Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako teidän suureen ikäluokkaan kuuluva isä tai isoisä tehdä ruokaa?

Vierailija
15.07.2021 |

Miten on?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa. Saa kyllä aikaiseksi lihapullat tai makaronilaatikon, mutta ei puhettakaan, että seitankinkku onnistuisi tai edes vegelasagne. Ihan onneton, kun sanotaan, että tee munaton munakas. Että mikä se on. Ihan tyhmiä ja osaamattomai koko boomerisukupolvi.

Tosin vaari ei tee ruokaa, se käy ravintolassa tai tilaa woltilta annoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1946 syntynyt isä kokkaa päivittäin.

Vierailija
4/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa joitakin ruokalajeja

Vierailija
5/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempamme ovat ko. ikäluokkaan kuuluvia.

Mieheni (joka vastaa perheemme ruoanlaitosta 90%) isä on hyvä kokki.

Minun  isäni osaa keittää perunat.

Vierailija
6/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Akkain työtä.

Kuten lastenhoito. Ja siivous.

Isäni on boomeri-ikäinen sovinisti, narsistinen luonne, vaikkei välttämättä umpinarsisti. Haukkui koko lapsuuteni miten naisista ei ole mihinkään, akat on typeriä ja kaikki vähäpätöinen on akkain hommaa.

No, musta tuli DI ja olen johtotehtävissä teknologia-alalla. Isäni selittää kaikille miten olen assistenttina ja teen avustavia töitä MIESinsinööreille. Olen siis oikeasti niiden miesten pomo ja bineslinjan johtaja…

Teet mitä tahansa, suuren ikäluokan sovinistimle mikään ei kelpaa jos vaan olet nainen…

Onneksi kaikki ei ole isäni kaltaisia… mutta aika moni taitaa olla.

Vierailija
7/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, korkeintaan lämmittää mikrossa…

Vierailija
8/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osanneet. Eikä osaa lasten isäkään.

Vierailija
9/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei osaa muuta kuin perata kalan ja savustaa, lasketaanko tämä?

Vierailija
10/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasi. ❤ Nyt hän on jo poissa.

Vierailija
11/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suureen ikäluokkaan kuuluva isä on aina tehnyt kaikkia kotitöitä, myös ruoanlaittoa, yhdessä äidin kanssa. 

20-luvulla syntyneet isoisät sen sijaan eivät, vaan tultiin valmiiseen ruokapöytään. Muistan, miten teininä ihmettelin, miksei ukki tehnyt töitä kun mummo oli kipeänä, vaan mentiin äidin kanssa auttamaan. Äiti sanoi, että ukin sukupolvi on tottunut siihen että mies ei imuroi eikä hakkaa mattoja. 

Vierailija
12/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on kuolleet jo, joten eivät enää osaa.

Elossa ollessaan osasivat kyllä. Lähinnä toki oman makunsa mukaisia ruokia, mitta niinhän me kaikki.

Vierailija
13/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suureen ikäluokkaan kuuluva isäni tekee paljon ruokaa ja teki myös silloin kun olin lapsi. Spessuna kaikki aasialaiset safkat. Kokkaili äitikin, mutta harvemmin, koska oli usein pidempään töissä. Nykyään taitavat kokkailla yhdessä kun ovat eläkkeellä.

Musta tuntuu, että nimenomaan suurissa ikäluokissa on sitä porukkaa, jossa miehet ovat uskaliaammin jo ottaneet paikkansa kodin- ja lastenhoidossa muutenkin kuin vaimon apureina vrt. aiemmat ikäluokat. Isovanhempina osallistuvat myös siinä missä naisetkin.

Vierailija
14/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa. Saa kyllä aikaiseksi lihapullat tai makaronilaatikon, mutta ei puhettakaan, että seitankinkku onnistuisi tai edes vegelasagne. Ihan onneton, kun sanotaan, että tee munaton munakas. Että mikä se on. Ihan tyhmiä ja osaamattomai koko boomerisukupolvi.

Tosin vaari ei tee ruokaa, se käy ravintolassa tai tilaa woltilta annoksen.

Okei, kun en edes tiedä mikä on seitankinkku en osaa kokata? En kyllä osaisi vegelasagnea tehdä🤣

Vierailija
15/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti paremmin kuin moni tämän ajan nuorista. Ei se ruuan laittaminen mitään rakettitiedettä ole ja jokainen voi sen taidon opetella.

Vierailija
16/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa, hän myös leipoo vaikka mitä, tarpeen vaatiessa myös ompelee. Innostunut kokeilemaan uusia reseptejä, ja kiinnostunut kasvisruuasta vanhoilla päivillään.

17/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies, syntynyt 1920, osasi vaikka mitä ja oli kiinnostunut ruuanlaitosta, vaimonsa ei niinkään. Sitten taas hänen äitinsä ihmetteli tai ehkä jopa osittain sääli poikaansa kun tämä "joutui" itse tekemään ruokaa. Vastaus oli valmiina: saa paljon parempaa kun itse tekee.

Mutta joo, jos pitää tiukasti pysyä aiheessa, niin hän ei kyllä kuulunut ns. suuriin ikäluokkiin.

Vierailija
18/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisistä en tiedä koska kuolivat ennen syntymääni, mutta isä osaa pari ruokalajia(pyttipannu, lasagne, makaronilaatikko, spagetti, risotto, kaalilaatikko) + grillata muhevat pihvit.

Vierailija
19/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni isä 23 synytynyt osasi ja isäni 53 syntynyt osaa.

Vierailija
20/51 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa. Äitillä ja isällä on tiukat sukupuoliroolit. Isä ei tee mitään ns. naistentöitä, joita on pyykinpesu, siivous, ruoanlaitto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi