, että olisimme viettäneet lapsuutemme tässä kaupungissa. Aikuiset lapsemme perheineen ovat muuttaneet opiskelujensa ja työpaikkojensa vuoksi kauas pois jo aikapäiviä sitten. Minulla on kuitenkin samassa asuinkaupungissamme omia sukulaisia, läheisempiä kuin myös kaukaisempiakin. Olemme aviopuolisoni kanssa siis muuttaneet tähän kaupunkiin synnyinpaikkakunniltamme vuosikymmeniä sitten. Aviopuolisoni ex.puolisonsa kanssa ja minä oman lapsuudenperheeni kanssa. Periaatteessa minä olen muuttanut lapsuuteni perheeni mukana lapsena tänne vanhempieni työpaikan takia, ja aviopuolisoni kuin myös töiden perässä.
Nyt viime vuosien aikana on tullut ajatuksiin muuttaa pois täältä, ja ärsytti eilen, kun aviopuolisoni kertoi minulle kertoneensa eräälle ventovieraalle taloyhtiömme osakehuoneistojen omistajalle, että olemme aikeissa myydä asuntomme muuttaessamme toiselle paikkakunnalle mukamas siksi, koska emme olisi niinkään käymisissä minun täällä asuvien sukulaisteni kanssa. HEH; kun vastaikään kävimme toisella siskollani kylässä viikko sitten naapuritaajamassa. Muuttohalukkuutemme on ainoastaan se, että emme ole täältä paikkakunnalta syntyisin, ja haluamme muuttaa likemmäksi aikuisia lapsiamme perheinensä. Etenkin itse olen inhonnut alunalkaen tätä kaupunkia, joka on vallan toisenlainen monessakin suhteessa ympäröivä luontokin huomioon ottaen kuin missä itse sain viettää lapsuuteni kuin myös aviopuolisonikin syntymäpaikkansa & lapsuutensa maisemat. Myös ihmisten puhuma murrekin on erilainen kuin ne murteet, jossa minä ja aviopuolisoni olemme asunneet aiemmin.
Jos kertoisin, missä nykyään asumme, niin ette hämmästyisi, miten vastenmielinen paikkakunta tämä kaupunki onkaan. Kulttuuritarjonnaltaan köyhää ja yksipuolista. Ei akateemisten alojen työpaikkoja kuin niukasti. En ihmettele yhtään, etteivät aikuiset lapsemmekaan ole halukkaita ikinä muuttaa takaisin synnyinkaupunkiinsa.:D;) Senpä takia itsekkin viihdymme paljon aikuisten lastemme asuinpaikkakunnilla ja käymme paljon naapurikaupungeissa ja sukulaisillamme muuallakin kyläilemässä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ja se ongelma on nyt se, että olet muuttanut siihen kaupunkiin lapsena, mutta silti vietit lapsuutesi muualla kuin ko. kaupungissa, mikä minustakin onvakava dilemma.
Eihän tuo ole mikään ongelma.
On tuokin nyt outo perustelu, että luonto on erilaista kuin lapsuudenkotisi lähellä. Omat lapsesi ovat puolestaan kasvaneet siinä kaupungissa, jossa nyt asut, joten heille juuri se luonto pitäisi samalla tavalla olla tärkeä, eivätkä he olisi voineet muuttaa muualle. Sinne jonnekin, jonne sinä nyt halajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se ongelma on nyt se, että olet muuttanut siihen kaupunkiin lapsena, mutta silti vietit lapsuutesi muualla kuin ko. kaupungissa, mikä minustakin onvakava dilemma.
Eihän tuo ole mikään ongelma.
Kaikkihan meistä oli lapsena muualla kuin siellä, missä oli.
Vierailija kirjoitti:
Niin sain viettää lapsuuteni kahdellakin eri paikkakunnalla kuin täällä, jonne muutin vasta aikuisiän kynnyksellä muutamaa vuotta ennen 18 vuottä täytettyäni. Olen saanut onnekseni viettää pääasiallisesti lapsuuteni kylätaajamassa maalaiskunnassa, joka kuitenkin aikoinaan kuntaliitoksien myötä liitettiin lähellä sijaitsevaan isohkoon kaupunkiin.
Ja siis mikä tuossa oli nyt se varsinainen ongelma? Se, että miehesi oli sanonut naapurille väärän muuttosyyn?
Älä nyt ap lapsien perässä muuta. Lapsethan todennäköisesti itse tulee muuttamaan viel paikkakuntaa useasti ja eroamaankin monta krt
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mikä tuossa oli nyt se varsinainen ongelma? Se, että miehesi oli sanonut naapurille väärän muuttosyyn?
Ap: Juurikin noin. ;):D
Mä en ymmärrä, miten otsikko ja tämä tarina liittyy toisiinsa. Siis mitä väliä sillä on, että puolisolla ei asu yhtäkään sukulaista tässä kaupungissa ja nyt joku tuntematon saman talon asukki luulee, että muutatte pois, koska ette ole tekemisissä sinun sukulaisten kanssa.
kaikkinensa jotenkin sekava horina.
Suomalainen kantaväestö vähenee yllättävän nopeasti. Myös Hesa/ Hesan seutu tyhjentyy.
rag-
Meillä ei asu kummankaan sukua lähimaillakaan. Muutimme aikoinaan töiden perässä ja lapsi ei halua aikuistuttuaan enää täällä asua. Eläkkeelle jäännin myötä muutamme pois. Tuskin sanon viralliseksi muuttosyyksi umpimielisen sisäänpäin lämpiävän perähikiän 😌
Mistä nyt pitäisi keskustella tällä aloituksella?
Kerava ja Vantaa ovat puolillaan äitejä, joiden aikuiset lapset olvat muuttaneet pk-seudulle ja mahdollisesti perustaneet perheenkin. Mummoksi päässyt haluaa ehkä nähdä lapsenlapsiaan usein? Ehkä vanha pari on eronnut? Miehet ovat jääriä eivätkä niin helposti muuta lasten perässä.
No olipa taas stoori. Muuttakaa jos haluatte, mitä se meille kuuluu. Vältytte myös hoitamasta sinun vanhempiasi aikanaan. Sitten kai valitat pitkää matkaa heitä avittamaan.
Mun ystävän vanhemmat asuivat 20 vuotta pikkupaikkakunnalla, jossa eivät viihtyneet. Töiden perässä sinne muuttivat ja kun eläkepäivät koitti, niin muuttoauton perävalot näkyivät. Eivät kuitenkaan muuttaneet kummallekaan paikkakunnalle missä lapset asuivat vaan kolmanteen kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
No olipa taas stoori. Muuttakaa jos haluatte, mitä se meille kuuluu. Vältytte myös hoitamasta sinun vanhempiasi aikanaan. Sitten kai valitat pitkää matkaa heitä avittamaan.
Minun vanhempani ovat jo haudassa tässä kaupungissa kuin myöskin puolisoni vanhemmat, mutta siellä, mistä puolisoni on syntyisin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miten otsikko ja tämä tarina liittyy toisiinsa. Siis mitä väliä sillä on, että puolisolla ei asu yhtäkään sukulaista tässä kaupungissa ja nyt joku tuntematon saman talon asukki luulee, että muutatte pois, koska ette ole tekemisissä sinun sukulaisten kanssa.
kaikkinensa jotenkin sekava horina.
Ap. :D ;) Eikö olekkin melkoisen sekava horina, mutta juurikin ärsyttää tuo sosiaalinen puolisoni, puhuu välillä niin ventovieraille, että käsittävät väärin koko jutun.
Eipä ole yhtään sukulaista sadan kilometrin säteellä. Asun exän kotipaikkakunnalla ihan vaan sen takia, ettei tämä meidän asunto ole mennyt kaupaksi.
On tämä kylä, tänään juuri kuulin mieheltäni oikein tyypillisen juoruilun muodon, mitä tässä kaupungin kulmakylässä harjoitetaan, ja saipahan taasen nauraa, miten käsittämättömiä tämän kylän juoruilut voivatkin olla.
Juu, ehkäpä kannattaa tästä kyläkaupungista lähteä kauas tienoiden taakse,