Osaako teidän suureen ikäluokkaan kuuluva isä tai isoisä tehdä ruokaa?
Kommentit (51)
-48 syntynyt isä osaa keittää kananmunia ja makkaraa itselleen ja lämmittää ruuan mikrossa. Ei myöskään siivoa.
Tietenkin osaa. Hän ei ole kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni synt 1939 ei osannut keittää edes perunoita. Äitini mukaan.
Mutta silakat osasi paistaa voissa.
Ei muuta.
Näille on kova paikka kun passaaja kuolee.
Onneksi - siis todellakin onneksi - isäni kuoli ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ikäluokassa 55 - 65 useimmat tuntemani miehet osaavat ja myös tekevät ruokaa, ja vieläpä hyvää. Myös yli 80-vuotiaat tuntemani miehet tekevät jonkin verran yksinkertaisia ruokia. Omassa tuttavapiirissäni vähiten ruokaa tekevät 35 - 45-vuotiaat miehet.
Meillä mies kuuluu muuten tuohon ikähaarukkaan myös ja tekee valtaosin ruoat meillä ja hyvä kokki onkin. Osaa soveltaa ja tehdä jääkaapin jämätarpeista vaikka mitä, minulla ei ole samanlaista taitoa. Tekee myös mehut kun minä poimin marjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni synt 1939 ei osannut keittää edes perunoita. Äitini mukaan.
Mutta silakat osasi paistaa voissa.
Ei muuta.
Näille on kova paikka kun passaaja kuolee.
Onneksi - siis todellakin onneksi - isäni kuoli ensin.
Kunpa meilläkin olisi mennyt näin päin. Muutenkin.
Ei osaa. Isä ei ole koskaan tehnyt mitään, ei edes keittänyt vettä. Kerran laittoi kattilan mikroon ja se siitä sitten..
Ei, oma sotien aikana syntynyt isä osasi keittää perunat ja paistaa sianläskiä pannulla. Samoin silakoita. Eipä muuta. Miehen isä ei osaa sitäkään, perunat kuorii ja jotain salaattia pesee.
Edesmennyt isäni ei osannut tehdä kuin lämpimiä voileipiä uunissa. Niitä teki silloin, jos äiti oli jostain syystä poissa. Hyvältä ne meistä lapsista maistuivat.
Myös edesmennyt enoni, ns. peräkammarinpoika, eli vuosikymmenet kaurapuurolla ja mustikkakeitolla mummoni kuoltua. Äiti kutsui hänet aina meille joulupöytään, ja silloin todella ruoka hänelle maistui! En ole koskaan nähnyt kenenkään syövän niin paljon.
-55 syntynyt isä osaa ja mielellään tekee keittoja, jauhelihakastiketta, salaatteja ja lettuja mutta ei kovin monimutkaisia ruokalajeja.
Niin ja syntymävuodet mun vanhemmilla ja miehen isällä 35 ja 39.