Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako teidän suureen ikäluokkaan kuuluva isä tai isoisä tehdä ruokaa?

Vierailija
15.07.2021 |

Miten on?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä osasi tehdä ja tekikin tiettyjä ruokia mutta ei paljon, koska vanhemmilla oli perinteiset roolit. Äiti oli kotiäiti ja aikaa hoitaa siivoukset, ruuanlaitto, pyykkäykset jne. Äidille oli kunnia asia hoitaa nämä.

Miehen isä teki paljonkin ruokaa kun oli jo eläkkeellä ja paljon nuorempi anoppi oli vielä työelämässä.

Mulla pari veljeä ja toinen ainakin osaa laittaa ruokaa, vanhimmasta en tiedä, saattaa olla enemmän sama juttu kuin vanhemmilla.

Minä en ole alkuunkaan äitini tyylinen. Meillä hoitaa kotona asiat kumpi ehtii. Mies laittaa ruokaa enemmän kuin minä, siivoaa myös, tätä äiti ihmettelee, tyttäressä on valmistusvirhe kun mies "joutuu" naisten töitä tekemään. Toimii meillä, molemmat ollaan töissä ja sovitellaan näitä tilanteen mukaan.

Niin ja syntymävuodet mun vanhemmilla ja miehen isällä 35 ja 39.

Vierailija
42/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-48 syntynyt isä osaa keittää kananmunia ja makkaraa itselleen ja lämmittää ruuan mikrossa. Ei myöskään siivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin osaa. Hän ei ole kehitysvammainen.

Vierailija
44/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni synt 1939 ei osannut keittää edes perunoita. Äitini mukaan.

Mutta silakat osasi paistaa voissa.

Ei muuta.

Näille on kova paikka kun passaaja kuolee.

Onneksi - siis todellakin onneksi - isäni kuoli ensin.

Vierailija
45/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäluokassa 55 - 65 useimmat tuntemani miehet osaavat ja myös tekevät ruokaa, ja vieläpä hyvää. Myös yli 80-vuotiaat tuntemani miehet tekevät jonkin verran yksinkertaisia ruokia. Omassa tuttavapiirissäni vähiten ruokaa tekevät 35 - 45-vuotiaat miehet.

Meillä mies kuuluu muuten tuohon ikähaarukkaan myös ja tekee valtaosin ruoat meillä ja hyvä kokki onkin. Osaa soveltaa ja tehdä jääkaapin jämätarpeista vaikka mitä, minulla ei ole samanlaista taitoa. Tekee myös mehut kun minä poimin marjat.

Vierailija
46/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni synt 1939 ei osannut keittää edes perunoita. Äitini mukaan.

Mutta silakat osasi paistaa voissa.

Ei muuta.

Näille on kova paikka kun passaaja kuolee.

Onneksi - siis todellakin onneksi - isäni kuoli ensin.

Kunpa meilläkin olisi mennyt näin päin. Muutenkin.

Vierailija
47/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa. Isä ei ole koskaan tehnyt mitään, ei edes keittänyt vettä. Kerran laittoi kattilan mikroon ja se siitä sitten..

Vierailija
48/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, oma sotien aikana syntynyt isä osasi keittää perunat ja paistaa sianläskiä pannulla. Samoin silakoita. Eipä muuta. Miehen isä ei osaa sitäkään, perunat kuorii ja jotain salaattia pesee.

Vierailija
49/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa, vm -41.

Vierailija
50/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt isäni ei osannut tehdä kuin lämpimiä voileipiä uunissa. Niitä teki silloin, jos äiti oli jostain syystä poissa. Hyvältä ne meistä lapsista maistuivat.

Myös edesmennyt enoni, ns. peräkammarinpoika, eli vuosikymmenet kaurapuurolla ja mustikkakeitolla mummoni kuoltua. Äiti kutsui hänet aina meille joulupöytään, ja silloin todella ruoka hänelle maistui! En ole koskaan nähnyt kenenkään syövän niin paljon.

Vierailija
51/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-55 syntynyt isä osaa ja mielellään tekee keittoja, jauhelihakastiketta, salaatteja ja lettuja mutta ei kovin monimutkaisia ruokalajeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän