Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saksan tulvat

Vierailija
15.07.2021 |

Joko nyt paatuneetkin denialistit myöntää että ilmastonmuutos on täällä? Saksassa tulvia, Suomessa ennätyshelteitä. Jokainen lentokoneella lomalle menijä on tulevien sukupolvien tuhoaja. Jokainen Kiinan krääsää tilaava hukuttaa tulevat sukupolvet.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin Tesla, kun tuli huono omatunto ajaa diesel-autolla. Lisäksi lajittelemme jätteet ja mökille hankittiin aurinkopaneelit. 

Itse ajan 100 000€ dieselillä eikä ole yhtään huono omatunto. Olen ajanut Teslalla koska parilla ystävälläni on Tesla eikä aiheuttanut minkäänlaisia ostohimoja.

Vierailija
82/83 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Kiinan tulvat jääneet kokonaan huomaamatta? Näihin verrattuna Keski-Euroopan tulvat ovat todella mitättömät:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008138765.html

https://yle.fi/uutiset/3-12028779

Saksassa tuli kuukauden sademäärä parissa päivässä, mutta Henanin maakunnan pääkaupungissa Zhengzhoussa tuli kolmessa päivässä miltei koko vuoden sademäärä. Zhengzhoussa oli satanut lauantai-illasta tiistai-iltaan yhteensä 617,1 milli­metriä. Vuosittainen sademäärä alueella on 640,8 millimetriä.

Ainakin 12 ihmistä kuoli kaupungissa, kun matkustajat jäivät ansaan tulvan valtaan joutuneisiin metrokäytäviin. Noin 500 ihmistä pelastettiin metrosta.

– Vesi nousi rintaani asti, metrosta pelastunut matkustaja kertoi sosiaalisessa mediassa uutistoimisto Reutersin mukaan.

– Olin hyvin peloissani, mutta kauheinta ei ollut vesi vaan ilman loppuminen vaunussa.

Sen verran pakollista ilmastovouhotustakin uutiseen on lisätty että kuulemma näin paljon sataa paikallisten medioiden siteeraamien meteorologien mukaan ”kerran tuhannessa vuodessa”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän noista Kiinan tulvista ihan vakuuttavaa videotakin.